အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Sunday, July 3, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၄၀)


မဟာယာနတုိ႔သည္ သေဘာတရားေရးအျမင္ ခုိင္မာျခင္းမရွိပါ ေလာကႏွင့္ လုိက္ေလွ်ာညီေထြလုပ္တတ္၏ ၀ိနည္း သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ ျပင္ခ်င္သလုိျပင္တတ္၏ သူတုိ႔မၾကိဳက္တာေတြ ႏႈတ္ပယ္၏ သူတုိ႔ၾကိဳက္တာေတြ ထည့္တတ္၏ အမ်ဳိး
သမီးမ်ားႏွင့္ စာမတတ္သူမ်ားကုိ မဂ္ဖုိလ္ရေရးကုိ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ၾက၏။
ထက္မ်က္ေသာ စာေပပညာရွင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား မဂ္ဖုိလ္ရရန္ မလြယ္ဟုဆုိၾက၏ ေခတ္ေပၚစာေပမ်ားကုိ အေလး ထားၾက၏ ဗုဒၶကုိ တကယ္လူသားစစ္စစ္မွ ေကာင္းကင္ဘုံသုိ႔ ပုိ႔လုိက္ၾက၏ ဗုဒၶအစစ္သည္ လူ႔ျပည္၌ ပဋိသေႏၱမေန ဖန္ ဆင္းရွင္ရုပ္ပြားျဖစ္သည့္ နိမၼတရုပ္သာလွ်င္ လူ႔ျပည္၌ ပဋိသေႏၱေနဟန္ ေတာထြက္ဟန္ တရားေဟာၾကားဟန္ ဆြမ္းစား ေနဟန္ စသည္တုိ႔ကုိ ျပဳမူ၏ လူတုိ႔၏ မ်က္စိ၌ တကယ့္လူသားဟု ထင္မွတ္ေစ၏။
သာကီႏြယ္ဖြား ေဂါတမဘုရားသည္ နိဗၺာန္ဘုံ၌ စံေနေတာ္မူေသာ ဗုဒၶအစစ္၏ ကုိယ္ပြားသာျဖစ္၏ဟု ယူဆၾက၏ ဘုရားေလာင္း ေဗာဓိသတၱမ်ားကုိ တီထြင္ၾက၏ ေဗာဓိသတၱ၀ါဒကုိ မဟာယာနသာ ယုံၾကည္သည္မဟုတ္ ဟီနယာနျဖစ္ ေသာ သဗၺတၱိ၀ါဒဂုိဏ္းကလည္း ယုံၾကည္၏ ေလးစားလုိက္နာ၏။
မဟာယာန၏ ယာနဟူေသာစကားမွာ ၁-သာ၀ကယာန၊ ၂-ပေစၥကယာန၊ ၃-ဗုဒၶယာနတုိ႔ျဖစ္၏ ယာနဟူေသာ ပါဠိ စကားမွာ ေလွ လွည္း ရထား စေသာ စီးသြားစရာ ယဥ္တုိ႔ကုိဆုိ၏ သြားျခင္းဟူေသာ အဓိပၸါယ္လည္းရႏုိင္၏ ဗုဒၶဘာသာ တြင္ သံသရာကုိ သမုဒၵရာေရျပင္ သ႑ာန္ထား၍ မဂၢင္တရားကုိ ေလွေဖါင္သ႑ာန္ျဖင့္ ကူးသြားႏုိင္ပုံကုိ ဥပမာ ျပေလ႔ရွိ ၏ ဤသုိ႔အားျဖင့္ နိဗၺာန္သုိ႔ ကူးသြားေသာယဥ္ (၀ါ)အက်င့္တရားဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။
ဆုိခဲ႔ျပီးေသာ ယာနသုံးမ်ိဳးတြင္ ၁-သာ၀ကယာနသည္ ရုိးရုိးသာ၀က လူ ရဟန္း အျဖစ္ျဖင့္ က်င့္၍ ရဟႏၱာဘ၀ကုိ ေရာက္ရျခင္းကုိဆုိ၏ ၂-ပေစၥကဗုဒၶယာနသည္ ရဟႏၱာထက္ အဆင့္ျမင့္ေသာ ပေစၥကေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ရရွိျခင္းကုိဆုိလုုိ၏
၃-ဗုဒၶယာနသည္ ပေစၥကေဗာဓိထက္ျမင့္ေသာ အျမင့္ဆုံး ဗုဒၶဘုရားအျဖစ္ကုိ ေရာက္ရွိျခင္း ရရွိျခင္းကုိဆုိ၏။
ထုိသုံးမ်ဳိးတုိ႔တြင္ ပထမႏွစ္ပါးမွာ မိမိတစ္ကုိယ္တည္းသာ နိဗၺာန္သုိ႔ ကူးႏုိင္ ေရာက္ႏုိင္၍ တကုိယ္ေကာင္းအက်င့္သာ ျဖစ္၏ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ကယ္တင္ႏုိင္ေသာ အက်င့္မ်ဳိးမဟုတ္ ဗုဒၶယာန ဘုရားအက်င့္သည္သာလွ်င္ သတၱ၀ါးအမ်ားကုိ ကယ္တင္ႏုိင္၏ ဤဗုဒၶယာနသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္သည္ဟ ု ေတြးေခၚလာၾကရာက ဗုဒၶယာနကုိ လက္ခံက်င့္သုံးေသာ ဂုိဏ္းကုိသာ မဟာယာနဂုိဏ္း၀င္ဟု လက္ခံၾက၏။
ေဗာဓိသတၱ ဘုရားေလာင္းသည္ သတၱ၀ါတုိ႔အေပၚ၌ သနားၾကင္နာလွသျဖင့္ ေမြးဖြားျခင္း ဇာတိဒုကၡ ေသဆုံးျခင္း မရဏဒုကၡမွ မေၾကာက္ႏုိင္ရွာဘဲ သံသရာစက္၀ုိင္းသုိ႔၀င္ေရာက္၍ ဆင္းရဲဒုကၡခံရ၏ မိမိတဦးတည္း နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေစ ႏုိင္မည့္ ရဟႏၱာက်င့္စဥ္ (သာ၀ကယာန) ဘုရားငယ္က်င့္စဥ္ (ပေစၥကဗုဒၶယာန) တုိ႔ကုိ လုံး၀ပယ္၍ ဘုရားေလာင္းလမ္း စဥ္ (မဟာယာန) တခုတည္းကုိ လက္ခံက်င့္သုံးၾကသည္ဟုဆုိ၏။
ရွင္အႆေဃာသ က စခဲ႔ေသာ မဟာယာန၀ါဒကုိ ရွင္နာဂအဇၨဳနက ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ကာ သာသနာႏွစ္ ၉၀၀-
ခန္႔တြင္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားျဖင့္ ထင္ရွားေတာ္မူေသာ ဘုရားတဆူအျဖစ္ ကုိးကြယ္ႏုိင္ရန္ အခ်ဳပ္အခ်ာ ဘုရားတဆူျဖစ္ေသာ
အမိတာဘာ မည္ေသာ ဘုရားကုိ တီထြင္ခဲ႔ေလသည္ အမိတာဘာ မွာ အတုိင္းအရွည္ အဆုံးမရွိေသာ အေရာင္ရွိေသာ ဘုရားဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။
အမိတာဘာ ဘုရားမွာ တရုတ္ျပည္တြင္ အထင္ရွားဆုံးေသာ ဘုရားတဆူျဖစ္၏ နိဗၺာန္ဘုံျဖစ္ေသာ သုခ၀တီျပည္ၾကီး
တြင္ တည္ရွိေနေတာ္မူသည္ဟု ယူဆၾက၏ ထုိသုခ၀တီ နိဗၺာန္ဘုံရွိ အမိတာဘာ ဘုရားၾကီးမွာ ေလာကႏွင့္ တုိက္ရုိက္
ဆက္ဆံျခင္းငွာ မျဖစ္ႏုိင္သျဖင့္ အမိတာဘာ ဘုရားၾကီးႏွင့္ ေလာကကုိ ဆက္သြယ္ရန္ ဘုရားေလာင္မ်ားထားရွိၾက၏။
မဟာယာနတို႔ ကိုးကြယ္ေသာ ေဗာဓိသတၱေခၚ ဘုရားေလာင္းမ်ားအနက္ ထင္႐ွားေသာ ေဗာဓိသတၱကို ဤသို႔ေတြ႕ရ ၏။ အ၀ေလာကိေတသရေဗာဓိသတၱ။ ။ ယင္းေဗာဓိသတ္မွာ အထင္႐ွားဆုံးျဖစ္သည္။ ၾကင္နာသနားတတ္ေသာ ေဗာဓိ သတ္ျဖစ္၍ အ၀ီစိငရဲသို႔ က်ေရာက္ေနသူမ်ားကိုပင္ ကယ္တင္သူျဖစ္၏။
မဥၨဴသီရိေဗာဓိသတၱ- လူသားတို႔အား အမွန္တရားကို နားလည္ေစရန္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးသူူျဖစ္၏ လက္တစ္ဖက္တြင္ ဓား
Type your summary here.Type the rest of your post here.

No comments: