အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Thursday, June 16, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၂၇)


ေက်ာက္ထီးေတာ္ၾကီးျဖင့္ ၾကည္ညုိဖြယ္ျဖစ္၏ ၾကယ္အေပါင္းျခံရံလွ်က္ ထိန္ထိန္လင္းေနသည္ လမင္းၾကီးလုိ ေစတီငယ္ ေတြျခံရံလွ်က္ အလယ္ဗဟုိဠ္ေစတီၾကီးကုိ အံ႔ခ်ီးဖြယ္ ဖူးျမင္ရမည္ျဖစ္ပါ၏။
ေဗာေရာဗုေဓာ၏ ပစၥယံအာလုံးတြင္ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ား ဘုရား၀တ္ျပဳရန္အတြက္ ေနရာသီးသန္႔မရွိပါ ထုိအခ်က္
သည္ အျခားေစတီဘုရားမ်ားႏွင့္ မတူေသာအခ်က္ျဖစ္၏ ေစတီေတာ္ၾကီး၏ ပစၥယံ ပတ္လမ္းအားလုံးသည္ ေစတီေပၚ သုိ႔တက္ေရာက္ရန္ အေရွ႔ဘက္တက္လမ္း ေတာင္ဘက္တက္လမ္း အေနာက္ဘက္တက္လမ္း ေျမာက္ဘက္တက္လမ္း လမ္း ၄-သြယ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ထား၏ ၾကိဳက္ရာလမ္းမွ တက္ျပီး ေစတီေပၚသုိ႔ တက္ေရာက္ ဖူးျမင္ႏုိင္၏ ေစတီေတာ္နံရံ မ်ားေပၚရွိ ဗုဒၶ၀င္ ပန္ခ်ီသရုပ္ေဖၚ ေက်ာက္ထြင္း ရုပ္လုံးရုပ္ၾကြမ်ားကုိလည္း အံ႔ၾသဖြယ္ ဖူးျမင္ရမည္ျဖစ္၏။
ႏွစ္ေပါင္း(၁၀၀၀)ေက်ာ္က ေက်ာက္ထြင္း ပန္းခ်ီကားခ်က္မ်ားမွာ ယေန႔တုိင္ ပီပီသသရွိေနဆဲ ၿဖစ္၏ ဘုရားအေလာင္း ေတာ္ နိမိတ္ၾကီးေလးပါးၿမင္ပုံ၊ ေတာထြက္ပုံ၊ ဆႏၵအမတ္ကို ၿမင္းႏွင့္အတူ ေနၿပည္ေတာ္သို႔ၿပန္လႊတ္ပုံ၊ ဘုရားအေလာင္း ေတာ္အား ၿဗဟၼာမင္းက သကၤန္းဆက္ကပ္ေနပုံမ်ားကို ေနာက္ဘက္မ်က္ႏွာတြင္ ေတြ႔ရ၏၊၊ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတုိ႔အား တရား ေဟာေနပုံကို အေရွ႔ဘက္မ်က္ႏွာတြင္ေတြ႔ႏုိင္၏၊ ဇာတ္ကားပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေပါင္း(၂၁၄၁) ရွိသည္ဟုဆုိပါ၏ ထုိေက်ာက္ ထြင္း ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ားကို တခ်ပ္ၿခင္းဆက္လ်က္ စီတန္းထားမည္ဆုိလ်င္ (၃)မုိင္ခန္႔မွ်ရွိမည္ဟု ဆုိပါ၏၊၊
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ၏ ယူဆ ေတြးေခၚ ေမွ်ာ္ျမင္ ၾကည္ညုိမိျခင္း ျဖစ္၏ တကယ္ေတာ့ ေဗာေရာဗုေဓာသည္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပုိျပီးနီးစပ္၏ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ၏ တင္ျပခ်က္ေတြ က ပုိျပီး ခုိင္လုံ တိက်တာ ေတြ႔ရ၏ ေဗာေရာဗုေဓာသည္ မဟာယာနႏွင့္ ပုိပတ္သက္၏ ဘာဘဲျဖစ္ပါေစ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေစတီတဆူဆုိတာေတာ့ ေထရ၀ါဒေကာ မဟာယာနေရာ ၾကည္ညုိကုိယ္းကြယ္ လကၡံရမွာျဖစ္၏။
မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ၏ ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးအေပၚ တင္ျပခ်က္ေတြကုိ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အျမင္ၾကယ္ၾကယ္ႏွင့္ ေလ႔လာမွတ္သားရမည္ျဖစ္၏ ငါတုိ႔ႏွင့္မဆုိင္ဘူးဟု အျမင္က်ဥ္းသည့္အစြဲျဖင့္ မေလ႔လာ မဖတ္ရႈ ဘူးဆုိလွ်င္ တေခတ္ေနာက္ၾကသြားႏုိင္၏ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မဟာယာန စတင္ကြဲျပားလာပုံကုိ စာရႈသူတုိ႔ ေလ့လာၾကည့္ၾက ပါစုိ႔။
ပထမသဂၤါယနာ
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီး သုဘဒၵမည္ေသာ ရဟန္းၾကီးမွ ငါ့ရွင္တုိ႔ ငါတုိ႔ကုိ သိကၡာပုဒ္ေတြျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ထားေသာ ရဟန္းေဂါတမ မရွိျပီ ယၡဳငါတုိ႔ ရဟန္းေဂါတမ၏ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမွ လြတ္ၾကျပီဟု ေျပာစကားကုိ ေထာက္၍ အရွင္ မဟာကႆပ ဦးေဆာင္၍ အဇာတသတ္မင္း ဒကာျပဳလုပ္ကာ ဘုရားေဒသနာေတာ္ကုိ ႏႈတ္ပယ္ျဖည့္စြက္ ျပင္ဆင္ျခင္း မျပဳရန္ မူသတ္မွတ္လွ်က္ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ ေ၀ဘာရေတာင္ယံ သတၱပါဏိ လႈိဏ္ဂူတြင္ ပထမသဂၤါယနာ တင္ခဲ႔၏
မဟာယာန စာေပမွာလည္း ပထမသဂၤါယနာကုိ ရာဇျဂိဳလ္မွာဘဲ သဂၤါယနာတင္ခဲ႔သည္ ဆုိေသာေၾကာင့္ ပထမ သဂၤါယနာ တင္ခ်ိန္သည္ ဂုိဏ္းေတြမကြဲေသးဘဲ ဗုဒၶဘာသာဟူေသာ ေခါင္းစီးတခု ေအာက္မွာသာ တစုတစည္းတည္းရွိ သည္ဆုိတာ ထင္ရွား၏ သုိ႔ေသာ္ ေဒ၀ဒတ္၏ဂုိဏ္းသားမ်ားသည္ မေထရ္ၾကီးေတြ အားေကာင္းလြန္းတာႏွင့္ အားမတန္ လုိ႔ မာန္ေလွ်ာ့ထားပုံရ၏ ဒုတိယသဂၤါယနာသည္ ၀ဇၨီတုိင္းသား ေဒ၀ဒတ္တပည့္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။
ဒုတိယသဂၤါယနာ
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီး ႏွစ္တရာေလာက္ၾကာခ်ိန္ သာသနာႏွစ္ တရာစုတြင္ ၀ဇၨီတုိင္းသား ရဟန္းေတာ္ ေတြ ၀ိနည္းတရားေတာ္ေတြ ျပင္ဆင္ျဖည္စြက္လုိၾက၍ မဟာသံဃိကဂုိဏ္းအျဖစ္ခြဲထြက္ၾက၏ ထုိအခါ အရွင္မဟာ ယႆ ဦးေဆာင္ေသာ ရဟႏၱာမေေထရ္ၾကီး ဦးေဆာင္၍ ဘုရင္ကာလာေသာကမင္း ဒကာျပဳလုပ္ကာ ေ၀သာလီျပည္ ၀ါလုကာရုံ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၌ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ခဲ႔၏။
ပထမသဂၤါယနာတင္ခဲ႔ေသာ မေထရ္ၾကီးေတြ၏ အစဥ္အလာတုိင္း ဘုရားေဒသနာေတာ္ကုိ ႏႈတ္ပယ္ျဖည့္စြက္ ျပင္ ဆင္ျခင္း မျပဳရန္ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ခဲ႔၏ ဤ၀ါဒကုိ မၾကိဳက္ႏွစ္သက္၍ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ကုိ ျပင္ဆင္လုိေသာ ၀ဇၨီ
Type your summary here.Type the rest of your post here.

No comments: