အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Tuesday, December 30, 2014

ႏုိ႔ေၾကြးဆပ္သူ-အာဂလူ(၆၃)





      မိဘကုိ ဒါန-အေမြေပးေသာသား
      ျမတ္စြာဘုရွားရွင္ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္ပါ၏။ သာဝ တၳိၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ အဒိႏၷပုဗၺက လို႕ေခၚတဲ့ ပုဏၰားတစ္ေယာက္ရွိ၏။  အဒိႏၷပုဗၺကဟာ ဥစၥာဓနေတြ မ်ားစြာၾကြယ္ ၀ေသာ္လည္း အလွဴခံ ပုဂၢဳိလ္ေတြကုိ ဘယ္ေတာ့မွမလွဴ သူမၾကားျခင္ဆုံးစကာက အလွဴခံျခင္းစကားသာျဖစ္၏ ဒါ့ေၾကာင့္ သူ႔ကုိ တခါမွ မလွဴဘူးသူ အဒိႏၷပုဗၺကဟု ေခၚဆုိၾကျခင္းျဖစ္၏။
    အဒိႏၷပုဗၺကသည္ သာ၀တၳိတြင္ သူေ႒းစားရင္း၀င္တဦးျဖစ္၏။ သူတုိ႔တြင္ အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ သား တေယာက္ရွိ၏။ နာမည္ကေတာ့ မ႒ကု႑လီျဖစ္၏ ျမန္မာလုိကေတာ့ နားေဋာင္းေလးျဖစ္၏ ဒီနာမည္ကလည္း သူေ႒းၾကီး၏ ကပ္ေစးနဲမႈေပၚ အေၾကာင္းျပဳျပီး ရလာသည့္ နာမည္ျဖစ္၏။
    အဒိႏၷပုဗၺကသည္ သားကုိခ်စ္သည္ ျမတ္ႏုိးသည္ မွန္ေသာ္လည္း သားထက္ ပစၥည္ဥစၥာကုိ ပုိ၍ခ်စ္၏ ပုိ၍ ျမတ္ႏုိး၏။ သူ၏ပစၥည္းဥစၥာကုိေတာ့ နည္းနည္းမွ် အပြန္းအပဲ႔မခံ၊ သားျဖစ္သူ မ႒ကု႑လီ အရြယ္ေလး၀င္ကာစ ျပဳလာေတာ့ ခုေခတ္ ကေလးေတြလုိ နားကြင္းေလး နားေဋာင္းေလး ၀တ္ခ်င္လုိ႔ ဖခင္ကုိ ဖြင့္ေျပာ၏။
 ဖခင္ကလည္း သားစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ နားေဋာင္းေလးတကြင္းကုိ ေရႊပန္းတိမ္သည္ထံ အပ္ႏွံလွ်င္ လက္ခေငြ ေက်း ကုန္မွာဆုိးတာနဲ႔ ကုိယ္တုိင္လုပ္ေပး၏ ပန္းတိမ္ပညာမရွိတဲ႔သူ လုပ္တဲ႔နားေဋာင္းဆုိေတာ့ မလွမပ ေျပာင္ ေခ်ာေခ်ာေလး ျဖစ္ေန၏ သားကုိ ေျပာင္ေခ်ာေခ်ာ နားေဋာင္း၀တ္ဆင္ေပး၏။ ထုိေျပာင္ေခ်ာေခ်ာ မလွမပ နားေဋာင္းေလးကုိ ၀တ္ဆင္ထားေသာေၾကာင့္ မ႒ကု႑လီဟု နာမည္တြင္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္၏။
    အဒိႏၷပုဗၺကသည္ သူ၏ပစၥည္းေတြကုိ မလွဴရက္ မသုံးစြဲရက္နဲ႔ ႏွေမွ်ာတြန္႔တုိေနသူျဖစ္၏။ လွဴလုိက္ သုံးစြဲ လုိက္လွ်င္ ပစၥည္းေတြ ေလွ်ာ့ပါးသြာမည္ကုိ သူမခံစားႏုိင္။ မလွဴဘဲ မသုံးစြဲဘဲေနပါက သူ႔ပစၥည္းေတြေလွ်ာ့ မသြား ဤသည္ကုိပင္ အရွိသုချဖင့္ ေက်နပ္ေနသူျဖစ္၏။ လူျဖစ္ပါလွ်က္ လူမပီသသူျဖစ္၏။ မိမိပစၥည္းကုိသာ တြယ္တာမက္ေမာျပီး ဥစၥာေျခာက္ေနသူျဖစ္၏။ မေသခင္ထဲက ဥစၥာေစာင့္ျဖစ္ေန၏။
     သားျဖစ္သူ မ႒ကု႑လီသည္ (၁၆)ႏွစ္သားအရြယ္ေရာက္လာေသာအခါ အားအင္ကုန္ခန္းတဲ႔ ေဖ်ာ့ေတာ့ ေသာေရာဂါ ျဖစ္လာ၏။ ခုေခတ္ဆုိလွ်င္ အသား၀ါေရာဂါဟု ဆုိ၇မွာျဖစ္၏။ မိခင္ျဖစ္သူက သားျဖစ္သူကုိ ဆရာ ေကာင္း သမားေကာင္း တုိ႔ျဖင့္ ကုသေပးပါရန္ တုိက္တြန္းေသာ္လည္း သူေ႒းၾကီးအဒိႏၷပုဗၺက နဲနဲေလးမွမလႈပ္ ဘဲ ပုိက္ဆံကုန္မွာဆုိးတာေၾကာင့္ သူကုိတုိင္ ေဆးမီးတုိနဲ႔ကု၏။
    အနာတျခား ေဆးတျခားျဖစ္ေနေတာ့ သားေရာဂါမသက္သာဘဲ တေန႔တျခား အေျခအေနဆုိးလာ၏။ ထုိအခါမွ ေဆးဆရာအိမ္သုိ႔သြား၍ အသား၀ါေရာဂါျဖစ္လွ်င္ ဘယ္လုိေဆးနဲ႔ ကုသရသလည္းဟု မသိမသာေမး ၏။ ဆရာကလည္း ေဆးကုသဖုိ႔ လာေရာက္ပင့္ေဆာင္ျခင္းမဟုတ္သျဖင့္ ေတာ္စြေလွ်ာ္စြပင္ ေျပာလုိက္၏။
    ေဆးဆရာသည္ လူနာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာစမ္းသပ္ျပီးမွ ေရာဂါေ၀ဒနာကုိ ခန္႔မွန္းႏုိင္ျပီး ေဆးေပးႏုိင္မွာျဖစ္ ၏။ သုိ႔ေသာ္ အဒိႏၷပုဗၺကသည္ စမ္းသပ္ခ ေဆးဘုိး၀ါးခ ပုိက္ဆံေပးရမွာ စုိးရိမ္ေသာေၾကာင့္ မသိမသာေမး ျခင္းျဖစ္၏။ ေဆးဆရာကလည္း ကပ္ေစးနည္း သူေ႒းၾကီးကုိ အျမင္ကပ္တာနဲ႔ ေတာ္စြေလွ်ာ္စြ ေျပာလုိက္တာ ကုိ အဟုတ္ထင္ျပီး  ပိုက္ဆံမကုန္ပဲ ရလာတဲ့ေဆးနည္းအတိုင္း သစ္ဥသစ္ဖုေတြကို ေတာမွာကိုယ္တိုင္သြား တူးၿပီး ႀကိဳခ်က္၏
   အမႈန္႔လုပ္ရမယ့္ဟာ အမႈန္႔လုပ္၏၊ ၿပီးေတာ့ သားကိုေဆးတိုက္၏။ သုိ႔ေသာ္ ေဆးနည္းက မမွန္ေလေတာ့ ေရာဂါက မသက္သာပဲ ပို၍သာဆိုးလာ၏။ ေရာဂါလည္း ၾကြမ္းခဲ႔ျပီ အခ်ိန္လည္း ေႏွာင္းခဲ႔ျပီး အဒိႏၷပုဗၺကသည္  ေနာက္ဆုံးမွ သမားေတာ္ကုိပင့္၏ သမားေတာ္သည္ မ႒ကု႑လီ၏ ေရာဂါကုိ စစ္ေဆး၏။ စမ္းသပ္၏။
  သမားေတာ္သည္ လူနာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ စမ္းသပ္ေသာအခါ မိမိဘယ္လိုမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အေျခ အေန ေရာက္ေန၏ မိမိေဆးခ်က္ အစြမ္းမထက္ႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိသျဖင့္ အျခားသမားေတာ္ကုိပင့္ရန္ လမ္းညြန္ျပီး
လက္ေလွ်ာ့လုိက္၏။ အျခားသမားေတာ္မ်ားလည္း ေရာဂါကၽြမ္းေနျပီျဖစ္ေသာလူနာကုိ လက္မခံေတာ့ပါ။
   သမားေတာ္ေတြ လက္မခံေတာ့ေသာအခါ သားမ႒ကု႑လီ တကယ္ေသေတာ့မွာကို သိတဲ့အတြက္ အဒိႏၷ ပုဗၺကသည္ သားကို အိမ္တြင္းမွာမထားေတာ့ပဲ အျပင္ကိုထုတ္ထားလိုက္၏။ အိမ္ထဲမွာထားရင္ လူနာေမးလာ တဲ့သူေတြ အိမ္တြင္းက ပစၥည္းေတြကို ျမင္သြားမွာစိုးလို႔တဲ့၊ ကဲၾကည့္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပစၥည္းဥစၥာ အေပၚမွာ တြယ္တာတပ္မက္ေနသလဲဆုိတာ။ သားထက္ ပစၥည္းဥစၥာကုိ ပုိခ်စ္ေနေသာ အဒိႏၷပုဗၺကျဖစ္၏။
  သုိ႔ေသာ္ အဒိႏၷပုဗၺက၏ ရင္တြင္း၌ ပစၥည္းဥစၥာကုိ တြယ္တာေသာ္လည္း သားကုိခ်စ္တဲ႔ ခ်စ္ျခင္းကေတာ့ ျပင္း စြာျဖစ္ေန၏  အခ်ိန္အခါေတြ လြန္ခဲ႔ျပီ ျဖစ္တဲ႔အတြက္ မိမိရဲ႔ မုိက္မဲမႈကုိ မိမိသလွ်င္ ရင္ႏွင့္မမွ် ခံစားရေတာ့ မယ္ဆုိတာ ၾကိဳသိေန၏။ ေနာင္မွတရတဲ႔ ေနာင္တဆုိတာ သူေ႒းၾကီး အဒိႏၷပုဗၺကကုိ ႏွိပ္ဆက္ေလျပီ။
   ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး မဟာကရုဏာသမာပတ္က ထေတာ္မူၿပီး ကၽြတ္ထိုက္တဲ့သူေတြကို ၾကည့္ရႈေတာ္ မူတဲ့အခါ မၾကာခင္ဇိဝိွန္ခ်ဳပ္ေတာ့မယ့္ မ႒ကု႑လီ သတို႔သားေလးကို ျမင္ေတာ္မူ၏။ အမွန္အား ျဖင့္ မ႒ကု႑လီ မိသားစုတြင္ ဒါနကုသုိလ္ သီလကုသုိလ္ ဘာ၀နာကုသုိလ္ ဘာကုသုိလ္မွ မရွိေသာ သနား စရာမိသားစုျဖစ္၏။ 
 


Type your summary here. Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္ေသာၾကာသတင္းစဥ္ ၂၆-၁၂-၂၀၁၄



မေလးရွားေရာက္ မသူဇာ၀င္း၏ေမြးေန႔အလွဴ ။
Type your summary here. Type the rest of your post here.

Monday, December 29, 2014

ႏုိ႔ေၾကြးဆပ္သူ-အာဂလူ(၆၂)





 မလွဴခ်င္တဲ႔ မိဘေတြကုိ လွဴခ်င္လာေအာင္ တုိက္တြန္းေပးျခင္းသည္လည္း အေမ႔ႏုိ႔ဖုိးေၾကေအာင္ဆပ္သူဟုဆုိပါ၏။
  
      စြန္႔ႀကဲ ေပးကမ္း လွဴဒါန္း ျခင္းကုိ ဒါနလို႔လဲေခၚပါ၏ စာဂလုိ႔လဲ ေခၚပါ၏။ မိမိတုိ႔အေမေတြ စြန္႔ၾကဲ ေပးကမ္း လွဴဒါန္းမႈကုိ စိတ္၀င္စားေအာင္ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္၏။ စြန္႔ၾကဲျခင္းသည္ ကုိယ္႔ေအာက္နိမ္႔ပါးသူေတြကုိ စြန္႔ၾကဲ ျခင္းျဖစ္၏။ ေပးကမ္းျခင္းသည္ မိမိႏွင့္တန္းတူ မိတ္ေဆြေတြကုိ ေပးကမ္းျခင္းျဖစ္၏။ လွဴဒါန္းျခင္းသည္ ျမင့္ျမတ္ တဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ေတြကုိ လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္၏။
   စြန္႔ၾကဲ ေပးကမ္း လွဴဒါန္းတဲ့ အခါမွာလဲ တြန္႔တိုစိတ္မရွိပဲ လြတ္လြတ္ စြန္႔ႀကဲ ေပးကမ္း လွဴဒါန္း ႏုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွသာလွ်င္ ပါရမီေျမာက္ေအာင္ လွဴဒါန္းႏုိင္ျခင္းျဖစ္၏။ စြန္႔ၾကဲ ေပးကမ္း လွဴဒါန္း တဲ႔အခါမွာ လည္း အယုတ္ အလတ္ အျမတ္မေရြး ေပးကမ္းႏုိင္တဲ့ အေလ့အက်င့္မ်ဳိးရွိေအာင္ ေလ႔က်င့္ေပးႏုိင္ရမွာျဖစ္၏။
   ဒီလုိလွဴဒါန္းမႈမ်ဳိးဆုိတာ သူေတာ္ေကာင္းေတြလွဴဒါန္းနည္းပါပဲ။ ကုိယ့္ရွိတာကို ကုိယ္တစ္ေယာက္ထဲ စားေန ႐ံုနဲ႔ ေက်နပ္မေနဘဲ သူတစ္ပါးကိုလဲ အတတ္ႏုိင္ဆံုး မွ်ေ၀ေပးလိုတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ကေလးရွိေန ျခင္းသည္ ေကာင္းလွပါ၏။ ဒီစိတ္ဓာတ္ခံေကာင္းေလးရွိေနရင္ အယုတ္ အလတ္ အျမတ္မေရြး ေပးကမ္းခ်င္ စိတ္ လွဴဒါန္းခ်င္စိတ္ရွိမွာျဖစ္၏။   
    ေပးကမ္းျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္ရာ၏ ဆုိသလုိပဲ ေပးကမ္းၾကည့္ပါ။ ကေလးေတြကို ေပးကမ္းရင္ ကေလးေတြ က ခ်စ္၏၊ လူႀကီးကုိ ေပးကမ္းရင္ လူႀကီးေတြကခ်စ္၏၊ အလုပ္သမားေတြကို ေပးကမ္းရင္ အလုပ္သမားေတြက ခ်စ္၏။ တိရစၦာန္ေတြ ေကၽြးေမြးလွ်င္လည္း တိရစၦာန္ေတြက ခ်စ္၏။ ဒါေၾကာင့္ ပီယေဆးဆုိတာလဲ ေပးကမ္း ေကၽြးေမြးျခင္းပါပဲ။ ႏွေမ်ာတြန္႔တုိမႈမရွိ ေပးကမ္းတတ္တဲ့သူကုိ လူတုိင္းက ခ်စ္ခင္ ေဖၚေရြၾကပါ၏။   
    ဒါေၾကာင့္ ဒီဘ၀မွာလဲ လူခ်စ္လူခင္ေပါ၊ ေနာင္ဘ၀အတြက္လဲ ေကာင္းစားေရးအေထာက္အပံ့ျဖစ္တဲ့ ေပး
ကမ္းေကၽြးေမြးျခင္းသည္ လူသားတေယာက္၏ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္ေသာ အလုပ္ဆုိတာကုိ အေမေတြနားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမည့္တာ၀န္သည္ သားေကာင္းသမီးေကာင္ေတြရဲ႔ တာ၀န္သာျဖစ္၏။
    မလွဴရက္ မစားရက္ျဖင့္ ရသမွ်ေလးေတြကုိ ျခဳိးျခံေခၽြတာျပီး စုေဆာင္းကာ သားသမီေတြကုိ ေပးဆပ္ခ်င္ သည့္ ဆႏၵသည္ အေမတုိင္း၏ ေပးဆပ္ခ်င္သည့္ဆႏၵျဖစ္၏။ ကုိယ္႔ဖုိ႔ေတာ့ ဘာမွမစဥ္းစား သားေတြ သမီးေတြ အတြက္သာ စဥ္းစားေပးတတ္ေသာ ေက်းဇူးရွင္ ေမေမတုိ႔ကုိ ေပးကမ္း စြန္႔က်ဲ လွဴဒါန္းျခင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးႏုိင္တဲ႔ သားသမီးေတြသည္ အေမ႔ႏုိ႔ဖုိး ေၾကေအာင္ဆပ္တဲ႔ သားသမီးေတြျဖစ္၏။
 


Type your summary here. Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္ေသာၾကာသတင္းစဥ္ ၂၆-၁၂-၂၀၁၄




ရန္ကုန္တုိင္း-ဒဂုန္ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕နယ္တြင္တည္ေဆာက္လွ်က္ရွိေသာ
မေလးရွားဓမၼေရာင္ျခည္ေက်ာင္းအတြက္အလွဴေငြရင္းဂစ္(၃၀၀)ႏွင့္
သစ္သီးတုိ႔ကုိ သားငယ္ညီညီမင္းထြန္း၏(၃)ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔အျဖစ္
လွဴ ဒါန္းၾကစဥ္။
Type your summary here. Type the rest of your post here.

Sunday, December 28, 2014

ႏုိ႔ေၾကြးဆပ္သူ-အာဂလူ(၆၁)





  ေနာက္ေတာ့ တုိင္းသူျပည္သားေတြပါ လုိက္ေသာက္ေတာ့ တုိင္းသူျပည္သားေတြပါ အရက္စဲြကုန္ၾက၏။ အ လုပ္လည္း မလုပ္ၾကေတာ့ ဆင္းရဲမဲြေတၿပီး တုိင္းျပည္ပါ ပ်က္ခဲ႔၏။ မုဆုိးနဲ႔ရေသ့လည္း ထြက္ေျပးၾကၿပီး သာ ေကတကုိ ေရာက္လာကာ သာေကတမွာလည္း ေသရည္ခ်က္ျပီး မင္းႏွင့္ျပည္သူေတြကုိ ေသရည္တုိက္ျပန္၏။
    သာေကတျပည္သူေတြလည္း အရက္စဲြၿပီး သာေကတတုိင္းျပည္ပါ ပ်က္စီးခဲ့ျပန္၏။ ရေသ႔နဲ႔ မုဆုိးလည္း သာ ေကတမွ ထြက္ေျပးလာၿပီး သာ၀တိၳကုိ ေရာက္လာျပန္၏ သာ၀တၳိမွာလည္း အရက္အုိးငါးရာ စီမံခ်က္ၾက ျပန္၏။ သာ၀တၳိမင္းနဲ႔ ျပည္သူေတြ အရက္ေသာက္ခါနီး သိၾကားမင္းကုိယ္တုိင္ လူ႔ျပည္သုိ႔ဆင္းလာကာ အရက္ရဲ႕အျပစ္ မ်ားကုိ ေျပာျပ တရားေဟာျပတဲ့အခါ သာ၀တိၳမင္းႀကီးက အျမင္မွန္ရၿပီး အရက္အုိး အားလံုးကုိ ရုိက္ခဲြေစ၏။ ဒီကုမၻဇာတကဇာတ္အရ “အရက္အစ သုရာ ၀ရုဏက“လုိ႔ ဆုိရမွာျဖစ္၏။
   “လူကုိဖ်က္ အရက္“ ဆုိတဲ့ စကား ၾကားဖူးမယ္ထင္၏။ ျမန္မာဘုရင္တစ္ပါးအရက္ေၾကာင့္ ဘ၀ပ်က္သြား ရျခင္းျဖစ္၏။ “တပင္ေရႊထီး“ဆိုတာ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ေတာင္ငူဘုရင္ တစ္ပါးျဖစ္ၿပီး အစက လက္ရံုးရည္ ႏွလံုး ရည္ လြန္စြာျပည့္၀တဲ့ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္၏။ အင္မတန္ ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္တဲ့ ရွင္ဘုရင္ဟာ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္စီးရ သလဲဆုိရင္ နယ္ခ်ဲ႕ေပၚတူဂီေတြက အရက္နဲ႔ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္လုိ႔ တုိင္းျပည္ကုိလည္း မၾကည့္ရႈႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အမူးဘ၀နဲ႔ပဲ ေနာက္ဆံုး လုပ္ႀကံျခင္းခံရ၏။ တုိင္းျပည္ကုိဖ်က္တာလည္း ေသရည္ဆုိတဲ႔ အရက္ပါဘဲ။
  ကုေဋရွစ္ရွယ္ ၾကြယ္၀တဲ့ ဗာရာဏသီက သူေဌးလင္မယား အေၾကာင္းကုိလည္း စဥ္းစား ၾကည့္ပါ။ သူေဌးဘ၀ ကေန ဘာေၾကာင့္ သူေတာင္းစားဘ၀ ေရာက္သြားရတာလဲ။ ေသရည္ အရက္ကုိ ခုံခုံမင္မင္ ေသာက္ခဲ႔ေသာ ေၾကာင့္ သူေ႒းဘ၀ကေန သူေတာင္းစားဘ၀ ေရာက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္၏။ အသူရာနတ္ေတြ လြန္စြာေပ်ာ္ေမြ႔လွတဲ့ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္ကုိ လက္လႊတ္ဆံုးရံႈးသြားရတာလည္း ေသရည္ေသရက္ကုိ အမူးလြန္ေအာင္ ေသာက္ ခဲ႔ျခင္းေၾကာင့္ တာ၀တိ ံသာမွာဘုံေပ်ာက္ျပီး အသုရာဘုံကုိ ေရာက္ခဲ႔ျခင္းဟာလည္း ေသရည္အရက္ေၾကာင့္ ပဲျဖစ္ပါ၏။
   အရွင္သာရိပုတၱရာ ေလာင္းလ်ာလည္း ဘ၀တစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္စဥ္တံုးက အရက္မူးၿပီး သားေတာ္ေလးကုိ သတ္စား မိခဲ့ဘူး၏။ အရက္မူးေျပလာတဲ့အခ်ိန္ သားေတာ္ေလးကုိ သတ္မိခဲ့တဲ့ ေနာင္တေၾကာင့္ အရွင္သာရိ ပုတၱရာေလာင္းလ်ာက ဒီလုိ ဆုေတာင္းခဲ့တယ္။ “ဒီဘ၀ကစၿပီး ဘယ္ဘ၀မွ အရက္သမား လံုး၀မျဖစ္ရပါေစ
သား“ဆုိၿပီး ဆုေတာင္းခဲ့၏။ ရဟႏၱာ မေထရ္ေလာင္ၾကီးေတြေတာင္ ေသရည္ေၾကာင့္ အမွားၾကီး မွားခဲ႔ဘူး၏။
    စာရႈသူ သင္တုိ႔မိဘေတြလည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ ေသရည္မကင္းေသာမိဘေတြမ်ားပါ၏။ ေသာက္သူျဖစ္ ႏုိင္သလုိ ေရာင္းသူေတြလည္းျဖစ္ႏုိင္၏ ေသာက္သူ ေရာင္းသူႏွစ္ဦးလုံး သူရာေမရယကံႏွင့္ မလြတ္ကင္းပါ သူရာေမရယ ဆုိတဲ႔ သီလေတြ လြန္က်ဴးမိသူေတြျဖစ္ေနပါ၏ အဲဒီလုိ သီလကင္းမဲ႔ေနတဲ႔မိဘေတြကုိ သီလရွိ ေအာင္ျပန္လုပ္ေပးႏုိင္မွသာလွ်င္ အေမ႔ႏုိ႔ဖုိး ေၾကေအာင္ ဆပ္ႏုိင္သူဟု ဆုိရမွာျဖစ္၏။ အေမ႔ႏုိ႔ဖုိး ေၾကေအာင္ ဆပ္ႏုိင္တဲ႔ သားေကာင္းသမီးေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါေစ။
   
 


Type your summary here. Type the rest of your post here.

ဓမၼေရာင္ျခည္ၾကာသပေတးသတင္းစဥ္ ၂၅-၁၂-၂၀၁၄




မေလးရွားေရာက္ ေမြးေန႔ရွင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဦးျမင္ေအာင္၊
ကုိေအာင္မုိး၀င္း+မသက္ေမာ္လႈိင္-တုိ႔၏ေမြးေန႔ဆြမ္းအလွဴ ။
Type your summary here. Type the rest of your post here.

Thursday, December 25, 2014

ႏုိ႔ေၾကြးဆပ္သူ-အာဂလူ(၆၀)





  ေသရည္သည္ ကုသုိလ္ေရးေတြပါ လုိက္ျပီးေႏွာက္ယွက္ဟန္႔တားေန၏။ ထုိေသရည္ကုိ လူေတြ အလြန္ႏွစ္ သက္တာ ေတြ႔ရ၏။ ထုိေသရည္ ဘယ္တုံးက စခဲ႔သလဲဆုိလွ်င္ သာ၀တိၳၿမိဳ႕၏ နကၡတ္ပဲြ ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ၀ိသာခါ ေက်ာင္းအမႀကီးရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးး အေပါင္းအေဖၚေတြက အရက္ခုိးေသာက္ၿပီး ၀ိသာခါနဲ႔အတူ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း ကုိ ေရာက္လာၾက၏။   
   ၀ိသာခါကေတာ့ ေသာတာပန္ ဆုိေတာ့ အရက္ေသာက္တဲ့ အထဲမွာမပါဘူး။ အရက္မူး ကၽြဲခုိးေပၚ ဆုိသလုိ ဒီအမ်ဳိးသမီး ငါးရာဟာ မူးရူးၿပီး ဘုရားရွင္ေရွ႕မွာ အရွက္မရွိ ဆူဆူညံညံ လက္ခုပ္လက္၀ါးတီးကာ ကခုန္သီခ်င္း ဆုိေနၾက၏။ ဘုရားရွင္က သူတုိ႔တေတြ သံေ၀ဂရၿပီး ထိတ္လန္႔ေစလုိတဲ့အတြက္ မ်က္ခံုးေတာ္မွ ညိဳေမာင္း ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ကုိ လႊတ္လုိက္တဲ့အခါ ေလာက တစ္ခုလံုး အေမွာင္က်သြား၏
   အေမွာင္ထုထဲမွာ ေၾကာက္အားလန္႔အားနဲ႔ အားကုိးရာ ရွာေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ဥဏၰလံု နဖူး ခလယ္မွ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အေမြးျဖဴမွ ျဖဴေဖြးလင္းလက္တဲ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္ လႊတ္ၿပီး တရားေဟာတဲ့အခါ မူးေန ေသာ အမ်ဳိးသမီး ငါးရာစလံုး ေသာတာပန္ တည္သြားၾက၏။ ၀ိသာခါေက်ာင္းအစ္မႀကီး ေမးေလွ်ာက္ခ်က္အရ ဘုရားရွင္က ေသရည္သမုိင္းကုိ ထုိကဲ႔သုိ႔ ေဟာျပေတာ္မူ၏။
    ေရွးအခါ ဗာရာဏသီတုိင္းျပည္ ျဗဟၼဒတ္မင္း အုပ္စုိးတဲ့အခ်ိန္ ကာသိတိုင္းေန သုရာ အမည္ရွိတဲ့ မုဆုိးဟာ ဆင္စြယ္နဲ႔ စာမရီသားၿမီးကုိ ရွာရန္ ေတာထဲသုိ႔ ထြက္ခဲ့၏။ ေတာတြင္း တစ္ေနရာမွာရွိတဲ့ သစ္ပင္ႀကီး တစ္ပင္ ဟာ သဘာ၀အတုိင္း ပင္စည္မွ အကုိင္း သံုးခု ျဖာထြက္ၿပီး ခြႀကီးျဖစ္ေန၏။ မုိးရြာတဲ့အခါ မုိးေရေတြ သစ္ပင္ခြမွာ ေရအုိင္သဖြယ္ တင္ေန၏။   
   ငွက္ေတြက ေတာထဲမွာ ေပါက္ေနတဲ့ သေလးဆန္ေတြကုိ ခ်ီလာၿပီး သစ္ပင္ေပၚမွာ လာစားၾကရင္း တခ်ဳိ႕ သေလးဆန္ေတြ သစ္ပင္ခြထဲက်ကုန္၏။ တခ်ဳိ႕ငွက္ေတြက သစ္သီးေတြ ခ်ီလာၿပီး သစ္ပင္ေပၚမွာလာစားရင္း အခ်ဳိ႕သစ္သီးေတြလည္း သစ္ပင္ခြထဲ ျပဳတ္က်ကုန္၏။
   အဲဒီလုိနဲ႔ ၾကာလာတဲ့အခါ သစ္ပင္ခြမွာရွိတဲ့ အရည္ေတြဟာ ေနေရာင္ျခည္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သေလး ဆန္နဲ႔သစ္သီး ေတြေၾကာင့္ လည္းေကာင္း စိမ္ရည္ အရက္ျဖစ္သြား၏။ ငွက္ကေလးေတြ ရွဥ့္ကေလးေတြ ေမ်ာက္ကေလးေတြ ေရလာေသာက္တဲ့အခါ သစ္ခြထဲက ေရကုိ ေသာက္ရင္း မူးၾက၏။ မူးၿပီး သစ္ပင္ေအာက္ ကုိ ျပဳတ္က်ၾက၏။ အမူးေျပတဲ့အခါ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ပဲ ျပန္သြားၾကျပန္၏။
    တစ္ေန႔ေတာ့ သုရာမုဆုိးဟာ အဲဒီ သစ္ပင္အနားကုိ ေရာက္လာ၏။ သစ္ခြေရကုိ ေသာက္ထားတဲ့ တိရစာၦန္ ေလးေတြ သစ္ပင္ေအာက္ ျပဳတ္က်ေနတာကုိ ေတြ႔ရ၏။ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ထပ်ံသြားတာကုိလည္း ေတြ႔ရ၏။ သုရာမုဆုိးက စဥ္းစား ၾကည့္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ေနတာပါလိမ့္။ ေနာက္ဆံုး အေျဖကေတာ့ သစ္ပင္ခြမွာ ရွိတဲ့ အရည္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္မယ္ဆုိၿပီး သူလည္း စမ္းေသာက္ၾကည့္၏။
  မုဆုိးလည္း သစ္ခြစိမ္ရည္ရဲ႕ အရသာကုိ သိၿပီး မူးသြားေတာ့၏။ မူးေနတဲ့ ငွက္ကေလးေတြကို ဖမ္းယူ သတ္ ျဖတ္ၿပီး မီးကင္လုိက္၊ သစ္ပင္ခြက အရည္ကုိ ေသာက္လုိက္ လုပ္ေန၏။အဲဒီ သစ္ပင္နဲ႔ မနီးမေ၀းတဲ့ ေနရာမွာ `၀ရုဏ`ေခၚတဲ့ ရေသ့တစ္ပါး သီတင္းသံုးေန၏။ မုဆုိးက ရေသ့ဆီသြားၿပီး အရက္နဲ႔ ဧည့္ခံတဲ့အခါ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး အရက္စြဲသြားၾက၏။
   သူတုိ႔ႏွစ္ဦး သစ္ပင္ခြမွာရွိတဲ့ ေသရည္ကုိ ၀ါးဆစ္ဗူးမွာ ထဲ့ၿပီး ဗာရာဏသီမင္းထံ သြားေရာက္ ဆက္သ၏။ မင္းႀကီးလည္း သံုးေလးရက္ေလာက္ ေသာက္ၾကည့္တဲ့အခါ ကုန္သြား၏။ ကုန္သြားတုိင္း သူတုိ႔ႏွစ္ဦးကုိ ထပ္ ထပ္ၿပီး ယူခုိင္း၏။ ေနာက္ပုိင္း သူတုိ႔ႏွစ္ဦး ကုိယ္တုိင္ စီမံဖန္တီး ခ်က္ခုိင္းေတာ့၏။ အရက္ခ်က္တဲ့ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး ရဲ႕ အမည္ကုိ အစြဲျပဳၿပီး အရက္ကုိ `သုရာ` (သုိ႔မဟုတ္) `၀ရုဏ`လို႔ ေခၚလာၾကျခင္းျဖစ္၏။

 



Type your summary here. Type the rest of your post here.