အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Friday, July 29, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၅၅)


မီးခုိးေရာင္ သစ္သား (သုိ႔) ေက်ာက္ျပားမ်ားျဖင့္ ဖုံးအုပ္ျခင္း။
ထုိသုိ႔ျပန္လည္ျပဳျပင္ မြမ္းမံျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ႏွစ္တရာခန္႔ ၾကာရွည္လိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းရ၏ စုိးရိမ္မႈ ကင္းစြာျဖင့္ ကၽြန္ုပ္တုိ႔ ဘုိးဘြားအေမြကုိ ကၽြန္ုပ္တုိ႔ ျမတ္ႏုိးစြာ ထိမ္းသိမ္းႏုိင္ခဲ႔ျပီ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔၏ မ်ဳိးဆက္ ေနာင္လာေနာင္သားမ်ားကုိ
လက္ဆင့္ကမ္းအေမြအျဖစ္ ျပန္လည္ေပးႏုိင္ခဲ႔ျပီ ။
ထုိသုိ႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ UNESCO လက္ေအာက္ရွိ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ အားထုတ္ၾကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သလုိ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးသည္ ကမၻာတြင္ သမုိင္း၀င္ အေမြအႏွစ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္း ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ကုိ သက္ေသျပခဲ႔ျပီ ကမၻာေပၚရွိ လူသားအားလုံး လာေရာက္ၾကည့္ရႈ ေလ႔လာႏုိင္ၾကေလျပီ။
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးသည္ ယဥ္ေက်းမႈအရာတြင္ ကမၻာ့ထိပ္ဆုံးအဆင့္တြင္ ဂႏၱ၀င္ေျမာက္ လက္ရာတခု အျဖစ္ တည္ရွိေနျပီး ကမၻာယဥ္ေက်းမႈ အထိမ္းအမွတ္တခုအျဖစ္ အထင္ကရ ရွိေနပါဦးမည္။
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးသည္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ တည္ေဆာက္ခဲ႔သည္ဟု ဆုိၾကေသာ္လည္း သိရိလကၤာ ေထရ၀ါဒ ႏုိင္ငံမွ ေက်ာက္ဆစ္ ပညာရွင္ေတြေခၚယူျပီး ထုဆစ္ထားေသာ လက္ရာမ်ားေၾကာင့္ ရုပ္ပြားေတာ္ မ်ားသည္ မဟာယာနဘာသာေတြ ယၡဳလက္ရွိ ထုဆစ္ကုိယ္းကြယ္ေနေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားႏွင့္မတူဘဲ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶရုပ္ ပြားေတာ္ေတြႏွင့္သာ တူေနျခင္းျဖစ္၏။
ဗုဒၶဘာသာဟူေသာ ေခါင္းစီးေအာက္မွာ ေထရ၀ါဒ-မဟာယာန ခြဲျခားမႈ မျပဳဘဲ စည္းလုံးညီညြတ္မႈရွိေအာင္ ေဗာေရာ
ဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးက သက္ေသျပလွ်က္ရွိပါ၏ ေရွးေခတ္သူေတာ္စဥ္ေတြ စီစဥ္ခဲ႔သည့္ ဗုဒၶဘာသာညီညြတ္ေရး အစီ
အစဥ္ကုိ ယၡဳ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အတုယူျပီး ညီညီညြတ္ညြတ္ တည္ေဆာက္ႏုိင္မယ္ဆုိလွ်င္ ဗုဒၶဘာ သာသည္ တုိးတက္ထြန္းကားလာလိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္မိပါ၏။
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ ေလ႔လာဖူးေမွ်ာ္ျပီးေနာက္ ေန႔ဆြမ္းဖုံးေပးမည့္ အခ်ိန္ေရာက္လာ၏ မီယာပီမီး ေတာင္မွ ထြက္လာေသာ ျပာမႈံမ်ားေၾကာင့္ ေစတီေအာက္ စားေသာက္ဆုိင္ေတြသည္ ဖြင့္သည့္ဆုိင္ဖြင့္ ပိတ္သည့္ဆုိင္ ပိတ္ႏွင့္ ျပာေတြေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းမႈမရွိတာႏွင့္ မီးေတာင္ျပာလြတ္ရာသုိ႔ စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႔ ထြက္ခြါလာခဲ႔၏ နာရီ၀က္ေက်ာ္ တနာရီခန္႔ေမာင္းမွ စားေသာက္ဆုိင္ တခုသုိ႔ေရာက္ရွိလာ၏။
စားေသာက္ဆုိင္သည္ ဘန္ဂလုိတဲေလးေတြျဖင့္ အလယ္ေကာင္ကြက္လပ္တြင္ စပါးပင္ေတြ စုိက္ပ်ဳိးထား၏ ငယ္ငယ္ တုံးက လယ္ကြင္းထ ဲ ထမင္းစားခဲ႔တာကုိ ျမင္ေရာင္မိ၏ ဆြမ္းဖုံးေပးအျပီး ျပန္ထြက္လာကာ မီးေတာင္ေပါက္ေနေသာ ေနရာအနီး ေလးကီလုိအကြာထိ ကားသမားလုိက္ျပေပး၏ လမ္းတြင္ ဒုကၡသယ္ ကယ္ဆယ္ေရးစခန္းေတြေတြ႔ရ၏ ဒုကၡ သယ္ေတြေတာ့ သယ္ယူတုံးရွိေသး၏ အနီးငယ္ေတာ့ေရာက္ေန၏ နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေရး ဓါတ္ခံရွိေတာ့ ဒုကၡသည္ေတြ ကုိ လွဴခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာ၏ ဆုိင္ေတြအားလုံးပိတ္ထားတာႏွင့္ လက္ေလွ်ာ့ခဲ႔ရ၏။
ဂ်ကာတာ ျပန္ဖုိ႔အခ်ိန္ နီးလာတာႏွင့္ ေဂ်ာ့ဂ်ကာတာ ေလဆိပ္သုိ႔ ျပန္လည္ထြက္ခြါလာ၏ ေလဆိပ္တြင္ ဖားေအာက္
ဆရာေတာ္မ်ားအဖြဲ႔ႏွင့္ ဆုံေတြ႔ခဲ႔၏ ဂ်ကာတာ ျပန္မွာတူေသာ္လည္း ေလယဥ္ခရီးစဥ္ မတူေသာေၾကာင့္ တကြဲစီသာ ျပန္ ခဲ႔ရ၏ ဂ်ကာတာ ေလဆိပ္ေရာက္ေတာ့ မုိးခ်ဳပ္ေနျပီ ဟုိတယ္ေရာက္ေတာ့ ပင္ပန္းတာႏွင့္ ေစာေစာအိပ္လုိက္၏ မအိပ္ လုိ႔ကလဲမျဖစ္ နက္ျဖန္နံက္ ၄-နာရီ ဘာလီကၽြန္းသြားမွာျဖစ္၏။
ေရာက္ရွိပါျပီ-ျမိဳ႕ဘာလီ
နံက္ ၃-နာရီခန္႔ထကာ ေရခ်ဳိးျပီး ပစၥည္းစုံေအာင္ထည့္၍ ဟုိတယ္ေအာက္သုိ႔ဆင္းခဲ႔၏ မၾကာခင္ ဇင္မာ၀င္းေရာက္ လာ၏ နံက္၄-နာရီတြင္ ေလဆိပ္သုိ႔ဆင္းခဲ႔၏ ေလဆိပ္တြင္ အာရုံဆြမ္းဖုံးေပး၏ ေလယဥ္ထြက္လာေတာ့ မေန႔ကေရာက္
ခဲ႔သည့္ ေဂ်ာ့ဂ်ကတာကုိ ေက်ာ္သြားရ၏ ေပါက္ေနေသာ မီးေတာင္ကုိလည္း ေလယဥ္ေပၚမွ လွမ္းျမင္ေနရ၏ ဗီဒီယုိဓါတ္
ပုံရုိက္ခဲ႔၏ မၾကာမီ ဘာလီကၽြန္းေလဆိပ္သုိ႔ ေလယဥ္ဆင္လာခဲ႔၏။
ဘာလီကၽြန္းေလဆိပ္သည္ ပင္လယ္အစပ္တြင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္၏ ပင္လယ္ထဲမွ နိမ့္နိမ့္ျပန္ကာ ဆင္သက္

Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနလၤာသတင္းစဥ္ ၂၅-၇-၂၀၁၁






မေလးရွားနီလုိင္ကုိၾကီးစတုိးမိသားစုမွကြယ္လါန္သူမိခင္ၾကီးေဒၚစန္းရီ၏(၇)ျပည့္ကုသုိလ္
ေန႔ဆြမ္းအလွဴႏွင့္ကုိၾကီးစတုိးဆုိင္တြင္ဓမၼေရာင္ျခည္ေက်ာင္းေ၀ယ်ယ၀စၥအတြက္အလွဴခံ
ေသတၱာမွအလွဴေငြ(၃၃၃)ရင္းဂစ္လွဴဒါန္းခဲ႔ပါ၏မိခင္ၾကီးေကာင္းရာသုဂတိသုိ႔ေရာက္ပါေစ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနလၤာသတင္းစဥ္ ၂၅-၇-၂၀၁၁




မေလးရွားေရာက္ေရႊျမန္မာ၏၀ါဆုိသကၤန္းကပ္လွဴပြဲ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Thursday, July 28, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၅၄)


သည္ ဟူေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ခဲ႔ဘူး၏။
၁၉-ရာစုအေစာပုိင္က အဂၤလန္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဆာ ေသာမတ္စ္ စတန္ဖုိ႔ ရာဖယ္လ္ (1811-1815)သည္ မ်က္မ်ား ေရညွိမ်ားတက္ေနေသာ ေတာင္ထိပ္ရွိ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ စိတ္၀င္စားခဲ႔၏ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ရာဖယ္လ္ သည္ သူ၏
လက္ေထာက္၀န္ထမ္း H.C Cornellius (ေကာ္နီလီရပ္စ္) ကုိ စုံစမ္းရန္လြတ္ခဲ႔၏။
ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ေဗာေရာဗုေဓာေစတီေတာ္ၾကီးသည္ အေမွာင္တြင္းမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ေရာင္ျခည္ဦး၏ အစပုိင္း ျဖစ္ကာ ဆက္လက္ထြက္ေပၚလာရန္ ၾကိဳးပမ္းမႈကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပဳလုပ္ခဲ႔၏ ထုိၾကိဳးပမ္းမႈသည္လည္း ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ရံဖန္ရံခါေပးခဲ႔၏။
၁၈၉၆ - ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ႔ေသာ မေတာ္တဆ ထိခုိက္မႈမွာ နယ္သာလန္ အင္ဒီ မ်ားသည္ ရုပ္ပြားေတာ္ရွစ္ဆူကုိ တူးယူခဲ႔ျပီး ဘုရင္ Chulalang Siam (ခ်ဴလာလန္ ဆုိင္မ္း) ကုိတင္ျပရန္ ေက်ာက္တုံးမ်ားကုိ ထြင္းယူခဲ႔၏ ထုိအရာမ်ားကုိ
Siam(ဆုိင္ယမ္)(ထုိင္း)သုိ႔ ယူေဆာင္သြားခဲ႔၏ ယေန႔ထက္တုိင္ ထုိေက်ာက္တုံး ထြင္းထားေသာေနရာမ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္၏
၁၉၀၇ - မွ ၁၉၁၁ -ကာလမ်ားတြင္ The Von Erp ဆုိသည့္ ဒက္ရွ္အင္ဂ်င္နီယာ (ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္) သည္ ေဗာ ေရာဗုေဓာကုိ စိတ္၀င္စားျပီး ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ ျပန္လည္ျပဳျပင္ မြန္းမံျခင္း ပထမအဆင့္ကုိ ေစ႔ေစ႔စပ္စပ္ အေသးစိတ္ျပဳ လုပ္ခဲ႔၏ ရန္ပုံေငြ အမ်ားအျပားကုိလည္း ထုိျပဳျပင္မြမ္းမံျခင္းတြင္ အသုံးျပဳခဲ႔၏ Van Erp ၏ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈေၾကာင့္ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးသည္ လွပသပၸါယ္ က်က္သေရရွိစြာ ျပန္လည္ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ႔၏။
သုိ႔ေသာ္ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္သည္ ၾကိဳတင္မျမင္ရေသာေၾကာင့္ ကံမေကာင္းမႈမ်ားလည္းၾကဳံေတြ႔ေနရဆဲျဖစ္၏ ေစတီေတာ္ၾကီး၏ ပ်က္စီးေနေသာေက်ာက္တုံးမ်ားသည္ ေစတီေတာ္ၾကီး လက္ရွိရပ္တည္ေနမႈကုိ ျခိမ္းေျခာက္ေနေသာ အရာမ်ားထဲမွ ေျခာက္လွန္႔ေနေသာ အရာတခုျဖစ္၏ ထုိကိစၥကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ရန္ ၁၉၆၀ - တြင္ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီ ေတာ္ၾကီးအား အေရးေပၚ အကူအညီ အေထာက္အပန္႔မ်ား လုိအပ္ေနသည္ဟု ေၾကညာခဲ႔၏။
၁၉၆၃ -တြင္ အင္ဒုိနီးရွားအစုိးရမွ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီး ျပန္လည္ျပဳျပင္ မြမ္းမံျခင္းအတြက္ စီမံကိန္း ေရး ဆြဲမႈ စတင္ခဲ႔ေလ၏ ထုိစီမံကိန္းကုိ ႏုိင္ငံေရး အဓိကရုဏ္းမ်ားေၾကာင့္ ခဏေရႊ႔ဆုိင္းခဲ႔ရ၏။
၁၉၆၇ - ၾသဂုတ္လတြင္ Ann Arbor အေမရိကန္တြင္ ၂၇ - ၾကိမ္ေျမာက္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အေရွ႔တုိင္း ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ဖြံ႔ျဖိဳးထိမ္းသိမ္းေရး အခမ္းအနားကုိ က်င္းပခဲ႔၏ အင္ဒုိနီးရွားမွ Dr. Sukmono တက္ေရာက္ ျပီး ေလ႔လာခ်က္စာတမ္း- ကုိ တင္ျပခဲ႔၏ ထုိစာတမ္းမွာ New Light on some Borobudur Problems , ေဗာေရာဗု ေဓာ ျပႆနာမ်ားအတြက္ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ အလင္းတန္းျဖစ္၏ ထုိစာတမ္းကုိ အခမ္းအနားသုိ႔ တက္ေရာက္လာသူ အမ်ား အျပားကုိ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ႔၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔အားလုံးသည္ UNESCO အဖြဲ႔ၾကီးအား ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ ျပန္လည္ထူေထာင္ မြမ္း မံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ လာေရာက္ၾကည့္ရႈရန္ အကူအညီေတာင္းခံခဲ႔၏ ထုိသုိ႔ ၾကိဳးစားမႈမွ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီး
ကုိ ျပန္လည္ျပဳျပင္မြမ္းမံရန္ စီမံကိန္းၾကီးတခုအျဖစ္ ေရးဆြဲအေကာင္အထည္ေဖၚေသာ ရလဒ္ေကာင္းၾကီးတခုကုိ ရရွိခဲ႔ ပါ၏ ထုိလုပ္ေဆာင္ခ်က္တြင္ UNESCO လက္ေအာက္ရွိ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွ တာ၀န္ယူပါ၏။
၁၉၇၃ - ၾသဂုတ္လတြင္ Borobudur ျပန္လည္ျပဳျပင္ မြမ္ုမံျခင္းကုိ စတင္ခဲ႔၏ ထုိျပဳျပင္ေရးတြင္ အဆင့္မ်ားခြဲထား
တာကုိ ေတြ႔ျမင္ရ၏။
၁။ ေက်ာက္တုံးမ်ားကုိ ထုတ္ယူမွတ္သားထားျပီးေနာက္ ဓာတုေဗဒေဆးမ်ားျဖင့္ တာရွည္ခံေအာင္ျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္း။
၂။ ျပန္လည္တပ္ဆင္ျခင္းတြင္ ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ ေက်ာက္တုံးမ်ားရွာေဖြျခင္းႏွင့္ က်ဳိးပဲ႔ေနေသာ ေက်ာက္တုံးမ်ားႏွင့္ အက္ကြဲေၾကာင္းမ်ားရွိေနေသာ ေက်ာက္တုံးမ်ားကုိ ျပန္လည္ျပဳျပင္ တပ္ဆင္ျခင္း။
၃။ ဗိသုကာပညာႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ပညာဗဟုသုတမ်ားကုိ ရွာေဖြသင္ယူ (နည္းယူ)ႏုိင္ျခင္း။
၄။ ကြန္ကရစ္တုိင္မ်ား တပ္ဆင္ျခင္း ေအာက္ေျခ ပစၥယံပတ္လမ္းႏွင့္ ေအာက္ေျခမ်က္ႏွာျပင္ကုိ ေရစိမ္႔မႈ ထိမ္းသိမ္းရန္

Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနလၤာသတင္းစဥ္ ၂၅-၇၂၀၁၁





မေလးရွားအုိယုဂ်ီေရႊျမန္မာမ်ား၏၀ါဆုိသကၤန္းကပ္လွဴပြဲ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနလၤာသတင္းစဥ္ ၂၅-၇-၂၀၁၁




မေလးရွားေရာက္ေရႊျမန္မာမိသားစုအေမရိကန္သြားခါနီးဆြမ္းကပ္လွဴစဥ္။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Wednesday, July 27, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၅၃)


၈၈ - ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားသည္ ေမတၱယ်ဘုရား၏ ေထရုပတၱိ အဆက္ (ေနာက္ဆက္တြဲ) ျဖစ္ ျပီး စတုတၳပစၥယံ balustrade ၀ရန္တာလက္ရန္းရွိ နံရံေပၚတြင္ ေဖၚျပထား၏။
၇၂ -ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားသည္ ကမၻာေပၚ၌ ေနာက္ဆုံးဗုဒၶအျဖစ္ ပြင့္ေတာ္မူမည္ဟု ယူဆေသာ Samanthabodar (သမႏၱဗျဒ) ၏ ဇာတ္လမ္း ေထရုပၸတၱိကုိ စတုတၳပစၥယံ အဓိကနံရံတြင္ ေဖၚျပထား၏။
၈၄ -ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားသည္ ေမတၱယ်၏ဇာတ္ေၾကာင္းကုိေဖၚျပျပီး အျခားမ်ားျပားေသာ ေက်ာက္ ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားသည္ မမွတ္မိေသာ (မသိေသာ)ဇာတ္ေၾကာင္းဇာတ္လမ္းမ်ားျဖစ္ျပီး စတုတၳပစၥယံ balustrade ၀ရန္
တာလက္ရန္း နံရံေပၚတြင္ ေဖၚျပထား၏။
ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ား၏ စနစ္တက် အစီအစဥ္ကုိ ေယဘုယ် ျခဳံငုံၾကည္လွ်င္ Dacabodhita (ဒႆေဗာဓိတ) (သုိ႔) ဒႆဘူမိက်င့္စဥ္ ေဗာဓိသတၱဘုရားေလာင္း၏ ဒႆနကုိ ထင္ဟပ္ျပသျခင္းျဖစ္၏ ေဗာေရာဗုေဓာေစတီေတာ္ၾကီး ၏ ပထမဆင့္ အတြင္းဘက္နံရံရွိ ဗုဒၶ၀င္ ဇတ္လမ္းမ်ားမွာ မဟာယာန (မူလသဗၺတၱိ၀ါဒီ) ဂုိဏ္းသုံး လလိတ၀ိတၳာရက်မ္း လာ ဗုဒၶ၀င္ဇာတ္လမ္းကုိ မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းဟု ယူဆၾက၏ အခ်ဳိ႕ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာမ်ားမွာ ဒီဗ်ာ၀ဒါန က်မ္းလာ ဇာတ္လမ္းမ်ားဟု ယူဆၾက၏။
ဒုတိယ ပစၥယံ၌မူ က႑ဗ်ဴဟာက်မ္းလာ သုဓႏုကုမာရမင္းသား၏ ဇာတ္လမ္းကုိ ထုဆစ္ထားသည္ဟု ပညာရွင္တုိ႔ ယူဆၾက၏ ထုိ႔ျပင္ မဟာယာနဂုိဏ္း၌ နာမည္ၾကီး ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ျပီး ေယာဂါစရဂုိဏ္းကုိ တည္ေထာင္သူ အရွင္အာသဂၤ၏ အတၳဳပၸတၱိကုိလည္း ေက်ာက္ဆစ္ထုထြင္းထားပါ၏။
ေဗာေရာဗုေဓာေစတီေတာ္ၾကီးသည္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ျဖတ္သန္းခဲ႔ရပုံမ်ားကုိ ျပသထားေသာေနရာ တခုျဖစ္ပါ၏
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီး တည္ေဆာက္ျပီးေနာက္ ရာစုအားျဖင့္ တရာစုခြဲခန္႔တြင္ အေမွာင္အတိ ဖုံးလြမ္းခဲ႔ေသာ အခ်ိန္ကာလထဲသုိ႔ က်ေရာက္ခဲ႔ပါ၏ ထုိအခ်ိန္သည္ Cailendra (ေသလိႏၵရ) Kingdom မင္းဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၏ က်ဆုံး ခ်ိန္ျဖစ္၏ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ လွ်စ္လွ်ဴရႈထားေသာအခ်ိန္ျဖစ္၏။
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီး တည္ေဆာက္ထားေသာေနရာသည္ ဂ်ာဗားကၽြန္းအလယ္ပုိင္းတြင္ျဖစ္၏ ေဘးပတ္ လည္တြင္ မီးေတာင္ၾကီးေလးခု ၀ုိင္းရံထား၏ သကၠရာဇ္ ၁၀၀၆-ခုႏွစ္တြင္ မီယာပီ (Merapi) မီးေတာင္ၾကီး ေပါက္ကြဲသ ျဖင့္ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီး၏ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေနထုိင္ၾကေသာ လူသားမ်ားသည္ ေျမျပိဳက်မႈႏွင့္ မီးေတာင္မွ ထြက္ေသာ မီးက်ီးခဲမ်ား ေခ်ာ္ရည္ပူမ်ား ျပာပူမ်ား အႏၱရာယ္မွ လြတ္ရာ လြတ္ေၾကာင္း ထုိေနရာမွ ေျပာင္းေရြ႔သြားၾက၏ ဂ်ားဗားကၽြန္း ၏ အေရွ႔ဘက္ခ်မ္း၌ ေနရာသစ္ကုိရွာေဖြကာ ေနထုိင္ၾက၏ ထုိသုိ႔ေျပာင္းေရြ႔သြားျခင္းမွာ အျခား မေသခ်ာ မေရရာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြလည္း ရွိေသးသည္ဟုဆုိ၏။
မီးေတာင္မွထြက္ေသာ ျပာမႈန္႔မ်ားက ေစတီေတာ္ၾကီးတခုလုံးကုိ ဖုံးလြမ္းသြားျပီး လူသူစြန္႔ပစ္ျခင္းခံရ၍ ေစတီေတာ္ ၾကီးမွာ ေတာၾကီးမ်က္မဲထဲ၌ တဆူတည္း အထီးက်န္စံျမန္းခဲ႔ရ၏ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀၀ - ရာေက်ာ္ၾကာျမင့္ခဲ႔၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္
ေတြ ကြယ္ေျပာက္လာကာ တျခားဘာသာ၀င္ေတြမ်ားလာတာႏွင့္ ေဗာေရာဗုေဓာေစတီၾကီး တစတစ ေမွးမွန္လာ၏။
ထုိဂ်ာဗားကၽြန္းသည္ လွ်င္လွ်င္ျမန္ျမန္ စည္ပင္၀ေျပာလာေသာ္လည္းအံ႔မခမ္း လက္ရာေတြႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ေဗာေရာ ဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိယ္ေတာ့ အားလုံးလွ်စ္လွ်ဴရႈကာ စည္ကားျခင္းလည္းမရွိေတာ့ပါ ရွင္းလင္းျခင္းလည္းမရွိေတာ့ပါ
ေတာျခဳံေတြေအာက္တြင္ ေရညွိေတြ အထပ္ထပ္သည္ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ ဖုံးလႊမ္းထားေလေတာ့၏ သဘာ၀ေဘးဒဏ္ ေတြျဖစ္ေသာ ငလွ်င္ေဘးႏွင့္ မုိးၾကိဳးဒဏ္တုိ႔ကုိလည္း ေစတီေတာ္ၾကီး အၾကိမ္ၾကိမ္ခံခဲ႔ရ၏ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ ၾကီးကုိ လူသားေတြ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမ႔ေလွ်ာ့ထားၾက၏။
၁၇-ရာစုခန္႔အတြင္း ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာျမတ္္ၾကီး၏ သတင္းအခ်က္အလက္အခ်ဳိ႔ကုိ Babad Tanah Jawi (ဘာဘက္တာနဂ်ာ၀ိ) တြင္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔၏ ထုိ႔ျပင္ Jogokata (ေဂ်ာ့ဂ်ကာတာ) မင္းသားသည္ ေထာင္ခ်ီရွိေသာ ဗုဒၶ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားတည္ရွိရာ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ အလယ္အပတ္ လာေရာက္ျပီးေနာက္ ေသဆုံးသြားခဲ႔

Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနဂၤေႏြသတင္းစဥ္ ၂၄-၇-၂၀၁၁





မေလးရွားေရာက္ေရႊျမန္မာတဦး၏သာမေဏ၀တ္ပြဲ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Tuesday, July 26, 2011

အင္ဒုိနီရွားခရီးစဥ္(၅၂)


မုဆုိးမ်ားကလည္း ေရွးေခတ္အေမြအႏွစ္ကုိရယူပုိင္ဆုိင္လုိ၍ ခုိးယူျခင္းလည္းျဖစ္ႏုိင္ပါ၏ ၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းသည္မွာ
ထုိမသမာသူမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ ရပ္တန္႔ေအာင္မလုပ္ႏုိင္ျခင္း သူတုိ႔ေနာက္ေၾကာင္းကုိမလုိက္ႏုိင္ျခင္းျဖစ္၏။
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးသည္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ား နံရံထြင္း ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီ ရုပ္လုံးရုပ္ၾကြမ်ားျဖင့္ ေပါ မ်ားၾကြယ္၀စြာ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ေဖၚျပထား၏ ေက်ာက္ခ်ပ္ေပါင္း ၁၄၆၀ -ကုိ Kamadhayu ကာမဓာတု (ကာမဘ၀ - ကာ မဘုံ) ႏွင့္ Rupadhatu -ရူပဓာတု (ရူပဘ၀ - ရူပဘုံ) အဆင့္မ်ား (ဧရိယာ) တြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားကုိ ထုဆစ္
ကာ ပုံေဖၚထားျခင္းျဖစ္၏။
Kamadhatu - ကာမဓာတု (ကာမဘ၀ - ကာမဘုံ)အဆင့္တြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီးကားခ်ပ္ ၁၆၀ -ကုိ ရုပ္လုံးရုပ္ၾကြ မ်ားျဖင့္ ပုံေဖၚထား၏ ထုိေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားသည္ ပင္မေစတီ၏ ေအာက္ခံေက်ာက္သားမ်ားကုိ ဖုံးလြမ္းထား၏ ေက်ာက္ထြင္း ပန္ခ်ီကားမ်ားသည္ Karmawibangga - ကာမ၀ိဘာဂ မွ ယူထားျခင္းျဖစ္ျပီး အက်ဳိး အျပစ္၏ နိယာမ သ ေဘာတရားႏွင့္ အႏွစ္သာရကုိ အေလးေပး ေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္၏။
မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္လုပ္သူမ်ားသည္ ငရဲတြင္အျပစ္ေပးခံရမည္ျဖစ္ျပီး ေကာင္းမႈကုသုိလ္လုပ္သူမ်ားသည္ ေကာင္း
ရာဘုံဘ၀ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္သုိ႔ ေရာက္မည္ျဖစ္၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမမ်ား ကုိ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ လုိက္နာက်င့္သုံးသင့္၏ ထုိအဆုံးအမ ၾသ၀ါဒမ်ားကုိ ေနာက္တဆင့္ Rupadhata - ရူပဓာတု (ရူပ ဘ၀ - ရူပဘုံ) အဆင့္တြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားျဖင့္ ဆက္လက္ေဖၚျပထားတာကုိ ေတြ႔ရွိရမွာျဖစ္၏။
Rupadhatu - ရူပဓာတု (ရူပဘ၀ - ရူပဘုံ) အဆင့္တြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားေပါင္း ၁၃၀၀ - ပါ၀င္၏ ထုိ ၁၃၀၀ - ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားကုိ ေအာက္ပါပုံစံျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထား၏။
၁။ ၁၂၀ - ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားသည္ Lalitawiastara – (လာလီတ၀စ္တရ) ပုံျပင္မ်ားကုိ ေျပာျပ ေနပုံျဖစ္၍ ပထမထပ္ ပစၥယံ အဓိက နံရံ၏ အထက္ပုိင္းတြင္ ေဖၚျပထား၏။
၂။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဗုဒၶ၀င္မ်ားကုိ ေဖၚျပထားေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္ ၁၂၀ - Jataka - ဇာတကႏွင့္ Awadana – အ၀ဓန တုိ႔သည္ ပထမ ပစၥယံ အဓိကနံရံ၏ ေအာက္ပုိင္းတြင္ ေဖၚျပထား၏။
၃။ ၃၇၂ - ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားသည္ ဇာတကႏွင့္ အ၀ဓန တုိ႔၏ အစပုိင္းဇတ္လမ္းမ်ားျဖစ္၏ ထုိေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားကုိ ပထမ ပစၥယံ balustrade ၀ရန္တာလက္ရန္းရွိ နံရံအထက္ပုိင္းတြင္ ေတြ႔ရွိရ၏။
၄။ ၁၂၉ ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီမ်ားသည္ ဇာတက ႏွင့္ အ၀ဓန တုိ႔၏ ဇာတ္လမ္း အဆုံးသတ္ပုိင္းကုိ ပထမ ပစၥယံ balustrade ၀ရန္တာလက္ရန္းရွိ နံရံေအာက္ပုိင္းတြင္ ေတြ႔ရွိရ၏။
Gandawyuha (ဂန္ေဒၚယုဟ) ေရးသားထားေသာ စာညြန္းမ်ားအရ ၁၂၈ - ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္း ပန္ခ်ီကားခ်ပ္ မ်ားသည္ ဒုတိယ ပစၥယံရွိ အဓိက နံရံတြင္ရွိ၏ ထုိဇာတ္လမ္းသည္ Sudhana ( သုဓန ) လုလင္၏ ဘုရားဖူးခရီးလွည့္ လည္ျခင္း အေၾကာင္းျဖစ္၏ ဤခရီးသည္ အျမင့္ဆုံးဥာဏ္ (နိဗၺာန္) ကုိ ရရန္ ခရီးျဖစ္၏ သုဓန သည္ သုဇိတာနတ္ျပည္၌
အရိေမတၱယ် ဘုရား ႏွင့္ ေတြ႔သည့္တုိင္ေအာင္ ျမိဳ႔ေပါင္း ၁၁၀ - ကုိ လွည့္လည္ခရီးသြားခဲ႔၏။
ေမတၱယ်ဘုရားသည္ သုဓန ကုိ ဘုရားႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ ခမ္းနားသည့္ အေဆာက္အဦးးတခုကုိ ျပခဲ႔၏ ထုိ႔ ေနာက္ သုဓနသည္ Kutagara (ကုတဂါရ) ေကာင္းကင္ဘုံ (နတ္ျပည္)၏ တည္ေနရာကုိ္ျပေသာ Manjucry (မန္ဂ်ဴစရိ)ႏွင့္ေတြ႔ ခဲ႔၏ ေနာက္ဆုံး၌ သုဓန သည္ Bhadracari (ဘျဒစရိ) အေၾကာင္းကုိ အၾကံေပးေသာ Samanthabadra(သမႏၱဘျဒာ) ႏွင့္ေတြ႔ခဲ႔၏။ (မဟာယာန အ၀ဋံသဂုိဏ္းမွ အယူအဆမ်ားျဖစ္၏)
၁၀၀ - ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားသည္ Jataka (ဇာတက) ႏွင့္ Awadana (အ၀ဓန) ၏ ဆက္စပ္ျခင္းမ်ား ကုိ ေဖၚျပထား၏ ဒုတိယပစၥယံ balustrade ၀ရန္တာလက္ရန္းရွိ နံရံမ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္၏။
၈၈ - ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္း ပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားသည္ ေနာင္ျဖစ္လာမည့္ Maiteya (ေမတၱယ်) ၏ အတၳဳပတၱိကုိ တတိယ ပစၥယံ အဓိကနံရံတြင္ ေဖၚျပထား၏။

Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္တနဂၤေႏြသတင္းစဥ္ ၂၄-၇-၂၀၁၁











ကုိမ်ဳိးညြန္႔+မစႏၵီ-တုိ႔၏သားငယ္ဥာဏ္၀င္းသန္႔၏တႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔အလွဴ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Monday, July 25, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၅၁)


ၾက၏ ဘုရားေလာင္းေတြသာ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ကယ္တင္ေရးလုပ္ေဆာင္ႏုိင္၏ စ်ာနီေဗာဓိသတၱသည္ ဘာ၀နာစီးျဖန္းျခင္း စြမ္းအား၏ ရွင္းလင္းခ်က္(သိသာေသာအရာ)ျဖစ္ျပီး Buddha Samadhi ( ဗုဒၶသမာဓိ) မွ ရရွိျခင္းျဖစ္၏။
ေဗာေရာဗုေဓာဘုရားကုိ တည္ထားကုိယ္းကြယ္သူတုိ႔၏ နံရံထြင္းပုံေဖၚပန္းခ်ီကားေတြမွ ေျပာျပေနသည့္ လ်ဳိ႔၀က္ေသာ အရာမွာ ေဗာေရာဗုေဓာဘုရားသည္ ဆ႒မေျမာက္ Wajrasatta (၀ဇိရသတၱ) ဘုရားျဖစ္၏ စ်ာနိဗုဒၶ ငါးဆူကုိ လႊမ္းမုိးႏုိင္ ၏ စ်ာနိဗုဒၶငါးဆူကုိ လႊမ္မုိးႏုိင္ေသာ ေနရာတြင္ထားကာ ေက်ာက္ထြင္းပန္းခ်ီကား ထုဆစ္ထားတာေတြ႔ရ၏။
၀ဇိရသတၱဘုရားၾကီးသည္ စ်ာနိဗုဒၶ ဘုရားအားလုံး၏ အၾကီးအကဲ ေခါင္းေဆာင္ဘုရားဟု သတ္မွတ္ျပီး ထုိ၀ဇိရသတၱ ဘုရားၾကီး ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းျခင္း စြမ္းအား၏ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ စ်ာနိဗုဒၶမ်ား ထြက္ေပၚလာသည္ဟု တခ်ဳိ႔က ထင္ျမင္ယူဆ၏ ထုိကမၼ႒ာန္း စြမ္းအားမ်ားသည္ စၾကာ၀ဠာ၌ တည္ရွိေနေသာ အရာမ်ား၏ သိသာရွင္းလင္းေစေသာ အဓိက အေၾကာင္း အရင္းျဖစ္ လက္ခံထား၏ Adi Buddha (အာဒိဗုဒၶ) သုိ႔မဟုတ္ Wajradhara (၀ဇိရဓရ) သုိ႔မဟုတ္ Wajrasattwa (၀ဇိရသတၱ) ဟူ၍ ခြဲျခားမရဟုဆုိ၏။
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးတြင္ ထုိင္၍သတင္းသုံးေနေသာ ဆင္းတုေတာ္မ်ား မတ္တပ္ရပ္အေနအထားျဖင့္ သီ တင္းသုံးေနေသာ ဆင္းတုေတာ္မ်ား ၅၄၀-ရွိ၏ ၇၂ -ဆူေသာ Wajrasttwa (၀ဇိရသတၱ) ဗုဒၶသည္ လႈိဏ္ေခါင္း အေပါက္
ပါေသာ အရံေစတီငယ္အတြင္းတြင္ရွိျပီး ေစတီေတာ္ၾကီး၏ ထိပ္ (အေပၚပုိင္း) စက္၀ုိင္းပုံသ႑ာန္ ပစၥယံသုံးထပ္တြင္ရွိ၏
၆၄ -ဆူေသာ Wairocana (ေ၀ေရာစန) ဗုဒၶသည္ ပဥၥမဆင့္ ပစၥယံ ပတ္ပတ္လည္ရွိ ေက်ာက္အုပ္ခ်ပ္နံရံမ်ားတြင္ရွိ၏။
၂၇၆ - ဆူေသာ Dhyani (စ်ာနိ) ဗုဒၶသည္ ေအာက္ဘက္အပုိင္း ပစၥယံ သုံးဆင့္၏ ပတ္ပတ္လည္ရွိ ေက်ာက္အုပ္ခ်ပ္
နံရံမ်ားတြင္ရွိ၏ ဘုရားအားလုံးသည္(ေက်ာင္း ပရ၀ုဏ္၏ တခါးေပါက္ေလးခုစီသုိ႔ မ်က္ႏွာမူေန၏) နာရီ အိမ္ေျမွာင္လက္
တံ၏ အဓိက (၄)မွတ္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကုိ မ်က္ႏွာမူထား၏။
ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ လက္အေနအထားအရ မုျဒာအမ်ဳိးမ်ဳိး ခြဲျခားႏုိင္၏ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္အားလုံး သည္ ပုံစံဆင္တူၾက၏ တင္ပလင္ေခြထုိင္ သတင္းသုံးေနၾကတာမ်ား၏ သကၤန္းအ၀တ္သည္ ညာဘက္ပခုံးေပၚ သကၤန္း လႊမ္းမျခဳံထားပုံလည္းတူညီ၏ ဗုဒၶ၏ သကၤန္းအ၀တ္အစားမ်ားသည္ ေခါက္၍ခ်ထားျပီး ၀တ္ဆင္ရ၏ အတြင္းခံသင္းပုိင္ သည္ ေျခဖ၀ါး ေျခေထာက္မ်ားေၾကာင့္သာ အနည္းငယ္ျမင္ရ၏။
ဦးေခါင္းအထက္တြင္ ဆံက်စ္-ဆံထုံးေရာင္ ရုိတုိးရိတ္တိတ္ ဆံပင္မ်ားရွိေန၏ ေကြးေကာက္၍ ေခြေနေသာ ဆံပင္မ်ား သည္ နာရီလက္တံ ေရြ႔လွ်ားျခင္း ဦးတည္ခ်က္ပုံစံရွိ၏ မ်က္ခုံးႏွစ္ခုၾကားတြင္ သိသာထင္ရွားေသာ အစက္သည္ အျမဲ တန္းရွိ၏ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားအျဖစ္ ထုဆစ္၍ပူေဇာ္ျခင္းမွတပါး ထူးထူးျခားျခား ေဖၚျပမႈမရွိပါ ရံဖန္ရံခါအားျဖင့္ Manushi Buddha မႏုရွီဗုဒၶ Dhyani Buddha (စ်ာနိဗုဒၶ) ႏွင့္ Sakhyamuni (စၾကာမုနိ) ကဲ႔သုိ႔ လက္
အေနအထား ပုံသ႑ာန္ မုျဒာ မ်ားကုိေတြ႔ရွိရ၏။
The Unfinished Buddha (မျပီးဆုံးေသးေသာ ဘုရားဆုိသည္မွာ) အဘယ္ကုိ ဆုိလုိပါသနည္း တခ်ဳိ႔ကဆုိၾက၏
ထုိဘုရားသည္ အိႏၵိယပုံစံ စၾကာမုနိပုံစံ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ဟုဆုိ၏ အျခားသူမ်ားက ထုိဘုရားသည္ ျပီးျပည့္စုံေအာင္ မျပဳ
လုပ္ရေသးေသာေၾကာင့္ Lord Adi Buddha (အာဒိဗုဒၶ) ၏ ရုပ္ပြားေတာ္ျဖစ္၏ဟုဆုိ၏ ထုိအဆုိျပဳခ်က္မ်ားသည္ စိတ္ ေက်နပ္ဖြယ္ရာ အေျဖတခုမဟုတ္ေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ရ၏။
၅၀၄+၁-ဆူေသာ ျမတ္ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားသည္ ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လာေသာေၾကာင့္ အနိစၥသေဘာအရ ပ်က္စီး ရသလုိ အခ်ဳိ႔မွာလည္း ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြ ေလာဘမုဆုိးေတြ၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ေပ်ာက္ဆုံးေနပါ၏ ရုပ္ပြား ေတာ္အခ်ဳိ႔မွာ ကုိယ္ခႏၶာမ်ားက်ဳိးပဲ႔ေနပါ၏ ရုပ္ပြားေတာ္တဆူမွာ ဦးေခါင္းေတာ္မရွိေတာ့ပါ ထုိရုပ္ပြားေတာ္ေတြ၏ ပ်က္စီး ရျခင္း၏ အေၾကာင္းမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ မေျပာႏုိင္ပါ။
သဘာ၀ေဘး ေျမငလွ်င္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးႏုိင္သလုိ သက္၀င္ယုံၾကည္မႈမရွိေသာ တျခားဘာသာ၀င္ေတြ၏ ဖ်က္စီးမႈ လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏ တခ်ဳိ႔ေသာ လူမ်ားသည္ မိမိကုိယ္က်ဳိး စီးပြားေရးအတြက္လည္း အသုံးခ်ႏုိင္၏ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ

Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာျခည္တနဂၤေႏြသတင္းစဥ္ ၂၄-၇-၂၀၁၁












မေလးရွားပူခ်ဳန္း၁၂-မုိင္စိန္နန္းေတာ္ျမန္မာဆုိင္ဦးေဆာင္ေသာမေလးရွားေရာက္
ေရႊျမန္မာမ်ား၏စုေပါင္း၀ါဆုိသကၤန္းကပ္လွဴပြဲ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.

Sunday, July 24, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၅၀)


ပုံစံမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ရ၍ တတိယအဆင့္ ေစတီငယ္ ၁၆-ဆူကုိေတာ့ စတုရန္းပုံ (သုိ႔) ေထာင့္ မွန္ စတုဂံပုံသ႑ာန္ အေခါင္းေပါက္ (လႈိဏ္ေခါင္း) ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ရ၏ ဘယ္လုိအဓိပၸါယ္မ်ဳိးျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားေအာင္ တည္ေဆာက္ထားသည္ကုိ ဘယ္သူမွ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိၾကေသးပါ။
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီး၏ ပင္မေစတီေတာ္တြင္ တည္ေဆာက္စဥ္က ေစတီအတြင္းပုိင္းကုိ ပိရမစ္ပုံသ႑ာန္
ကဲ႔သုိ႔ တည္ေဆာက္ထားေသာ အခန္းတခန္းရွိခဲ႔၏ ထုိအခန္းသည္ ယၡဳ အခ်ိန္ထိ ဘာမွမရွိ၍ ၀င္ေပါက္ကုိ ပိတ္ထားရ၏ ထုိ ပိရမစ္သ႑ာန္ လႈိဏ္ထဲတြင္ တခ်ိန္က ေရႊဘုရားကုိ ႒ာပနာထားသည္ဟု သက္ၾကီးစကား ရွိခဲ႔ဘူး၏။
သုိ႔ေသာ္ ၁၈၄၉ -ခုႏွစ္တြင္ ေဗာေရာဗုေဓာ၏ အဓိကပင္မေစတီကုိ Residen Kedu, Harlman (ရိစိဒန္ ကီဒူ ဟလ္မန္)
က သိမ္းယူ၍ ဖ်က္စီးခဲ႔၏ ထုိသုိ႔ဖ်က္စီးျပီးေနာက္ Harlman (ဟလ္မန္) သည္ ရပ္ေ၀းမွ အစဥ္ေျပျပီး ျပီးျပည့္စုံေသာ ဗုဒၶ ရုပ္ပြားဆင္းတု တဆူပင့္ေဆာင္၍ ထားရန္ အမိန္႔ေပးခဲ႔၏။
တဖန္ Dutch (ဒက္ရွ္) အင္ဂ်င္နီယာသည္ ေဗာေရာဗုေဓာကုိ ျပန္လည္မြမ္းမံမည့္ အလွဴေငြမ်ားကုိ ယူေဆာင္သြား ျပန္၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရုပ္ပြားေတာ္ကုိ ျပတုိက္သုိ႔ေရႊ႔၍ ပူေဇာ္ထားရ၏ ထုိမွစ၍ ထုိဘုရားၾကီးကုိ မျပီးဆုံးေသးေသာဘုရားဟု လူေတြက ေခၚဆုိၾကေလ၏။
ေဗာေရာဗုေဓာ ၏ ပင္မေစတီသည္ Tathagata (တထာဂတ) ျပယုဂ္အျဖစ္ သရုပ္ေဖၚထားျခင္းျဖစ္၏ (တထာဂတ) သည္ ၀ိညာဥ္မ်ား ျပန္လာေသာ အဆုံးအဆ မရွိေသာ လမ္းျဖစ္၏ ထုိပင္မေစတီ၏ အခ်င္းသည္ ၉.၉၀ -မီတာရွိ၏ ေက်ာက္သားအမုိး အထက္ပုိင္းကုိ ထီးပုံစံ အလႊာသုံးလႊာျဖင့္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္၏ ယၡဳ အခါ ထုိအလႊာမ်ား သည္ သဘာ၀ေဘး ငလွ်င္ဒဏ္ မုိးၾကိဳးဒဏ္တုိ႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးယုိယြင္းခဲ႔ပါ၏ အနိစၥသေဘာ၏ သရုပ္ျဖစ္၏။
ေဂါတမဘုရားမပြင့္မီ ဘုရား ၂၄ - ဆူ ပြင့္ခဲ႔ျပီးျပီဟုဆုိ၏ Manushi Buddha (မႏုရွီဗုဒၶ) ကုိ ဘုရားအစစ္ စြမ္းအားရွင္
အျဖစ္ မဟာယာန ဘာသာက နားလည္ထား၏ မဟာယာန၏ တရားထုိင္ေသာ ဘာ၀နာအဆင့္တြင္ Dhyani Buddha (ဒါယနိဗုဒၶ (သို႔) စ်ာနီဗုဒၶ)ဟုေခၚေသာ ဘုရားငါးဆူရွိ၏ ထုိဘုရားငါးဆူသည္ ထူးျခားေသာ အခ်က္တခုစီျဖင့္ ဓမၼ-တရား
ေတာ္မ်ားကုိ ဘုရားတဆူ တရားတမ်ဳိး ေဟာၾကားခဲ႔၏။
ထုိ စ်ာနီ ဗုဒၶငါးဆူမွာ
(၁) Aksobhua - အေကၡာဘ- မတုံလႈပ္ မေျခာက္ျခားေသာဘုရား၊
ေဗာေရာဗုေဓာဘုရား၏ အေရွ႔ဘက္မ်က္ႏွာအရပ္မွ ဖူးျမင္ရေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားသည္ အေကၡာဘဘုရားမ်ားျဖစ္၏။
(၂) Ratnasambhawa - ရတနာ သမၻ၀ - ရတနာေက်ာက္မွ ေပၚထြက္လာေသာဘုရား၊
ေဗာေရာဗုေဓာဘုရား၏ ေတာင္မ်က္ႏွာအရပ္မွ ဖူးျမင္ရေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားသည္ ရတနာသမၻ၀ ဘုရားမ်ားျဖစ္၏။
(၃) Amitabha - အမိတာဘာ - အနႏၱအေရာင္အလင္းရွိေသာဘုရား၊
ေဗာေရာဗုေဓာဘုရား၏ အေနာက္မ်က္ႏွာအရပ္မွ ဖူးျမင္ရေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားသည္ အမိတာဘာ ဘုရားမ်ားျဖစ္၏။
(၄) Amogasiddha - အေမာဃသိဒၶိ - မရႈံးႏုိင္ အျမဲ ရန္ေအာင္ေသာဘုရား၊
ေဗာေရာဗုေဓာဘုရား၏ ေျမာက္မ်က္ႏွာအရပ္မွ ဖူးျမင္ရေသာဘုရားမ်ားသည္ အေမာဃသိဒၶိ ဘုရားမ်ားျဖစ္၏။
(၅) Wairocana - ေ၀ေရာစန - ေရာင္ျခည္ေတာ္ျဖင့္ တင့္တယ္ေတာ္မူေသာဘုရား၊
ေဗာေရာဗုေဓာဘုရား၏ အလယ္ဗဟုိအရပ္ တြင္ရွိေသာဘုရားမ်ားသည္ ေ၀ေရာစန ဘုရားမ်ားျဖစ္၏ အလယ္ဗဟုိ ဘုရားဆုိတာ ဘယ္ဘုရားလည္းဟု အတိအက် ေျပာထားတာမေတြ႔ရပါ စ်ာနီဗုဒၶ ငါးဆူကုိယ္းကြယ္ေသာ ႏုိင္ငံေတြတြင္ ေ၀ေရာစနဘုရားအလယ္တြင္ထားကာ က်န္ေလးဆူ ေဘးမွ၀ုိင္းရန္ထားတာေတြ႔ရ၏ ဤသေဘာအရ အလယ္ဗဟုိ ဘု ရားကုိ ေ၀ေရာစနဘုရားဟု သာမန္ဆုိထားျခင္းျဖစ္ႏုိင္၏။
စ်ာနိဗုဒၶဘုရားမ်ားသည္ ပါရမီျဖည့္က်င့္ရန္မလုိေခ် မူလအလုိအေလွ်ာက္ ဘုရားျဖစ္ျပီး၍ အာဒိဗုဒၶမည္၏ လူ႔ျပည္သုိ႔ တရားေဟာ ဆင္းၾကြျခင္းမရွိ မိမိတုိ႔ကုိယ္စား သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ကယ္တင္ရန္ ေဗာဓိသတၱ ဘုရားေလာင္းမ်ားသာ ေစလႊတ္
Type your summary here.Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာ င္ျခည္တနဂၤေႏြသတင္းစဥ္ ၂၄-၇-၂၀၁၁









ကြယ္လြန္သူဖခင္ၾကီးဦးၾကည္ျမင့္အားရည္စူ၍မေလးရွားေရာက္သားျဖစ္သူေအာင္ကုိျမင့္ႏွင့္
မိတ္ေဆြမ်ားမွကုသုိလ္ျပဳလုပ္၍အမွ်ေ၀ခဲ႔ပါ၏သာဓုေခၚဆုိႏုိင္၍ေကာင္းရာသုဂတိသုိ႔ေရာက္ရွိပါေစ။
Type your summary here.Type the rest of your post here.