အေရွ႔ေတာင္အာရွ၏ ေထရဒါဒ သမုိင္းအစကုိ ေဖၚထုတ္ခ်င္ေနပါ၏ ထုိင္းတုိ႔မ်ား သု၀ဏၰဘူမိျဖစ္ခ်င္တာႏွင့္ ေလဆိပ္ အသစ္ကုိ သု၀ဏၰိဘူမိလုိ႔ နာမည္ေပးျပီး နာမည္ကုိ သက္ေသအျဖစ္ ထားခ်င္ပုံရ၏ ျမန္မာျပည္လည္း ေဆာက္ေနသည့္ ေလဆိပ္အသစ္ကုိ ေသာႏုတၱရ္ ေလဆိပ္ဟု နာမည္တတ္လုိက္လွ်င္ ထုိင္းႏွင့္အျပိဳင္ျဖစ္ႏုိင္၏။
သု၀ဏၰဘူမိသည္ ထုိင္းႏွင့္ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံလုံး မျဖစ္ႏုိင္သလုိ ျဖစ္လည္းျဖစ္ႏုိင္ပါ၏ မျဖစ္ႏုိင္သည့္ အေၾကာင္းအရာ ကေတာ့ သု၀ဏၰဘူမိေခတ္သည္ သာသနာႏွစ္ ၂၃၅-ခု-ႏွစ္ကဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ယၡဳ ေခတ္တုိင္းတာထားေသာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ေျမပုံသည္ ကမၻာေပၚတြင္ ရွိေသးမည္မဟုတ္ေပ ျမန္မာရာဇ၀င္ ျပန္လွန္ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ သေရ ေခတၱရာ(ပ်ဴ) ပထမေခတ္ ဒြတၱေဘာင္မင္းၾကီး၏ေျမး ဒြတၱရန္မင္း၏သား ရန္ေပါင္မင္းလက္ထက္ သာသနာႏွစ္ ၂၁၆-ခု ႏွစ္မွ ၂၆၀-ခုသည္ သု၀ဏၰဘူမိႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ျဖစ္၏။
ျမန္မာအစ တေကာင္းကဟု သမုိင္းဆရာတုိ႔ဆုိထား၏ ပထမတေကာင္းေခတ္ ဒုတိယတေကာင္းေခတ္ ပထမသေရ
ေခတၱရာ(ပ်ဴ) ဒုတိယသေရေခတၱရာ (ပ်ဴ) ေခတ္ျပီးမွ ပုဂံေခတ္ေရာက္လာ၏ ပုဂံေခတ္ေရာက္သည့္တုိင္ ပ်ဴ ဓည၀တီ ရွမ္း ရာမည သု၀ဏၰဘူမိတုိ႔တြင္ သူ႔ေဒသႏွင့္သူ အုပ္ခ်ဳပ္ေနပုံရပါ၏ ပုဂံ အေနာ္ရထာလက္ထက္ၾကမွ ပထမ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုိတည္ေထာင္ႏုိင္သည္ဟု ဆုိထားေသာေၾကာင့္ ေရွးေခတ္အတုိင္းအတာႏွင့္ဆုိလွ်င္ ျမန္မာသည္သု၀ဏၰဘူမိ မျဖစ္ႏုိင္ ဟု ဆုိရမလုိျဖစ္ေန၏ ယၡဳေခတ္အတုိင္းအတာႏွင့္ဆုိလွ်င္ ျမန္မာလည္းတစိတ္တေဒသ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနေသာေၾကာင့္ သု၀ဏၰဘူမိ ဟု ဆုိမည္ဆုိလွ်င္ ဆုိႏုိင္ပါ၏။
ထုိင္းႏုိင္ငံသည္လည္း ဒြါရ၀တီ အာယုဒၶယ စသည္ျဖင့္ သူ႔ေဒသႏွင့္သူ အုပ္ခ်ဳပ္ေနပုံရပါ၏ ေရွးေခတ္အတုိင္းအတာ ႏွင့္ဆုိလွ်င္ သု၀ဏၰဘူမိသည္ ထုိင္းမျဖစ္ႏု္င္ဟု ဆုိရမွာျဖစ္၏ ခုေခတ္အတုိင္းအတာအရဆုိလွ်င္ ထုိင္းလည္း တစိတ္ တ ေဒသ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနေသာေၾကာင့္ သု၀ဏၰဘူမိဟု ဆုိေကာင္းဆုိႏုိင္ပါ၏ ေမာ္လၿမိဳင္ ေတာင္ေပါက္ဆရာေတာ္ၾကီး ၏ အယူအဆသည္ သဘာ၀ၾကသည္ဟု ဆုိရမွာျဖစ္၏ ဆူမၾတာကြ်န္းႏွင့္တကြ ဂ်ာဗား၊ဘာလီ၊ဘုိနီယုိ၊ မာလာယု၊ ထုိင္း၊ ကေမၻာဒီးယားႏွင့္တကြ ျမန္မာႏုိင္ငံေအာက္ပုိင္း ရာမညေဒသ ျဖစ္သင့္သည္ဟု ဆုိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားခ့ဲပါ၏။
သု၀ဏၰဘူမိ ပါဠိသည္ ေရႊေျမဟုအဓိပၸါယ္ရ၏ ေရႊဟုတင္စားျခင္းသည္ ေရႊထြက္သည့္ေနရာေဒသ ျဖစ္ႏုိင္သလုိ အနီ ေရာင္ အ၀ါေရာင္ရွိေသာ ေျမဟုဆုိႏုိင္ပါ၏ ေမာ္လျမိဳင္ ေတာင္ေပါက္ ဆရာေတာ္ၾကီး သု၀ဏၰဘူမိဟု ယူဆေသာေနရာ ေတြသည္ အနီေရာင္ အ၀ါေရာင္ရွိေသာ ေျမေတြျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သဘာ၀ၾကသည္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏ ေရႊထြက္ေသာ ေျမဟု ဆုိလွ်င္လည္း လက္ရွိ စစ္ေတာင္းျမစ္၀ွမ္းတေလွ်ာက္သည္ ေရႊအလြန္ထြက္လွ်က္ တူးေဖၚလွ်က္ရွိပါ၏။
မြန္ရာဇ၀င္တြင္ တခ်ိန္ကသု၀ဏၰဘူမိသည္ မြန္တို႔၏ ျမိဳ႔ျပႏို္င္ငံတခုျဖစ္သည္ဟုဆုိ၏ သာသနာႏွစ္ ၂-ရာစု ၃-ရာစုခန္႔ က ထြန္းကားခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္၊ ေကလာသေတာင္ေျခတြင္ရွိျပီး အေရးပါေသာ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း တခုျဖစ္ သည္ ဟုဆုိ၏ သု၀ဏၰဘူမိသည္ အေနာက္ဘက္တြင္ ဧရာ၀တီျမစ္၀ကၽြန္းေပၚအထိ၊ အေရွ႔ဘက္တြင္ ထိုင္းႏို္င္ငံအထိ ၾသဇာက်ယ္ျပန္႔ ၏။
ျမန္မာႏို္င္ငံေတာင္ပိုင္းတြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ မြန္တို႔၏ျမိဳ႔ျပႏိုင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာမွာလဲ သု၀ဏၰ ဘူမိ၊သထံုျပည္မွာ ေရဘီလူးေတြက သီရိမာေသာကမင္း ရဲ႔ ေမြးဖြါးခါစ ကေလးတိုင္းကို လာစားလို႔ တတိယသဂၤါယနာ တင္အျပီးေရာက္လာတဲ႔ အရွင္ေသာဏေထရ္ နဲ႔ အရွင္ဥတၱရေထရ္တို႔က မႏုသီဟရုပ္ေတြ ဖန္ဆင္းျပီး ဘီလူးေတြကို လိုက္ၾကသည္ဟုဆုိ၏။
ေရွးစာဆုိတပါးမွ ရုပ္ပလီ မႏုႆီ ဖင္ႏွစ္ခြရယ္နဲ႔ ယုံရမွာလား-----? ဟုေမးခဲ႔ဘူး၏ ရုပ္ကလဲ လူလုိလုိ နတ္လုိလုိ ပလီပလာရုပ္နဲ႔ ေနာက္ကလည္း ဖင္ႏွစ္ခြနဲ႔ ဒီလုိတိရစၦာန္မ်ဳိး လူ႔ျပည္တြင္ တကယ္ရွိခဲ႔ဘူးလားဟု ေမးထားျခင္းျဖစ္၏ အဲဒီအေမးကုိ စာဆုိမွ ျပန္ေျဖဆုိရာ--- ဟုိ--ေရွးယခင္ သထုံဘီလူး၀င္စဥ္က ေထရ္အရွင္ ဖန္လာျပတယ္ ယုံၾကေစသား --ဟု ေျဖဆုိထားျခင္းျဖစ္၏ ျမန္မာျပည္ဘုရားေစတီမ်ားတြင္ မႏုႆီဟရုပ္ေတြ တည္ထားျခင္းသည္ ဘီဘူးရန္ကာကြယ္ ရန္ တည္ထားေသာ္လည္း သု၀ဏၰဘူမိဟု မေျပာေသာ္လည္း ေျပာသလုိ ေထာက္ခံျပသေနျခင္း ျဖစ္ေနပါ၏။
Type your summary here.Type the rest of your post here.
No comments:
Post a Comment