အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Tuesday, June 28, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၃၇)


(ပအူ) (သို႔မဟုတ္) (ပဦ) မွာ ျမန္မာလို ဦးစြာေပၚေပါက္ေသာ ဦးစြာ ေပါက္ဖြားေသာ လူမ်ဳိး၊ ေပၚဦးလူမ်ဳိးဟု အဓိပၸါယ္ ရေလ၏။
ပအိုဝ္း ဟူေသာ ေ၀ါဟာရႏွင့္ ပအူ ပဦ၊ ပ်ဴ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရတို႔သည္ စကားအေရြ႕ အေလ်ာ နည္းပါးစြာျဖင့္ အဓိပၸါယ္တူမွ်စြာ ျဖစ္ေသာ အသုံးအႏႈန္း၊ အေခၚအေ၀ၚသာ ျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာ့သမိုင္းဦး ေခတ္တြင္ ၾကီးက်ယ္ထင္ရွား ခဲ့ေသာ ပ်ဴလူမ်ဳိးမ်ားသည္ တိမ္ျမွဳပ္၊ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ ဆိုေသာအဆိုမွာ မွားယြင္းေနပါသည္။ ျမန္မာအျဖစ္လည္း ေကာင္း၊ ပအိုဝ္း အျဖစ္လည္းေကာင္း ဆက္လက္ရွင္သန္ လာခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ေလ၏။
ျမန္မာ စကားေ၀ါဟာရ အသုံးအႏွဳန္းမ်ားစြာတြင္ (ပ်ဴ) ပအိုဝ္းတို႔၏ ေ၀ါဟာရ စကားလုံးတို႔ကို ခြဲထုတ္၍ ျပသႏိုင္ ေၾကာင္း ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ ေယာကၤ်ားဟူေသာ စကားကို (အမ်ဳိးသား)၊ မိန္းမဟူေသာ စကားကို (အမ်ဳီးသမီး)၊ အဖိုး /ဖိုးဖိုး၊ အဖြား/ဖြားဖြား၊ ဘခင္/ဖခင္(ေဖေဖ)၊ မိခင္/ေမေမ၊ သား၊ သမီး စသည္တို႔သည္ ပ်ဴစကားျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာ ေ၀ါဟာရ တစ္လုံးခ်င္းစီ၏ အဓိပၸါယ္ကို ယေန႔ျမန္မာစကား အသုံးအႏွဳန္းအျဖစ္ တိုက္ရိုက္အဓိပၸါယ္ ျပန္၍မရႏိုင္ေပ။
ထို႔အတူ ျမန္မာႏွင့္ ေ၀ါဟာရတြဲရေသာ အသုံးအႏွဳန္းမ်ားကိုလည္း ေလ့လာႏိုင္ေပသည္။ ဥပမာ- အဖ်ားအနာ၊ အနာ အဆာ၊ အပိုအလို၊ စေသာ စကားရပ္မ်ားတြင္ ျမန္မာ(အဖ်ား)ကို ပ်ဴလို(အနာ)၊ ျမန္မာလို(အနာ)၊ ပ်ဴလို(အဆာ)၊ ျမန္မာ လို (အပို)၊ ပ်ဴလို(အလို) စသည့္ျဖင့္ စကားလုံးမ်ား အဓိပၸါယ္တူရာ တြဲစပ္သုံးႏွဳန္းလာခဲ့ရာမွ ေနာင္တြင္ ပ်ဴစကားဟူ၍ သီးျခားအမွတ္မထား မခြဲျခားႏိုင္ေတာ့ပဲ ျမန္မာစကားလုံးမ်ား အျဖစ္ လက္ခံနားလည္ ႏိုင္ၾကေတာ့၏။
ေရွးျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္သည့္ (သက်၊ သာကီ၀င္) သူေသာ လူမ်ဳိးအသုံးအႏွဳန္းသည္ ေရွးျမန္မာစကား ျဖစ္သည့္ ပ်ဴစကားလုံး ေ၀ါဟာရမ်ားပင္ ျဖစ္ပါ၏ သက်- စိတ္ဓါတ္ရဲရင့္သူ သာကီ၀င္- သူတကာထက္ ျမင့္ျမတ္ေသာဟု အနက္ရ ၏ တေကာင္း၊ ဟန္လင္း၊ ပင္းယ၊ ပင္လယ္၊ ပုဂံ၊ ပိႆႏိုး၊ သေရေခတၱရာ (သိသိတ္) ေမွာ္ဇာ၊ သု၀ဏၰဘူမိ သထုံ အစရွိ ေသာ ေရွးေဟာင္း ပ်ဴျမိဳ႕ၾကီးမ်ား၏ အေခၚအေ၀ၚမ်ားသည္ ပ်ဴဘာသာစကား အသုံးေ၀ါဟာရမ်ားႏွင့္ ပါဠိသက္ စကား လုံးမ်ား ျဖစ္ၾကေလ၏။
(ပါဠိ) ဆိုေသာ ေ၀ါဟာရသည္ပင္ သာကီႏြယ္၀င္ ေရွးျမန္မာပ်ဴ လူမ်ဳိးမ်ား၏ အသုံးအႏွဳန္း ေ၀ါဟာရပင္ ျဖစ္၏ (ပါ)ဟူေသာ ဧက၀ဏၰ စကားလုံးအား ဗ်ည္းသရ ခြဲထုတ္ၾကည့္ပါက (ပ) ဗ်ည္းႏွင့္ (အာ)သရ ေပါင္းစပ္ထားေၾကာင္း ေတြ႔ရမည္။ ေပၚေပါက္ျခင္း အနက္ရေသာ (ပ)ႏွင့္ မ်ားျပားျခင္း အနက္ရေသာ (အာ) သရတို႔သည္ ေပါင္းဖြဲ႔ထားသျဖင့္ (အမ်ားအတြက္ ေပၚေပါက္လာရျခင္း) အဓိပၸါယ္ရွိမည္ ျဖစ္၏ (ဠိ)မွာ ပ်ဴဘာသာ အလုိအားျဖင့္ (စာေပစကား) ကို ဆိုလို သည္ျဖစ္ရာ (အမ်ားအတြက္ ေပၚေပါက္ေသာစာ) (သို႔မဟုတ္) အမ်ားသုံးစကား၊ စာေပ ဟုဆိုလွ်င္ မမွားေပ။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ သုံးေလာက၏ အထြတ္အထိပ္ ျဖစ္သျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာသုံးႏွဳန္းေသာ စာ၊ စကားသည္ အမ်ား နားလည္ အသုံးျပဳေသာ စာေပစကားျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏ ဥပမာ-မႏုႆကို အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ေရးပါက (Manuta) (လူ) ဟု ဆိုလိုရာ၊ အေနာက္တိုင္း ဘာသာ အသုံးအႏွဳန္း၌ လူကို (Man) ဟုလည္းေကာင္း၊ ဆိတ္ကို ပါဠိ ဘာသာအား ျဖင့္ ဂုတၱ၊ ၄င္းကို အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရျဖင့္ ေရးသားပါက (Gupta)၊ ထိမွ အဂၤလိပ္အသုံး (Goat) ျဖစ္သည္ မိခင္ကို ပါဠိ ဘာသာအားျဖင့္ မာတာ (Mother)၊ ဖခင္ကို (Peter) ပီတာ၊ ပီတု စသည္ျဖင့္ အသုံးအႏွဳန္း ဆက္ႏြယ္မွဳမ်ား ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရမည္ ျဖစ္ပါ၏ ဤစကားရပ္သည္ ပအုိ၀္းပညာရွင္ တင္ျပထားျခင္းျဖစ္၏။
သု၀ဏၰဘူမိကုိ ပညာရွင္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကံစကာ သု၀ဏၰဘူမိ ရွာပုံေတာ္ဖြင့္ၾကသည္မွာလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖုံဖုံ ေတြ႔
ျမင္ရပါ၏ သုိ႔ေသာ္ လူသားသည္ မိမိလူမ်ဳိး မိမိေဒသ မိမိႏုိင္ငံသည္သာ သု၀ဏၰဘူမိ ျဖစ္ခ်င္သူက အမ်ားစုေတြ႔ရ၏ တ
ခ်ိဳ႔လည္း ပညာရွင္ဆန္ဆန္ ေတြးေခၚယူဆကာ အမ်ားလက္ခံေလာက္ေအာင္ သမုိင္းေၾကာင္းခုိင္လုံသည့္ အေထာက္
အထားတုိ႔ျဖင့္ တင္ျပတာကုိလည္း မွတ္သားဖြယ္ေတြ႔ျမင္ရပါ၏။
သု၀ဏၰဘူမိသည္ သာသနာႏွစ္ ၂၃၅-ခုႏွစ္ေက်ာ္ကဆုိေတာ့ ခုေခတ္ႏွင့္ ျပန္ေရတြက္လွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၂၁၉- ခန္႔ ၾကာျမင့္ခဲ႔ပါျပီ ထုိေလာက္ၾကာခဲ႔သည့္ ျမိဳ႔ေတာ္သု၀ဏၰဘူမိကုိ ပညာရွင္သမုိင္းဆရာေတြ အလြန္စိတ္၀င္တစား ရွာေဖြျပီး
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္ဗုဒၶဟူးသတင္းစဥ္ ၂၂-၆-၂၀၁၁






ကြယ္လြန္သူမိခင္ၾကီးေဒၚေ႒းေ႒း၀င္းအာရည္စူး၍မေလးရွားေရာက္သားျဖစ္သူမ်ားမွ
ေန႔ဆြမ္းကပ္လွဴကာအမွ်ေ၀ခဲ႔ပါ၏သာဓုေခၚဆုိႏုိင္၍ေကာင္းရာသုဂတိသုိ႔ေရာက္ရွိပါေစ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Monday, June 27, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၃၆)


ပ်ဴေခတ္တည္ခဲ႔ေသာ ျပည္အနီး ေဘာေဘာၾကီးဘုရားတုိ႔က သက္ေသခံလွ်က္ရွိ၏ သုိေသာ္ မယာယာနလား ေထရ၀ါဒ လား ေသေသခ်ာခ်ာမကြဲပါ ကုိးတုိင္းကုိး႒ာန သာသနာျပဳ လြတ္သည့္အခ်ိန္ကုိ စာေပမွာ မွတ္တမ္းတင္ထားေတာ့ ေထ ရ၀ါဒ သာသနာဆုိတာ ေသခ်ာ၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၃၅-ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္မွစ၍ သု၀ဏၰဘူမိ ေျမေပၚသုိ႔ သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္ အရွင္ဥတၱရ ႏွင့္ အရွင္ေသာဏစေသာ ရဟႏၱာမေထရ္မ်ား ေရာက္ရွိလာသည္ဟုဆုိ၏ သု၀ဏၰဘူမိသည္လည္း ထုိင္းလင္း ျမန္မာ မေလး ရွား အင္ဒုိနီးရွားတုိ႔သည္ သူတုိ႔ႏုိင္ငံက သု၀ဏၰဘူမိ ငါတုိ႔ႏုိင္ငံက သု၀ဏၰဘူမိဟု မေရမရာ အျခင္းမ်ားေနေသာ ေနရာ တခုျဖစ္၏။
သာသနာႏွစ္ ၁၀၀၀-ႏွင့္ ၁၆၀၀-ခုႏွစ္ေလာက္တြင္ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ ဆုမၾတာကၽြန္းကုိ သု၀ဏၰဒီပဟု ေခၚဆုိေသာ ေၾကာင့္ သု၀ဏၰဘူမိ ျဖစ္ဖုိ႔ အလားအလာနည္းလွ၏ အိႏၵိယႏုိင္ငံ မဟာယာနတကၠသုိလ္ျဖစ္ေသာ နာလႏၵႏွင့္ အဆက္ အသြယ္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒ႒ာန သု၀ဏၰဘူမိႏွင့္ ၀ါဒမတူေနတာေတြ႔ရ၏ ေဗာေရာဗုေဓာဘုရားသည္ မဟာယာန အရိပ္အေရာင္ေတြမ်ားစြာေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒမျဖစ္ႏုိင္တာကုိလည္းေတြ႔ျမင္ရ၏ အင္ဒုိနီးရွားသည္ သု၀ဏၰဘူမိ ျဖစ္ႏုိင္ဖုိ႔ အေထာက္အထား နည္းလြန္းလွ၏။
သုိေသာ္ သု၀ဏၰဘူမိသည္ သာသနာႏွစ္၂၃၅-ခုႏွစ္ေလာက္က စတင္ခဲ႔တာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သမုိင္းဆရာတုိ႔ ဆုိထား ေသာ အင္ဒုိနီးရွားကုိ သာသနာေရာက္သည့္ႏွစ္ႏွင့္ ခ်ိန္ဆၾကည့္လွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀၀-ေက်ာ္ကြာဟေနတာ ေတြ႔ျမင္ရ၏ သု၀ဏၰဘူမိသုိ႔ အရွင္ေသာဏႏွင့္ အရွင္ဥတၱရတုိ႔ ၾကြေရာက္ကာ ေရဘီလူးမ်ားကို ႏွင္ထုတ္၍ အရံအတား ျပဳလုပ္ရာ၌ “ဒီပႆ သမႏၱေတာ အာရကၡံ ဌေပတြာ” ဟူေသာ ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာဆရာ၏ စကားေတာ္အရ “ဒီပႆ-ကြ်န္းေျမ ၏၊ သမႏၱေတာ - အထက္၀န္းက်င္မွ၊ အာရကၡံ ဌေပတြာ- အေစာင့္အေရွာက္ထား၍” ဟု ဆုိသျဖင့္ ကြ်န္းသာ ျဖစ္ရမည္ ဟု ယူဆေသာ သမုိင္းဆရာ အခ်ိဳ႔ရွိတာေၾကာင့္ ဆုမၾတာကၽြန္းသည္လည္း သု၀ဏၰဘူမိ မျဖစ္ဘူးလုိ႔ မေျပာႏုိင္ပါေခ်။
ထုိင္းႏုိင္ငံကလည္း သု၀ဏၰဘူမိကုိ ထုိင္းႏုိင္ငံဟုဆုိျပန္၏ ဇဗၺဴဒီပ ဦးေဆာင္းက်မ္းထဲ၌မူ ဇင္းမယ္ ကုိ သု၀ဏၰဘူမိဟု ေဖာ္ျပထား၏ ထုိင္းတုိ႔ကမူ သု၀ဏၰဘူမိသည္ ပရပထာမ္ဟု ယူဆၾကၿပီး ဆရာႀကီးေဒါက္တာသာလွကမူ ျမန္မာရာဇ၀င္၊ မြန္ရာဇ၀င္၊ သထုံရာဇ၀င္ႏွင့္ အစဥ္အဆက္ မွတ္တမ္းမ်ား၌ ေတြ႔ရေသာ သု၀ဏၰဘူမိဟူသည္ အစဥ္အဆက္ မွတ္သား လာခ့ဲေသာ စဲြလမ္းမႈ သက္သက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သု၀ဏၰဘုမၼိဟူ သည္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ အေနာက္စူးစူး ကီလုိမီတာ ၆၀ ခန္႔အကြာရိွ နခ်န္ယထုံၿမိဳ႕ေဟာင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္ ေၾကာင္း' တင္ျပခ့ဲဖူးပါ၏။
ေမာ္လၿမိဳင္ ေတာင္ေပါက္ဆရာေတာ္က ပါဠိ အ႒ကထာဋီကာမ်ား ဖတ္ရႈ၍ ဆူမၾတာကြ်န္းႏွင့္တကြ ဂ်ာဗား၊ ဘာလီ၊ ဘုိနီယုိ၊ မာလာယု၊ ထုိင္း၊ ကေမၻာဒီးယား ႏွင့္တကြ ျမန္မာႏုိင္ငံေအာက္ပုိင္း ရာမညေဒသ ျဖစ္သင့္သည္ဟု ဆုိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားခ့ဲပါ၏။ မြန္သုေတသီ ႏုိင္ခင္ေမာင္ေလးကမူ သု၀ဏၰဘုမၼိ ဟူသည္မွာ သထုံပါပဲ ဟု ဆုိပါ၏။ ဆရာႀကီး ေဒါက္ တာ သန္းထြန္းက ပုဂံေခတ္ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္း စာအုပ္ထဲတြင္ ပဲခူးကလ်ာဏီသိမ္ ေက်ာက္စာထဲ၌ သု၀ဏၰဘူမိဟူသည္
တုိက္ကုလားၿမိဳ႕ ဟု ေရးထုိးထားေၾကာင္းဆုိ၏။
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားေတြကေတာ့ သထုံကုိ ပအုိ၀္းလုိ သုိင္းထုမ္ဟုေခၚ၏ သုိင္းထုမ္ဟာၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံျဖစ္လာခဲ့ၿပီး အခ်ိန္ တန္ေတာ့ သုဝဏၰဘူမိ ပအိုဝ္းတိုင္းျပည္ရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္လာခဲ့ ပါသည္။ သုိင္းထုမ္ ရဲ႕အဓိပၸါယ္မွာ ေရႊကိုေကာက္ယူ ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ ျမစ္မ်ားစီးဆင္းရာ သံလြင္ျမစ္၊ ဘီးလင္းျမစ္၊ စစ္ေတာင္းျမစ္တို႔မွပါလာေသာ သဲႏႈန္း၊ ရႊံ႕ညႊန္ေတြမွာ
ေရႊကိုရွာယူရတာျဖစ္၏ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာေဒသေတြကို ေရႊကၽြန္းဆြယ္ဟု ေခၚေ၀ၚျခင္းျဖစ္သည္ဟု ပအုိ၀္း စာေပကလဲ
အေထာက္အထားေတြႏွင့္ သု၀ဏၰဘူမိသည္ သူတုိ႔ ပအုိ၀္းေခၚ ပ်ဴတုိ႔၏ တုိင္းျပည္ပါဟု ဆုိထားပါ၏။
ပ်ဴဟူေသာ ေ၀ါဟာရ၌ (ပ)ဗ်ည္းႏွင့္ (အူ) သရကို တြဲစပ္ထားေသာ (ပအူ) ဟူသည့္ စကားရပ္ကို သဒၵါ ေဗဒနညး္ အရ ဧက၀ဏၰဖြဲ႔ပါက အသံတစ္သံတည္း ထြက္ေအာင္ဆိုပါက (ပ်ဴ) ဟူ၍ ျဖစ္လာပါသည္။ (ပအူ) သည္ ပ်ဴစကားျဖစ္၏ (ပ) ဆိုသည္မွာ ေပၚေပါက္ျခင္း၊ (အူ) (သို႔မဟုတ္) (ဦ) ဆိုသည္မွာ ဦးစြာျဖစ္ျခင္း သေဘာကို ဆိုလိုသည္ ထို႔ေၾကာင့္
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနဂၤေႏြသတင္းစဥ္ ၁၉-၆-၂၀၁၁






မေလးရွားပူခ်ဳန္း ၁၂-မုိင္ေန ေအးေအးေအာင္၏ေမြးေန႔အလွဴ
ေမြးေန႔မဂၤလာမွစ၍ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာႏွင့္ျပည္႔စုံပါေစ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Sunday, June 26, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္ (၃၅)


ျမတ္ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ၾကီး အရွည္တည္တန္႔ေအာင္ ရည္မွန္းလွ်က္ ျဖူစင္သန္႔ရွင္းေသာသလင္းေက်ာက္ျပင္၀ယ္ ပိဋက အကၡရာေတာ္တင္လွ်က္ အုဌ္ျပသာဒ္အတြင္း သြတ္သြင္းကာ ထားေတာ္မူျပီးမွ တံဆိပ္ေတာ္ရ သုဓမၼာဆရာေတာ္ၾကီး ရွစ္ပါးကုိ အမႈးထား၍ ၂၄၀၀-ကုန္ေသာ သီလ၀န္ ဂုဏ၀န္ ကလွ်ာဏပုထုဇဥ္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔ႏွင့္တကြ ပဥၥမ သဂၤါယနာ တင္ေတာ္မူခဲ႔၏။
ျမန္မာႏုိင္ငံ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ၾကေရာက္၍ ဂုိဏ္းကြဲမ်ားေပၚထြန္းခဲ႔၏ ။ ဂ်ပန္ျပည္တြင္ ေမဂ်ီဘုရင္ေခတ္၌ ဘာသာတရားအားလုံးကုိ တန္းတူညီမွ် လြတ္လပ္ခြင့္ျပဳလုိက္ရာ ဗုဒၶဘာသာ အားနည္း၍ ရွင္တုိဘာသာ အားေကာင္း လာ၏ တရုတ္ျပည္တြင္ ေဒါက္တာဆြန္ယက္ဆင္ ဦးေဆာင္၍ သမၼတႏုိင္ငံ ထူေထာင္ျပီးေသာအခါ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း မ်ားကုိ ျပည္သူပုိင္သိမ္း၍ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားျပဳလုပ္ရာ ျပည္သူတုိ႔ မေက်နပ္သျဖင့္ အေလွ်ာ့ေပးခဲ႔ရ၏။
ဆ႒မသဂၤါယနာ
ျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ သိရိမဂၤလာ ကမၻာဧေစတီအနီး ဆ႒သံဂီတိ မဟာပါသာန ဂုဟာေခၚ လုိဏ္ဂူေတာ္ၾကီးအတြင္း
ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရ၏ ပစၥယႏုဂၢဟျဖင့္ သာသနာေတာ္ သကၠရာဇ္ ၂၄၉၈၊ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၁၆၊ ကဆုန္လျပည့္ ခရာဇ္သကၠရာဇ္ ၁၉၅၄၊ ေမလ ၁၇-ရက္မွစ၍ ျမန္မာ သီဟုိ ထုိင္း ကေမၻာဒီးယား လာအုိ ေထရ၀ါဒ ငါးႏုိင္ငံတုိ႔ႏွင့္ ၂-ႏွစ္ တုိင္တုိင္ က်င္းပခဲ႔သည့္ ဆ႒သဂၤါယနာတင္ပြဲၾကီးတြင္ ျမန္မာျပည္မွ စာေပဂ်မ္းဂန္တတ္ သံဃာေတာ္ ၂၄၇၃-ပါး ကမၻာ အရပ္ရပ္မွ ၾကြလာေတာ္မူေသာ သံဃရာဇာစသည့္ ပိဋကက်မ္းဂန္တတ္ သံဃာေတာ္ ၁၄၄-ပါးျဖစ္၏။
သံဃာေတာ္ေပါင္း ၂၆၁၇-ပါးတုိ႔သည္ အဘိဓဇ မဟာရ႒ဂုရု ဘြဲ႔တဆိပ္ေတာ္ရ မႏၱေလးျမိဳ႔ ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးအား သံဃာေထရ္ မဟာနာယက အရာထားေတာ္မူ၍ ၁၃၁၈-ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တုိင္ေအာင္ ၂-ႏွစ္ပတ္ လုံး နိကာယ္ငါးရပ္ ပိဋကသုံးပုံ ပါဠိေတာ္မ်ားကုိ သဂၤါယနာတင္ေတာ္မူခဲ႔ၾက၏ ပါဠိေတာ္ သဂၤါယနာတင္ျပီး အ႒ကထာ ဋီကာ မ်ားကုိလည္း ၁၃၂၃-ခုႏွစ္ တပုိ႔တြဲလဆန္း ၁၂-ရက္ေန႔ထိတုိင္ေအာင္ အဘိဓဇ မဟာရ႒ဂုရု မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ ဦးသူရိယ အမႈးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔သည္ သဂၤါယနာတင္ေတာ္မူၾက၏။
သဂၤါယနာသမုိင္းကုိ ျပန္ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ေထရ၀ါဒသဂၤါယနာ မယာယာနသဂၤါယနာ ဆုိျပီးေတြ႔ရမွာျဖစ္၏ (၁) ရာဇျဂိဳလ္ ပထမသဂၤါယနာႏွင့္(၂)ေ၀သာလီ ဒုတိယသဂၤါယနာကုိ ေထရ၀ါဒႏွင့္ တျခားဂုိဏ္းေတြ အားလုံး လက္ခံတာ ေတြ႔ရ၏ (၃)ပါတဠိပုတ္ (၄)လကၤာဒီပ (၅) ကန္နစ္သွ် (၆) မႏၱေလး (၇)ရန္ကုန္ ဤသဂၤါယနာငါးပြဲတြင္ (၅) ကန္နစ္သွ် သဂၤါယနာပြဲကုိ တျခားဂုိဏ္းက လက္ခံျပီး ေထရ၀ါဒက လက္မခံပါ က်န္ေလးပြဲကုိ ေထရ၀ါဒကလက္ခံျပီး တျခားဂုိဏ္း ေတြက လက္မခံတာေတြ႔ရ၏။
ထုိ႔အျပင္ မဟာယာနဂုိဏ္းကလဲ ပထမစင္ျပိဳင္ သဂၤါယနာကုိ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ ဒုတိယစင္ျပိဳင္သဂၤါယနာကုိ နာလႏၵျမိဳ႔ တတိယစင္ျပိဳင္သဂၤါယနာကုိ ကသၼီရဂႏၶရ အသီးသီးသဂၤါယနာတင္ခဲ႔ၾက၏ ထုိင္းႏုိင္ငံသည္ သဂၤါယနာ ႏွစ္ပြဲတင္ခဲ႔ေသး ၏ သူ႔ႏုိင္ငံတခုတည္းသာ ေထရ၀ါဒ သဂၤါယနာတင္ခဲ႔ပုံရ၏။
ဆ႒သဂၤါယနာေခတ္ေနာက္ပုိင္း ယၡဳ မ်က္ေမွာက္ေခတ္သည္ သာသနာသက္ ၂၅၅၄-ခုႏွစ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လာေလ ျပီ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သာသနာတြင္ ဗုဒၶဘာသာဟူေသာ ေခါင္းစီးေအာက္တြင္ ေထရ၀ါဒ မဟာယာန ၀ဇိရာယာန ဟု ဂုိဏ္းၾကီး ၃-ဂုိဏ္းကုိ ထင္ရွားစြာေတြ႔ျမင္ရ၏ ထုိဂုိဏ္းၾကီးေတြေအာက္တြင္ ဂုိဏ္းငယ္ေလးေတြ မ်ားစြာရွိ၏ သုိ႔ေသာ္ ထုိ ဂုိဏ္းငယ္ေလးေတြသည္ ဂုိဏ္း ၾကီး ၃-ဂုိဏ္းေအာက္မွာသာ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ေနတာက မ်ားပါ၏။
ေထရ၀ါဒဂုိဏ္း
ဤဂုိဏ္းသည္ ျမန္မာျပည္တြင္ လက္ရွိထင္ရွားရွိေသာ အားအေကာင္းဆုံးေသာ ဂုိဏ္းျဖစ္၏ ေထရ၀ါဒ ဟူသည္ အရွင္မဟာကႆပ အရွင္မဟာယႆအစရွိေသာ သဂၤါယနာတင္ မေထရ္ျမတ္တုိ႔ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားေသာ ျမတ္စြာ
ဘုရား၏ မူရင္းေဟာေျပာဆုံးမခ်က္မ်ားအတုိင္း လုိက္နာေဆာင္ရြက္ေသာ ဂုိဏ္းျဖစ္၏။
ျမန္မာရာဇ၀င္ျပန္လွန္မယ္ဆုိလွ်င္ ဗုဒၶသာသနာသည္ တေကာင္းေခတ္ ပ်ဴ ေခတ္ထဲက ျမန္မျပည္ကုိ ေရာက္ေန၏

Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနဂၤေႏြသတင္းစဥ္ ၁၉-၆-၂၀၁၁







မေလးရွားပူဒူးေနမေၾကြေ႕ၾကြ၏ေမြးေန႔မဂၤလာဆြမ္းကပ္အလွဴ
ေမြးေန႔မဂၤလာမွစ၍ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာအေပါင္းႏွင့္ျပည့္စုံပါေစ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Friday, June 24, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၃၄)


မေအာင္ျမင္ခဲ႔ေခ် ကုဗလုိင္ခန္၏ ႏုိင္ငံေတာ္မွာ ဘုရင္တဦးတည္းပုိင္ ႏုိင္ငံမ်ားအနက္ အက်ယ္၀န္းဆုံး ႏုိင္ငံျဖစ္ခဲ႔၏ အ ေရွ႔ဘက္တြင္ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာ အေနာက္ဘက္တြင္ ပင္လယ္နက္ထိ က်ယ္၀န္းခဲ႔၏။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တရုတ္ေျပးမင္းေခၚ နရသီဟပေတ့မင္းလက္ထက္ ကူဗလုိင္ခန္၏ စစ္သည္ေတာ္မ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔
၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္ခဲ႔သျဖင့္ နရသီဟပေတ့မင္းမွာ ပုဂံမွျပည္ျမိဳ႔သုိ႔ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ႔ရ၏ နရသီဟပေတ့မင္းသည္
ရွင္ဒီသာပါေမကၡ ရဟန္းေတာ္အား သ၀ဏ္လႊာႏွင့္ ပီကင္းျမိဳ႔ကုဗလုိင္ခန္ဘုရင္ထံသုိ႔ ေစလႊတ္ေစ့စပ္ခဲ႔ရေၾကာင္း မဂၤလာ
ေစတီ ေက်ာက္စာတြင္ ထင္ရွားရွိခဲ႔၏ ကူဗလုိင္ခန္ေနျပည္ေတာ္ကုိ တယ္ဟူ (တုိင္ဟူ)ဟုေခၚ၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၀၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၂၀-ရာစုတြင္ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ သီရိဓမၼစကၠ၀တၱိတိလက ရာဇာဓိရာဇာ ဘုရင္ၾကီးသည္ ဇင္းမယ္ျမိဳ႔တြင္ သဂၤါယနာတင္ပြဲျပဳလုပ္ခဲ႔၏ ပဲခူး ဟံသာ၀တီေနျပည္ေတာ္တြင္ ဓမၼေစတီမင္းၾကီးသည္ ရဟန္းေတာ္ေလးဆယ္ ကုိ လကၤာဒီပ(သီဟုိဠ္)သုိ႔လႊတ္၍ သိကၡာအသစ္ယူ ရဟန္းခံေစ၏ လကၤာဒီပမွ ျပန္ၾကြလာေသာ ရဟန္းသစ္မ်ားျဖင့္ ပဲခူး ကလွ်ာဏီသိမ္ၾကီးကုိ သမုတ္ၾက၏။
ေအာက္ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ရဟန္းေတာ္အားလုံးကုိ သိကၡာခ်ေစ၍ ထုိသိမ္၌ သိကၡာအသစ္ယူ ရဟန္းခံေစ၏ သံဃာေတာ္ မ်ားကုိ ပရိယတၱိ ပဋိပတၱိ လုပ္ငန္းႏွစ္မ်ဳိး၌သာ အားထုတ္ေစ၍ ေဗဒင္ေဟာ ေဆးကု စုိက္ပ်ဳိးေရး ေမြးျမဴေရး လုပ္ေသာ ရဟန္းအားလုံးကုိ လူ၀တ္လဲေစျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔၏
မလႅာယုကၽြန္းဆြယ္ႏွင့္ သု၀ဏၰဒီပေခၚ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ၌ အာရပ္သေဘၤာသား ကုန္သည္မ်ားေရာက္လာ၍ အစၥလမ္
သာသနာျပဳၾက၏ ဆူမၾတာကၽြန္း ဂ်ားဗား စေသာကၽြန္းတုိ႔တြင္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဟိႏၵူဘာသာတုိ႔သည္ တေျဖး ေျဖးကြယ္ေျပာက္လာကာ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ေတြသာ ၾကီးစုိးလာေတာ့၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၁၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၂၁-ရာစုတြင္ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံႏွင့္ မလႅာယုကၽြန္းဆြယ္တုိ႔တြင္ ဗုဒၶသာ သနာ ကြယ္ေျပာက္ခဲ႔၍ အစၥလမ္သာသနာထြန္းကားလာ၏ အင္း၀ေနျပည္ေတာ္တြင္ သုိဟံဘြားနန္းတက္၍ ဗုဒၶဘာ သာ ရဟန္းေတာ္ ၃၀၀၀-ခန္႔ သတ္ျဖတ္ခံရ၏ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတုိက္မ်ား ပိဋကေတာ္ က်မ္းစာမ်ားကုိ မီးရႈိ႔ဖ်က္စီးခံရ၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၂၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၂၂-ရာစုတြင္ လကၤာဒီပေခၚ (သီဟုိဠ္)ကၽြန္းတြင္ ပထမရာဇသီဟ ဘုရင္ သည္ ဖခင္ကုိသတ္၍ နန္းတက္၏ ဟိႏၵဴအယူသုိ႔ကူးေျပာင္းျပီး ရဟန္းမ်ားကုိသတ္၍ ပိဋကက်မ္းဂန္တုိ႔ကုိ မီးရႈိ႔ဖ်က္စီး၏ ထုိမင္းလက္ထက္ လကၤာဒီပ ဗုဒၶသာသနာ ျငိဳးငယ္ခဲ႔ရ၏ ထုိမင္းနန္းက်၍ ၀ိမလဓမၼသူရိယ မင္းလက္ထက္၌ ထုိင္းႏွင့္ ရခုိင္တုိ႔မွ သံဃာေတာ္မ်ားကုိပင့္၍ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာကုိ ျပန္ဆက္ခဲ႔ရ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ငဇင္ကာသည္ သံလွ်င္ကုိ အေျချပဳ၍ ဘုရားေစတီ မ်ားဖ်က္စီး၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ဗရင္ဂ်ီဘာသာသုိ႔ သြတ္သြင္းခဲ႔၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၃၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၂၃-ရာစုတြင္ တရုတ္ျပည္ မန္ခ်ဳးမင္းဆက္ ကန္ဆီဘုရင္သည္ ရဟန္း ေတာ္တပါးလွ်င္ တပည့္သာမေဏတပါးသာ ထားခြင့္ျပဳ၏ ဗုဒၶသာသနာကုိ ခ်ဳပ္ခ်ယ္လာသည့္ သေဘာျဖစ္၏ ေက်ာင္း တုိက္ၾကီးေတြမွာသာရဟန္းခံခြင့္ေပးထား၏ တရုတ္ျပည္သာသနာျငိဳးငယ္ေနရခ်ိန္ျဖစ္၏ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း တုံဂုိဏ္း
ရုံဂုိဏ္းမ်ား ကြဲျပားေနခ်ိန္ျဖစ္၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၄၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၂၄-ရာစုတြင္ လကၤာဒီပ (သီဟုိဠ္)ကၽြန္းသည္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ သုိ႔ က်ေရာက္ခဲ႔၏ ဘုိးေတာ္မင္းတရားၾကီးလက္ထက္တြင္ လကၤာဒီပ (သီဟုိဠ္)ကၽြန္းမွ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အမရပူရ ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ၾကြေရာက္လာ၍ သိကၡာတင္ ရဟန္းခံၾကကုန္၏ လကၤာဒီပ (သီဟုိဠ္) သုိ႔ျပန္ၾကြ၍ အမရပူရဂုိဏ္းဟု သီးျခားေထာင္ကာ ယၡဳထက္တုိင္ရွိေနတာေတြ႔ျမင္ရ၏ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ အယုဒၶယျမိဳ႔ ပ်က္စီးျပီးေနာက္ သဂၤါယနာတင္ပြဲကုိ တႏွစ္ၾကာ ျပဳလုပ္က်င္းပခဲ႔၏။
ပဥၥမသဂၤါယနာ
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၃၃-ခု သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၄၁၅-ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာျပည္ ရတနာပုံေနျပည္ေတာ္ကုိ တည္ ေထာင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ မင္းတုန္းမင္း ဘုရင္ၾကီးသည္ ဘုရားရွင္ ဓမၼစက္ကုိ ေပရြက္ႏွင့္မေလွ်ာ္ဟု ဆင္ျခင္ျပီး ေထရ၀ါဒ
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္ေသာၾကာသတင္းစဥ္ ၁၇-၆-၂၀၁၁






ကြယ္လြန္သူဖခင္ၾကီးဦးစိန္ျမင့္အားရည္စူး၍မေလးရွားေရာက္သားျဖစ္သူမွကုသုိလ္ျပဳလုပ္၍
အမွ်ေ၀ခဲ႔ပါ၏သာဓုေခၚဆုိႏုိင္၍ဖခင္ၾကီးဦးစိန္ျမင့္ေကာင္းရာသုဂတိသုိ႔ေရာက္ရွိပါေစ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Thursday, June 23, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၃၃)


သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၇၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၁၇-ရာစုတြင္ လကၤာဒီပ(သီဟုိဠ္)တြင္ ပရကၠမဗာဟု မင္းၾကီးသည္ တမီလ္ ေက်းကုလားေတြကုိ တုိက္ခုိက္ေအာင္ႏုိင္ကာ မဟာယာနအႏြယ္ အဘယဂိရိဂုိဏ္းသားရဟန္းမ်ားကုိ လူထြက္ ေစ၏ လကၤာဒီပရွိ သံဃာ အားလုံးကုိ ေထရ၀ါဒ မဟာ၀ိဟာရဂုိဏ္း တခုတည္းျဖစ္ေအာင္ ညီညြတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ခဲ႔၏။
ပုဂံျပည္ အေလာင္း စည္သူ မင္းလက္ထက္တြင္ လကၤာဒီပမွ ျပန္ၾကြလာေသာ ျမန္မာျပည္သား ရဟန္းေတာ္ အရွင္ ဆပၸဒ မေထရ္က ဂုိဏ္းသီးျခားေထာင္သျဖင့္ ပုဂံျပည္တြင္ ရွင္အရဟံဂုိဏ္းကုိ ပုရိမသံဃာဆုိ၍ ရွင္ဆပၸဒဂုိဏ္းကုိ ပစၦိမ သံဃာ ဆုိၾက၏ ပုဂံႏွင့္ လကၤာဒီပ(သီဟုိဠ္) အျပန္အလွန္ သာသနာေရး ဆက္သြယ္မႈျပဳၾက၏။
အိႏၵိယအေနာက္ပုိင္းႏွင့္ အလယ္ပုိင္း မဂဓတုိင္းတုိ႔ကုိ တူရကီအႏြယ္တုိ႔က သိမ္းပုိက္၏ နာလႏၵတကၠသုိလ္ ၀ိကၠမ သီလာတကၠသုိလ္ ဇဂဒၵလ တကၠသုိလ္ စသည္ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမ်ား အဖ်က္စီးခံရ၏ အိႏၵိ ယ ျပည္တြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေထာင္ေသာင္းခ်ီကာ အစုလုိက္ အျပဳံလုိက္ အသတ္ခံၾကရ၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၈၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၁၈-ရာစုတြင္ ဘဂၤလားျပည္(၀ဂၤတုိင္း) ပါလမင္းမ်ားသည္ တုိင္းျပည္ လုံျခဳံေရးအတြက္ ကုိးကြယ္အားထားေသာ ၾသဒႏၱပူရိ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းၾကီးအတြင္းရွိ ၀ိဇၨာဘုန္းၾကီးမ်ားကုိ မဟာေမ ဒင္ ျမင္းစီးတပ္သား ႏွစ္ရာက သတ္ျဖတ္ မီးရိႈ႔ဖ်က္ဆီး၍ ဘဂၤလားတျပည္လုံးသိမ္းပုိက္ခဲ႔၏ ၀ိဇၨာဘုန္းၾကီးမ်ား၏ နတ္ရုပ္ မ်ား မႏၱန္မ်ား အင္း အုိင္ ခါးလွည့္မ်ားသည္ တစုံတရာ အကာအကြယ္ မေပးႏုိင္သျဖင့္ ၀ိဇၨာဘုန္းၾကီးမ်ာ၏ လိမ္ညာ၀ါ ၾကြားမႈ ေပၚသြား၏ ဗုဒၶ သာသနာလည္း အိႏၵိယမွ လုံး၀ကြယ္ေျပာက္သြား၏ (ေဗဒင္ယၾတာေတြ ယုံၾကည္ေသာ ျမန္မာ ျပည္ သတိထားစရာပါ)။
ဂ်ပန္ျပည္တြင္ အမိတာဘုရားကုိးကြယ္ေသာ ဂ်ဳိဒုိဂုိဏ္း၀င္ ဂ်ပန္မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္မွ ရဟန္းျပဳလာေသာ ရႈိနင္သည္ အိမ္ေထာင္ျပဳေသာ ဘုန္းၾကီးဂုိဏ္းကုိ စတင္တည္ေထာင္၏ ထုိဂုိဏ္းကုိ ရွင္ဂုိဏ္းဟုေခၚ၏ ထုိရွင္ဂုိဏ္းကုိ အတုယူကာ
အျခား ဗုဒၶဘာသာ ဂုိဏ္းမ်ားလည္း အိမ္ေထာင္ျပဳၾက၏ ထုိေခတ္ ဂ်ပန္ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား၏ အေနအထုိင္ အက်င့္သီလသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြႏွင့္ ဘာမွ ထူးျခားမႈမရွိပါ ဘုရားတရားအေပၚ ၾကည္ညုိ၍ ဘာသာေရးစာေပကုိ
တတ္ၾကြမ္းသူကုိ အုိဘုိးစံ(ဘုန္းၾကီး)ဟုေခၚဆုိ၍ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၾက၏။
ထုိင္းႏုိင္ငံသည္ စစ္အင္အားေကာင္းလာ၍ ကေမၻာဒီးယား ၾသဇာရိပ္မွလြတ္ကင္းခဲ႔၏ ေထရ၀ါဒသာသနာကုိ ခ်ီးျမင့္ ေထာက္ပန္႔မည့္ မင္းေကာင္း မင္းျမတ္မ်ား ေပၚလာကာ ထုိင္းလင္း ေထရ၀ါဒသာသနာ ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္လာ၏ လကၤာဒီပ (သီဟုိဠ္)ႏွင့္ သာသနာေရးဆက္သြယ္ကာ သာသနာထြန္းကားေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ႔၏
သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၉၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၁၉-ရာစုတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပင္းယေနျပည္ေတာ္တြင္ ဂါမ၀ါသီရဟန္း အရည၀ါသီရဟန္း အရည္ၾကီး အႏြယ္၀င္ရဟန္းမ်ား အင္တူအားတူ ရွိေနခဲ႔၏ တရုပ္ျပည္မွ ကူဗလုိင္ခန္ဘုရင္ၾကီးသည္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ တိဗက္လားမားဗုဒၶဘာသာကုိ ခ်ီးေျမွာက္ ေထာက္ပန္႔ခဲ႔၏ တရုတ္ျပည္တြင္ ခရစ္ယန္ သာ သနာပါ ျပဳခြင့္ေပးခဲ႔၏။
တိဗက္ ႏုိင္ငံတြင္မူ ဘုန္းၾကီးဘုရင္စနစ္ကုိ တီထြင္ေပးခဲ႔ရာ ယၡဳတုိင္ ဒလုိင္းလာမားသည္ တိဗက္ႏုိင္ငံအေပၚ တန္ခုိး ထြားလွ်က္ရွိ၏ ေရွးေခတ္တုံးက ဘုန္းၾကီးအုပ္ခ်ဳပ္ေသာႏုိင္ငံသည္ တိဗက္ႏုိင္ငံတခုသာ ရွိမည္ထင္၏ တိဗက္ဘာသာ ေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးသည္ အ၀ေလာကိေတသရ ဘုရားေလာင္းသည္ လူ၀င္စားျဖစ္လာ၍ ရဟန္းမင္းအျဖစ္အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ စနစ္ျဖစ္၏ သာသနာပုိင္ ရဟန္းမင္းၾကီးဆုံးလွ်င္ အသစ္တဖန္ ျပန္လည္၀င္စား၍ ဆက္လက္အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာစနစ္ျဖစ္၏။
ကူဗလုိင္ခန္ဘုရင္ၾကီးသည္ ေရွးဘုိးေလာင္းေတာ္ ေဘးေလာင္းေတာ္မ်ားနည္းတူ စစ္တုိက္ခုိက္မႈ ႏုိင္ငံသိမ္းမႈမ်ားကုိ လုိလားေတာင္းတခဲ႔၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိဗက္ႏုိင္ငံ တာကီစတန္ႏုိင္ငံ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုိခ်င္ခိ်ဳင္းနားႏုိင္ငံ ဂ်ာဗားကၽြန္းမ်ားသုိ႔ စစ္ခ်ီတုိက္ခုိက္ခဲ႔ရာ ေအာင္ျမင္ခဲ႔သည္သာမ်ား၏ ဂ်ပန္ကၽြန္းကုိမူ ေရတပ္ယဥ္ျဖင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္တုိက္ခုိက္ခဲ႔ေသာ္လည္း
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္ေသၾကာသတင္းစဥ္ ၁၇-၆-၂၀၁၁









မေလးရွာက္ေမာင္စုိးမင္းလတ္၏ရဟန္းခံပြဲ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Wednesday, June 22, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၃၂)


အေရးၾကီးသာသနာကုိ ႏွိပ္ကြပ္၍ ေထရ၀ါဒသာသနာကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေလ၏ သထုံျပည္မွ က်မ္းဂန္တတ္ ဆရာေတာ္ သံ ဃာေတာ္မ်ားကုိ ပုဂံျပည္သုိ႔ပင့္ေဆာင္ကာ ပုဂံျပည္ ေထရ၀ါဒ သာသနာ ျပန္လည္ထြန္းကားလာေစ၏။
ဒကာေတာ္မင္းျမတ္ ေက်းဇူးတင္ပါ၏ က်ဳပ္ေထရ၀ါဒ ဘုန္းၾကီးျဖစ္ရတာ သင့္ေက်းဇူး က်ဳပ္တုိ႔ႏုိင္ငံ၏ သမီးပ်ဳိေလး ေတြ အရည္ၾကီးေတြ၏ ပန္းဦးပူေဇာ္မႈမွ လြတ္ရတာလည္း သင့္ေက်းဇူး ေတြမိတုိင္း ေက်းဇူတင္ပါ၏ သုိ႔ေသာ္ ယၡဳအခါ သင္တည္ေထာင္ခဲ႔သည့္ သာသနာကုိ သင္ျပန္လည္ျမင္ေစခ်င္ပါ၏ အေနာ္ရထာ------

ထၾကည့္လွည့္ပါ---ေနာ္ရထာ၊
သင္တုိ႔လက္ထက္-ဖ်ိဳဖ်က္ခဲ႔သည့္၊
အရည္း၀ါဒ-အဓမၼသည္၊
ခုေသာအခါ-လႈပ္ရွားလာျပီ။

ထၾကည့္လွည့္ပါ-----ေနာ္ရထာ၊
သင္တုိ႔ဆရာ-ေထရ္မဟာ၏၊
ေထရ၀ါဒ-ျမတ္ဓမၼသည္၊
သံကုိဖ်က္တတ္-သံေခ်းကပ္ျပီ။

ထၾကည့္လွည့္ပါ---ေနာ္ရထာ၊
သင္တုိ႔တည္ထား-ဓမၼမ်ားကုိ၊
အဓမၼသမား-လူမုိက္မ်ားက၊
ဖ်က္စီးက်ိဳးစား-ထင္ရွားလာျပီ။

ထၾကည့္လွည္ပါ--ေနာ္ရထာ၊
သင္တုိ႔လက္ထက္-သာသနာသက္သည္၊
ကန္ေဘာင္ျမင့္ျမင့္-ကန္ေရ၀င့္လုိ႔၊
ၾကာပန္းစြင့္စြင့္-ပြင့္လန္းတင့္၏။

ထၾကည့္လွည့္ပါ---ေနာ္ရထာ၊
ခုေသာအခါ-သင့္သာသနာသည္၊
ကန္ေဘာင္ကြဲအက္-ကန္ေရထြက္၏၊
ၾကာပင္ႏြမ္းလွ်က္-ၾကာပန္းပ်က္ျပီ။

ထၾကည့္လွည့္ပါ---ေနာ္ရထာ၊
ေနာင္ေသာအခါ-သင့္သာသနာသည္၊
သင့္ေျမေက်ာ္လွမ္း-လြတ္ရာလမ္းမွ၊
ျငိဳးႏြမ္းလွစြာ-ထြက္ခြါပါမည္။

ထၾကည့္လွည္ပါ---ေနာ္ရထာ၊
သင္တုိ႔သာသနာ-ထြက္ခြါလာေသာ္၊
သင္တုိ႔ေျမဆုံး-အဓမၼဖုံး၏၊
ေနလုံးကြယ္ေပ်ာက္-ညေမွာင္ေရာက္၏၊
လေရာင္ကြယ္ေပ်ာက္-သန္းေခါင္ေရာက္၏၊
ညဥ္႔နက္သန္းေခါင္-မုိးေမွာင္တူစြာ၊
အေမွာင္ဖုံးလြမ္း-သင့္ေျမႏြမ္းကုိ၊
မွန္းဆၾကည့္ပါ---အုိ-----ေနာ္ရထာ။

Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္ၾကာသပေတးသတင္းစဥ္-၁၆-၆-၂၀၁၁





မေလးရွားပူခ်ုန္း ၁၄-မုိင္ေနေမာင္မင္းမ်ဳိးေဇာ္၏ေမြးေန႔အလွဴ
ေမြးေန႔မဂၤလာမွစ၍ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာႏွင့္ျပည့္စုံပါေစ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Tuesday, June 21, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၃၁)


ရွံကရဆရာၾကီးသည္ ဟိႏၵဴ ဘုရင္တုိ႔၏ အကူအညီျဖင့္ တႏၱရ မႏၱရဂုိဏ္း၀င္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ႏွိပ္ကြပ္ေလရာ တႏၱရ မႏၱရ သာသနာသည္ အိႏၵိယတြင္ မရႈမလွ နိဂုံးခ်ဳပ္ရေလေတာ့၏။
ဟိႏၵဴဘာသာႏွင့္ တႏၱရ မႏၱရတုိ႔ တုိက္ခုိက္မႈကုိ အခြင့္ေကာင္းယူကာ အာရဗီစစ္ဗုိလ္ မုိဟာမက္ဘိန္ကာစင္သည္ အိႏၵဳျမစ္၀ွမ္းတစ္၀ုိက္ကုိ သိမ္းပုိက္ေလေတာ့၏ ႏြားကြဲလုိ႔ က်ားစြဲခံရျခင္းျဖစ္၏ (ျမန္မာျပည္ လက္ရွိသာသန၀န္ထမ္းေတြ လည္း ေဗဒင္ ယၾတာ ဓါတ္ရုိက္ ဓါတ္ဆင္ေတြ ဂုိဏ္းဆရာ ဘုိးေတာ္ မယ္ေတာ္ေတြ ေခတ္စားလာကာ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ ရြက္ေနသူေတြလည္းမ်ားလွ၏ အိႏၵိယလုိဘဲ ျမန္မာသာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ဖုိ႔ အခ်ိန္နီးကပ္ လာေလျပီ အိႏၵိယမွဗုဒၶသာ သနာသည္ ေဗဒင္ ယၾတာေၾကာင့္ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ႔သည္ဆုိတာ ျမန္မာျပည္သားေတြ သိေစခ်င္ပါ၏)
အိႏၵိယတြင္ ၂၂-ႏွစ္ၾကာ ပညာသင္ယူျပီး ျပန္လာသည့္ တရုပ္ရဟန္းေတာ္ အိစ်င္(ယိက်င္) ေက်းဇူးေၾကာင့္ တရုတ္ ျပည္တြင္ မင္းညီ မင္းသား မူးမတ္ သူေ႒းသူၾကြယ္ ကုန္သယ္ လူတန္းစားမ်ဳိးစုံမွ ရဟန္း၀တ္သူ သီလရွင္၀တ္သူ အလြန္
မ်ားပ်ားလာ၏ ဂ်ပန္ျပည္တြင္ သာသနာ့ အေဆာက္အဦးေတြကုိ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ဘုရင္ေတြကုိယ္တုိင္ တည္ ေဆာက္လာကာ မဟာယာနသာသနာ ထြန္းကားလာတာ ေတြ႔ျမင္ရ၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၄၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၁၄-ရာစုတြင္ တရုတ္ျပည္တြင္ တာအုိဘာသာကုိးကြယ္ေသာ ၀ူေဆာင္း ဘုရင္ တက္လာ၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားေဘးဆုိးၾကီးနဲ႔ ၾကဳံေတြ႔ရေလေတာ့၏ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ ၄၆၀၀-ခန္႔ အသတ္ ခံရ၍ ဗုဒၶဘာသာ ေက်ာင္းေပါင္း ၄၀၀၀၀-ေက်ာ္အဖ်က္စီးခံရ၏ ရဟန္းသီလရွင္ ၂၆၀.၀၀၀-လူ၀တ္လဲၾကရ၏ ေၾကးစည္ ေခါင္းေလာင္းမ်ားကုိ ဒဂၤါးပုိက္ဆံ သြန္းခဲ႔ၾက၏ ဤသုိ႔ျပဳလုပ္ျပီး ၂-ႏွစ္အၾကာတြင္ ၀ူေဆာင္းဘုရင္ၾကီး မက်န္းမာ၍ ႏႈတ္ ဆြ႔ံ အ စကားမ ေျပာႏုိင္ျဖစ္သြား၏ ဘုရင္ၾကီး ထိတ္လန္႔တုံလႈပ္သြားကာ ျပစ္မွားတာေတြ ခြင့္လႊတ္ေတာင္းပန္၍ ရဟန္း ျပဳခြင့္ သီလရွင္ ျပဳခြင့္မ်ား အကန္႔အသတ္ျဖင့္ ျပန္လည္ခြင့္ျပဳခဲ႔ရ၏။
တိဗက္ျပည္တြင္ ဗုဒၶဘာသာကုိ အလြန္ၾကည္ညုိေသာ ရာလ္ပခ်န္ဘုရင္ နတ္ရႊာစံျပီးေနာက္ ဘုရင္ လံဓရ္မ တက္
လာေသာအခါ တိဗက္ဗုဒၶဘာသာသည္ ဒုကၡမ်ဳိးစုံႏွင့္ ၾကဳံေတြ႔ရေတာ့၏ ဘုရင္ လံဓရ္မ သည္ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ၾကီး ေက်ာင္းမ်ားကုိ ဖ်က္စီး၍ ပိဋကက်မ္းစာမ်ားကုိမီးရႈိ႔၏ ဗုဒၶရုပ္တုေတာ္မ်ားကုိ ေျမျမဳတ္ျပစ္၏ ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳ ဥပုသ္ေစာင့္
မႈမ်ားကုိ ပိတ္ပင္ တားျမစ္၏ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပး၍ ထြက္မေျပးေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ လူ၀တ္လဲေစ ကာ မုဆုိး တံငါ အလုပ္မ်ားကုိလုပ္ေစ၏ တိဗက္ မဟာယာနသာသနာလဲ ေန၀င္ဆည္းဆာျဖစ္ခဲ႔ရ၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၅၀၀- ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၁၅-ရာစုတြင္ ျမန္မာျပည္ျဖစ္လာမည့္ ပုဂံျပည္တြင္ ေညာင္ဦး ေစာ ရဟန္း (ေတာင္သူၾကီး) မင္းျဖစ္၍ ရွင္မထီး အရည္ၾကီးဂုိဏ္းကုိ ခ်ီးေျမာက္ေထာက္ပန္႔ေလ၏ အိႏၵိယျပည္ မထုရာျမိဳ႔ ဟီနယာန သဗၺတၱိ၀ါဒဂုိဏ္း တည္ေထာင္ခဲ႔ေသာ ၀လဘိတကၠသုိလ္ မဂဓတုိင္းတြင္ မဟာယာနဂုိဏ္းတည္ေထာင္ ခဲ႔ ေသာ နာလႏၵတကၠသုိလ္ ဘေဂၤါ နယ္ရွိ ၾသဒႏၱပူရီတကၠသုိလ္ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီးမ်ားကုိ ၀ိဇၨာဂုိဏ္း၀င္ အရည္ၾကီးရဟန္း မ်ား လႊမ္းမုိးအုပ္ခ်ဳပ္လာ၏ ပုဂံျပည္မွ အရည္ၾကီးသာသနာသည္ အိႏၵိယမွ ေရာက္ရွိလာသည္ဟု ထင္ပါ၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၆၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၁၆-ရာစုတြင္ ၀ိကၠမသီလာ တကၠသုိလ္မွ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး ဒီပကၤရ သိရီဥာဏသည္ တိဗက္ျပည္သုိ႔ သာသနာျပဳၾကြေတာ္မူ၏ ခုိတန္ျပည္ကုိ ယူဆစ္ကဒရ္ခန္ ဦးေဆာင္ေသာ တူရကီစစ္တပ္မွ ၀င္ေရာက္ သိမ္းပုိက္ရာ ဗုဒၶသာသနာ ကြယ္ေျပာက္၍ တာကစၥတန္ႏုိင္ငံအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြား၏။
သု၀ဏၰဘူမိဟု ေခၚဆုိသည့္ သထုံျပည္တြင္ ဘုရင္မႏူဟာသည္ ေဇာ္ဂ်ီဖုိ၀င္သား စားရလွ်င္ လူစြမ္းေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ သည္ဟု မက္လုံးျပ၍ ၀ိဇၨာဂုိဏ္း၀င္ေတြက စည္းရုံးထားေသာေၾကာင့္ ၀ိဇၨာဂုိဏ္း၀င္ ရဟန္းတပါးကုိ နန္းဦးဆရာေတာ္
အျဖစ္ကုိးကြယ္၏ သထုံျပည္တြင္ ေထရ၀ါဒသာသနာ ညိုးမိွန္ေနခ်ိန္ျဖစ္၏။
ထုိအခ်ိန္တြင္ အရွင္ဓမၼဒႆီ (သုိ႔) ရွင္အရဟံ မေထရ္ျမတ္သည္ သာသနာညုိးမွိန္လာေသာ သထုံျပည္မွ ေထရ၀ါဒ
သာသနာထြန္းကားလာမည့္ ဆုေတာင္းဘက္ အေနာ္ရထာဘုရင္ရွိရာ ပုဂံျပည္သုိ႔ၾကြလာခဲ႔၏ အရည္းၾကီး၀ါဒကုိ စိတ္ ပ်က္ေနေသာ ၀ါဒသစ္ကုိအလုိရွိေနေသာ အေနာ္ရထာဘုရင္သည္ ရွင္အရဟံ မေထရ္ျမတ္ကုိ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ကာ
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနလၤာသတင္းစဥ္ ၁၃-၆-၂၀၁၁






မေလးရွား-ရွရီစင္တုိစာေန ကံေကာင္၍ခ်ဲေပါက္သူ၏သဒၶါဆြမ္းအလွဴ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Monday, June 20, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၃၀)


မူရင္းပင္မ ေထရ၀ါဒ သာသနာမွ အ႒ကထာက်မ္းျပဳ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ ေပၚထြန္းလာ၏ သုိ႔ေသာ္ ေထရ၀ါဒ သာသနာသည္ မဟာယာနသာသနာ၏ ရွင္ျပိဳင္မႈကုိ ၾကိဳးစားျပီးကာကြယ္ေနရခ်ိန္ျဖစ္၏ မူရင္းပင္မ ေထရ၀ါဒ သာသနာ မေျပာက္ပ်က္ေအာင္ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနေသာ မေထရ္ျမတ္ၾကီးေတြ၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ေတြကုိ ယၡဳေခတ္ ေထရ၀ါဒ မေထရ္မ်ား ေထရ၀ါဒ ဘာသာ၀င္မ်ား အထူးေက်းဇူးတင္ရမွာျဖစ္၏။
ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ပုိင္းသုိ႔ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ ေရာက္ရွိခဲ႔၏ ပုဂံအနီး မင္သူနံအရပ္ ဘုရားသုံးဆူႏွင့္ နႏၵမည
ေစတီမ်ားအတြင္းရွိ ေဆးေရးရုပ္မ်ားကုိ ေထာက္ဆ၍ သာသနာႏွစ္ ၁၀၀၀-ေက်ာ္ ၁၁၀၀-အတြင္း ေရာက္ရွိခဲ႔ျခင္းျဖစ္၏ မဟာယာနရဟန္းတုိ႔မွာ ရွင္မထီးေခၚ အရည္ၾကီးရဟန္းတုိ႔ ျဖစ္ပုံရ၏ အရည္ၾကီးရဟန္းတုိ႔၏ အက်င့္မွာ ညစာစားျခင္း ေသရည္ ေသရက္ေသာက္ျခင္း ေမထုန္အက်င့္ကုိ က်င့္ျခင္းျဖစ္၏ အဆုိးဆုံးကေတာ့ ပန္းဦးလႊတ္ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္၏။
ရွင္မထီးဆုိသည့္ ေ၀ါဟာရသည္ သမၼတိယမွ သမတိ၊ သမတိမွ သမထီး၊ သမထီးမွ ရွင္မထီး၊ ရွင္မထီးမွ အရည္
ၾကီးဟု ေျပာင္းလဲလာသည္ဟုဆုိၾက၏ ဤသမၼတိယဂုိဏ္းသည္ ၀ဇၨီပုတၱက ဂုိဏ္းကြဲတခုျဖစ္၏ သု၀ဏၰဘူမိ အင္ဒုိနီးရွား ဂ်ဗားကၽြန္းႏွင့္ မေလးရွားကၽြန္းဆြယ္တုိ႔ ဤသမၼတိယဂုိဏ္း ထြန္းကားခဲ႔ေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ားေတြ႔ရ၏ သု၀ဏၰ ဘူမိ သထုံျပည္မွာလည္း သမၼတိယဂုိဏ္း တႏၱရ-မႏၱရဂုိဏ္းမ်ား လြမ္းမုိးမႈေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒ သာသနာ အသက္ေငြ႔ေငြ႔မွ် သာ က်န္ေတာ့၏
အရည္ၾကီးကုိ ေနာက္တမ်ဳိးၾကံတာေတြ႔ေသး၏ ပုဂံျပည္တြင္ လူအၾကည္ညုိမ်ားေသာ အရည၀ါသီဂုိဏ္း ရွိခဲ႔ဘူး၏
လူအၾကည္ညုိမ်ားေသာ အရည၀ါသီ ဂုိဏ္းအတြင္းသုိ႔ တႏၱရ မႏၱရဂုိဏ္း၀င္ေတြ ၀င္ေရာက္ကာ မိမိတုိ႔အက်င့္ဆုိးေတြကုိ က်င့္ပါေတာ့၏ တခ်ိန္က လူၾကိဳက္မ်ားခဲ႔ေသာ အရည၀ါသီဂုိဏ္းသည္ နာမည္ပ်က္ကာ အရည၀ါသီမွ အရည္ၾကီးဘ၀ သုိ႔ ေရာက္ရွိလာသည္ဟုဆုိ၏။
(ခုေခတ္ရဟန္းေတာ္အခ်ဳိ႔လည္း ဤအက်င့္မ်ဳိးေတြ က်င့္သုံးလာ တာကုိ ေတြ႔ျမင္ရ၏ အရည္းၾကီးသာသနာမ်ား
ျပန္လည္ေခါင္းေထာင္လာျပီလားမသိ)
သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၁၀၀-ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၁၁-ရာစုတြင္ တရုတ္ရဟန္းေတာ္ ဖာရိယန္၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ တရုတ္ ျပည္သည္ မဟာယာန သာသနာ အၾကီးအၾကယ္ ထြန္းကားလာ၏ မဟာယာနသာသနာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေပါင္း ၁၃၀၀၀-ရွိသည္ဟုဆုိ၏ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ ေရႊေခတ္ဟု ေခၚဆုိရေလာက္ေအာင္ အထြန္းကားဆုံး တရုတ္ႏုိင္ငံ ျဖစ္လာ၏ အရွင္ေဗာဓိဓမၼ တရုပ္ျပည္သုိ႔ၾကြ၍ စ်င္ဂုိဏ္းကုိ တည္ေထာင္၏ ကုိရီးယားႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသုိ႔ ဗုဒၶသာသနာ စတင္ေရာက္ရွိ ျပန္႔ပြားလာ၏။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၂၀၀-ခန္႔ ရစုအားျဖင့္ ၁၂-ရာစုတြင္ အိႏၵိယျပည္မွ မဟာယာနသည္ ဟိႏၵဴဘာသာေရးေတြ ေရာေမႊလွ်က္ တႏၱရ ယာန ၀ိဇၨာယာနအျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲခဲ႔၍ ၀ိဇၨာဘုန္းၾကီးမ်ား ေခတ္စားခဲ႔၏ တရုပ္ျပည္မွ မဟာယာန သာသနာသည္ ဂ်ပန္ ျပည္တြင္ထြန္းကားလာ၏ ဆူမိကုိ ဘုရင္မၾကီး၏လက္ထက္ ရိႈတုိကုတုိင္းရွိ မင္းသားၾကီး၏ ၾကိဳး ပမ္းမႈေၾကာင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာကုိ ကုိးကြယ္ခဲ႔ၾက၏ ဗုဒၶဘာသာကုိ အေျခခံ၍ ဂ်ပန္ျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဥပေဒကုိ လည္း ဆြဲခဲ႔ၾက၏။
မဟာယာနဗုဒၶဘာသာသည္ တိဗက္ျပည္သုိ႔လည္း ေရာက္ရွိလာ၏ တိဗက္ဘုရင္ ကုိးကြယ္ခဲ႔၍ ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ ျဖစ္ခဲ႔၏ တိဗက္ျပည္တြင္ အရွင္သႏၱရကၡိတႏွင့္ အရွင္ပဒုမသမၻတုိ႔က စတင္သာသနာျပဳခဲ႔သျဖင့္ တိဗက္လားမားဗုဒၶဘာ သာ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ႔၏ တိဗက္လားမား ဗုဒၶဘာသာသည္ ဆစ္ကင္းျပည္ ဘူတန္ျပည္ မြန္ဂုိလီးယား ဆုိဗီယက္ျပည္ ေထာင္စု ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ပါ ဆက္လက္ျပန္႔ပြားသြား၏။
သာသနာသကၠရဇ္ ၁၃၀၀- ခန္႔ ရာစုအားျဖင့္ ၁၃-ရာစုတြင္ အိႏၵိယျပည္ရွိ မဟာယာန ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ၀ိဇၨာ
ဂုိဏ္းသုိ႔ ၀င္ၾက၏ နတ္ရုပ္ဘီလူးရုပ္မ်ား ကေတာ့ပြဲထုိး၍ ေဆး၀ါးမႏၱရား စီရင္ၾက၏ သုႆာန္တြင္ေနၾက၍ လူဦးေခါင္း ခြန္မ်ားတြင္ ထမင္းထည့္ စားေသာက္ၾက၏ လူတုိ႔ကုိ ေခ်ာက္လွန္႔ ညာျဖန္းစားၾက၏ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဘာသာမွ ပညာရွိ
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနဂၤေႏြသတင္းစဥ္ ၁၂-၆-၂၀၁၁







ကုိခင္ေမာင္ျမင့္၏ေမြးေန႔အလွဴႏွင့္ကြယ္လြန္သူေမာင္ၾကည္မင္းခန္႔အားရည္စူးေသာအလွဴ
ေမြးေန႔ရွင္လည္းေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာျႏွင့္ပည့္စုံ၍ေမာင္ၾကည္မင္းခန္႔လည္းေကာင္းရာသုဂတိသုိ႔
ေရာက္ရွိပါေစ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.