အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Tuesday, July 26, 2011

အင္ဒုိနီရွားခရီးစဥ္(၅၂)


မုဆုိးမ်ားကလည္း ေရွးေခတ္အေမြအႏွစ္ကုိရယူပုိင္ဆုိင္လုိ၍ ခုိးယူျခင္းလည္းျဖစ္ႏုိင္ပါ၏ ၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းသည္မွာ
ထုိမသမာသူမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ ရပ္တန္႔ေအာင္မလုပ္ႏုိင္ျခင္း သူတုိ႔ေနာက္ေၾကာင္းကုိမလုိက္ႏုိင္ျခင္းျဖစ္၏။
ေဗာေရာဗုေဓာ ေစတီေတာ္ၾကီးသည္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ား နံရံထြင္း ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီ ရုပ္လုံးရုပ္ၾကြမ်ားျဖင့္ ေပါ မ်ားၾကြယ္၀စြာ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ေဖၚျပထား၏ ေက်ာက္ခ်ပ္ေပါင္း ၁၄၆၀ -ကုိ Kamadhayu ကာမဓာတု (ကာမဘ၀ - ကာ မဘုံ) ႏွင့္ Rupadhatu -ရူပဓာတု (ရူပဘ၀ - ရူပဘုံ) အဆင့္မ်ား (ဧရိယာ) တြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားကုိ ထုဆစ္
ကာ ပုံေဖၚထားျခင္းျဖစ္၏။
Kamadhatu - ကာမဓာတု (ကာမဘ၀ - ကာမဘုံ)အဆင့္တြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီးကားခ်ပ္ ၁၆၀ -ကုိ ရုပ္လုံးရုပ္ၾကြ မ်ားျဖင့္ ပုံေဖၚထား၏ ထုိေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားသည္ ပင္မေစတီ၏ ေအာက္ခံေက်ာက္သားမ်ားကုိ ဖုံးလြမ္းထား၏ ေက်ာက္ထြင္း ပန္ခ်ီကားမ်ားသည္ Karmawibangga - ကာမ၀ိဘာဂ မွ ယူထားျခင္းျဖစ္ျပီး အက်ဳိး အျပစ္၏ နိယာမ သ ေဘာတရားႏွင့္ အႏွစ္သာရကုိ အေလးေပး ေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္၏။
မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္လုပ္သူမ်ားသည္ ငရဲတြင္အျပစ္ေပးခံရမည္ျဖစ္ျပီး ေကာင္းမႈကုသုိလ္လုပ္သူမ်ားသည္ ေကာင္း
ရာဘုံဘ၀ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္သုိ႔ ေရာက္မည္ျဖစ္၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမမ်ား ကုိ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ လုိက္နာက်င့္သုံးသင့္၏ ထုိအဆုံးအမ ၾသ၀ါဒမ်ားကုိ ေနာက္တဆင့္ Rupadhata - ရူပဓာတု (ရူပ ဘ၀ - ရူပဘုံ) အဆင့္တြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားျဖင့္ ဆက္လက္ေဖၚျပထားတာကုိ ေတြ႔ရွိရမွာျဖစ္၏။
Rupadhatu - ရူပဓာတု (ရူပဘ၀ - ရူပဘုံ) အဆင့္တြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားေပါင္း ၁၃၀၀ - ပါ၀င္၏ ထုိ ၁၃၀၀ - ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားကုိ ေအာက္ပါပုံစံျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထား၏။
၁။ ၁၂၀ - ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားသည္ Lalitawiastara – (လာလီတ၀စ္တရ) ပုံျပင္မ်ားကုိ ေျပာျပ ေနပုံျဖစ္၍ ပထမထပ္ ပစၥယံ အဓိက နံရံ၏ အထက္ပုိင္းတြင္ ေဖၚျပထား၏။
၂။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဗုဒၶ၀င္မ်ားကုိ ေဖၚျပထားေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္ ၁၂၀ - Jataka - ဇာတကႏွင့္ Awadana – အ၀ဓန တုိ႔သည္ ပထမ ပစၥယံ အဓိကနံရံ၏ ေအာက္ပုိင္းတြင္ ေဖၚျပထား၏။
၃။ ၃၇၂ - ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားသည္ ဇာတကႏွင့္ အ၀ဓန တုိ႔၏ အစပုိင္းဇတ္လမ္းမ်ားျဖစ္၏ ထုိေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားကုိ ပထမ ပစၥယံ balustrade ၀ရန္တာလက္ရန္းရွိ နံရံအထက္ပုိင္းတြင္ ေတြ႔ရွိရ၏။
၄။ ၁၂၉ ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီမ်ားသည္ ဇာတက ႏွင့္ အ၀ဓန တုိ႔၏ ဇာတ္လမ္း အဆုံးသတ္ပုိင္းကုိ ပထမ ပစၥယံ balustrade ၀ရန္တာလက္ရန္းရွိ နံရံေအာက္ပုိင္းတြင္ ေတြ႔ရွိရ၏။
Gandawyuha (ဂန္ေဒၚယုဟ) ေရးသားထားေသာ စာညြန္းမ်ားအရ ၁၂၈ - ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္း ပန္ခ်ီကားခ်ပ္ မ်ားသည္ ဒုတိယ ပစၥယံရွိ အဓိက နံရံတြင္ရွိ၏ ထုိဇာတ္လမ္းသည္ Sudhana ( သုဓန ) လုလင္၏ ဘုရားဖူးခရီးလွည့္ လည္ျခင္း အေၾကာင္းျဖစ္၏ ဤခရီးသည္ အျမင့္ဆုံးဥာဏ္ (နိဗၺာန္) ကုိ ရရန္ ခရီးျဖစ္၏ သုဓန သည္ သုဇိတာနတ္ျပည္၌
အရိေမတၱယ် ဘုရား ႏွင့္ ေတြ႔သည့္တုိင္ေအာင္ ျမိဳ႔ေပါင္း ၁၁၀ - ကုိ လွည့္လည္ခရီးသြားခဲ႔၏။
ေမတၱယ်ဘုရားသည္ သုဓန ကုိ ဘုရားႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ ခမ္းနားသည့္ အေဆာက္အဦးးတခုကုိ ျပခဲ႔၏ ထုိ႔ ေနာက္ သုဓနသည္ Kutagara (ကုတဂါရ) ေကာင္းကင္ဘုံ (နတ္ျပည္)၏ တည္ေနရာကုိ္ျပေသာ Manjucry (မန္ဂ်ဴစရိ)ႏွင့္ေတြ႔ ခဲ႔၏ ေနာက္ဆုံး၌ သုဓန သည္ Bhadracari (ဘျဒစရိ) အေၾကာင္းကုိ အၾကံေပးေသာ Samanthabadra(သမႏၱဘျဒာ) ႏွင့္ေတြ႔ခဲ႔၏။ (မဟာယာန အ၀ဋံသဂုိဏ္းမွ အယူအဆမ်ားျဖစ္၏)
၁၀၀ - ေသာ ေက်ာက္ထြင္းပန္ခ်ီကားမ်ားသည္ Jataka (ဇာတက) ႏွင့္ Awadana (အ၀ဓန) ၏ ဆက္စပ္ျခင္းမ်ား ကုိ ေဖၚျပထား၏ ဒုတိယပစၥယံ balustrade ၀ရန္တာလက္ရန္းရွိ နံရံမ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္၏။
၈၈ - ခ်ပ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္း ပန္ခ်ီကားခ်ပ္မ်ားသည္ ေနာင္ျဖစ္လာမည့္ Maiteya (ေမတၱယ်) ၏ အတၳဳပတၱိကုိ တတိယ ပစၥယံ အဓိကနံရံတြင္ ေဖၚျပထား၏။

Type your summary here.Type the rest of your post here.

No comments: