အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Friday, June 17, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၂၈)


ပုတၱက ၅-ဂုိဏ္းႏွင့္ မဟာသံဃိက သဗၺတၱိ၀ါဒ ၆-ဂုိဏ္းခြဲထြက္သြား၏ ဒုတိယသဂၤါယနာ တင္ျပီးခ်ိန္မွစ၍ ဗုဒၶဘာသာ ဂုိဏ္းကြဲမ်ား စတင္ေပၚေပါက္လာေလ၏။
မဟာယာနဂုိဏ္းျဖစ္လာမည့္ မဟာသံဃိက သဗၺတၱိ၀ါဒဂုိဏ္းကလည္း ေကာသမၻီျပည္တြင္ ပထမစင္ျပိဳင္ သဂၤါယနာ တင္ခဲ႔၏ ထုိဂုိဏ္းမွလည္း မဟာသံဃိက ၆-ဂုိဏ္း အႏၶက ၉-ဂုိဏ္းခြဲထြက္သြားျပန္၏ သာသနာ ၂-ရာစုတြင္ မဟာသံဃိ ကဂုိဏ္း ဦးေဆာင္လမ္းျပမႈေၾကာင့္ သံဃာ့ဂုိဏ္းေပါင္း ၃၀-အထိ ကြဲသြားၾက၏။
တတိယသဂၤါယနာ
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီး သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၃၅-ႏွစ္ေရာက္ခ်ိန္ ဗာဟိရက တိတၱိယတုိ႔သည္ ဗုဒၶသာ သနာေတာ္တြင္းသုိ႔ ရဟန္းျပဳ၀င္ေရာက္ျပီး မိမိတုိ႔ တိတၱိအယူကုိသာ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ က်င့္သုံးေနေသာေၾကာင့္ သာသနာ ညစ္ႏြမ္းလာရျပန္၏ အရွင္ေမာဂၢလိပုတ ၱရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးဦးေဆာင္၍ ပါဋလိပုတ္ျပည္ဘုရင္အေသာကမွ ဒကာျပဳလုပ္
ကာ တတိယသဂၤါယနာ တင္ခဲ႔ပါ၏။
ပထမသဂၤါယနာ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ခဲ႔ေသာ မေထရ္ျမတ္ အစဥ္အဆက္ ၾသ၀ါဒအတုိင္း ဘုရားေဒသနာေတာ္ကုိ ႏႈပ္ပယ္ျဖည့္စြက္ ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳရန္ႏွင့္ ေရာေႏွာ၀င္ေရာက္လာေသာ၀ါဒသစ္ေတြကုိ စိစစ္ပယ္ႏႈတ္ကာ ပိဋကေတာ္ကုိ သန္႔စင္လွ်က္ တတိယသဂၤါယနာတင္ခဲ႔၏ မေထရ္စဥ္ဆက္၏ ၀ါဒကုိလုိက္နာက်င့္ၾကံေသာေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒဟုေခၚဆုိ
ၾက၏ တတိယသဂၤါယနာတင္ျပီးလွ်င္ သု၀ဏၰဘူမိအပါအ၀င္ ကုိးတုိင္းကုိး႒ာန သာသနာျပဳေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။
မဟာယာနဂုိဏ္း ျဖစ္ေပၚလာမည့္ မဟာသံဃိက သဗၺတၱိ၀ါဒဂုိဏ္း စေသာ ဂုိဏ္းကြဲမ်ားသည္ မိမိတုိ႔သေဘာတူရာ စုေပါင္းၾက၍ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔အနီး နာလႏၵျမိဳ႔တြင္စင္ျပိဳင္ သဂၤါယနာတင္ခဲ႔၏ တတိယသဂၤါယနာတင္ျပီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ ေထရ၀ါဒ သာသနာသည္ အားနည္းလာျပီး မဟာယာနျဖစ္လာမည့္ မဟာသံဃိကဂုိဏ္းမ်ား အားေကာင္းလာတာေတြ႔
ရ၏ ေထရ၀ါဒလည္း အိႏၵိယမွ တေျဖးေျဖးကြယ္ေျပာက္ကာ ကုိးတုိင္းကုိး႒ာန သီဟုိဠ္ ျမန္မာသုိ႔ ေရာက္ရွိသြား၏။
အေသာကမင္း နတ္ရြာစံျပီးေနာက္ ေထရ၀ါဒလည္း အိႏၵိယတြင္ မရပ္တည္ႏုိင္ေတာ့ပါ ေနာက္တက္ေသာမင္းေတြ သည္ ဂ်ိန္း၀ါဒႏွင့္ ျဗဟၼဏအယူ၀ါဒမင္းေတြသာဆက္လက္အုပ္ခ်ဳပ္တာေတြ႔ရ၏ ျဗဟၼဏဘုရင္ေတြ၏ ႏွိပ္ဆက္မႈေၾကာင့္
ဟီနယာနျဖစ္လာမည့္ သဗၺတၱိ၀ါဒဂုိဏ္းမွာ အိႏၵိယအေနာက္ပုိင္းသုိ႔ေျပးခဲ႔ရ၏ မူရင္းပင္မေထရ၀ါဒဂုိဏ္းမွာလည္း အိႏၵိယ ေတာင္ပုိင္း ဆံခ်ီသုိ႔ေရႊ႔ခဲ႔ရ၏ မူရင္းပင္မ ေထရ၀ါဒ သာသနာသည္ အိႏၵိယေတာင္ပုိင္း သီရိလကၤာ (သီဟုိဠ္-လကၤာဒီပ) ႏွင့္ သု၀ဏၰဘူမိစေသာ ကုိးတုိင္းကုိး႒ာနသုိ႔ ေရာက္ရွိလာတာ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ၏။
စတုတၳသဂၤါယနာ
သာသနာသကၠရာဇ္ ၄၅၀-သုိ႔ေရာက္ရွိလာေသာအခါ လကၤာဒီပ-ကၽြန္းၾကီးသခင္ ဘုရင္၀႗ဂါမဏိမင္းၾကီးလက္ထက္
ပိဋကသုံးပုံေဆာင္ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တုိ႔သည္ ေနာင္အနာဂါတ္ကာလ၌ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ သတိပညာ ဆုတ္ယုတ္ကုန္ သည္ျဖစ္၍ ပိဋကသုံးပုံကုိ ႏႈတ္တက္အာဂုံ မေဆာင္ရြက္ မက်က္မွတ္ႏုိင္မည့္ အေရးကုိ ျမင္ေတာ္မူ၍ သာသနာေတာ္ မေပ်ာက္မပ်က္ တည္တံ႔ေစျခင္ငွာ ၾကံစည္ေတြးဆလွ်က္ ငါးရာေသာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တုိ႔သည္ ေပထက္မွာေရးလွ်က္ ေပထက္အကၡရာေခၚ စတုတၳသဂၤါယနာကုိ မဟာသံဃရာဇာမေထရ္ျမတ္ၾကီးမႈးလွ်က္ လကၤာဒီပ-မလယဇနပုဒ္ အေလာ
က လႈိဏ္ဂူ၌ တင္ေတာ္မူ၏။
စတုတၳသဂၤါယနာတင္ျပီးခ်ိန္မွစ၍ မူရင္းပင္မေထရ၀ါသည္ အိႏၵိယတြင္ကြယ္ေျပာက္ကာ ကုိးတုိင္းကုိး႒ာနတြင္သာ ဆက္လက္ရွင္သန္ရန္ ၾကိဳးစားရုန္းကန္ေနရ၏ သာသနာသကၠရာဇ္ ၆၀၀-ခန္႔တြင္ သကမင္းဆက္တုိ႔ ျပန္လည္အာဏာ ရလာကာ ဟီနယာနျဖစ္လာမည့္ သဗၺတၱိ၀ါဒဂုိဏ္းမွ တတိယစင္ျပိဳင္သဂၤါယနာကုိ ကသၼီရ ဂႏၶာရ တြင္တင္ခဲ႔၏။ ထုိဟီန ယာနတုိ႔စင္ျပိဳင္သဂၤါယနာတင္ျပီးသည္မွစ၍ ဟီနယာန ႏွင့္ မဟာယာနသည္ သိသိသာသာ ကြဲျပားလာတာေတြ႔ရွိရ၏။
မဟာယာန အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားသည္ သာသနာသကၠရာဇ္ ႏွစ္ ၆၀၀-ေက်ာ္မွစ၍ တစတစ ထြန္းကားလာ တာေတြ႔ျမင္ရ၏ သာသနာသကၠရာဇ္ ၇၀၀-ေက်ာ္ ၈၀၀- ခန္႔တြင္ အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ နာဂအဇၨဳန ရဟန္းေတာ္သည္ နဂါး
Type your summary here.Type the rest of your post here.

No comments: