အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Friday, July 22, 2011

အင္ဒုိနီးရွားခရီးစဥ္(၄၉)


လည္း ထုိဆယ္ဆင့္ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံးလုိက္ေသာ္ အဆင့္သုံးဆင့္သာ ကုိယ္စားျပဳေတာ့၏။
ထုိသုံးဆင့္တြင္
The Kamadhatu ကာမဓာတု ( ကာမဘ၀ ကာမဘုံ) အဆင့္တြင္ (၁) ပမုဒိတာ (၂) ၀ိမလ (၃) ပဘာကရ တုိ႔ပါ၀င္၏ ထုိ ကာမဓာတု (ကာမဘ၀ ကာမဘုံ) အဆင့္တြင္ တိရစၦာန္မ်ား လူမ်ားႏွင့္ အဆင့္နိမ့္ သတၱ၀ါတုိ႔အဆင့္ကုိ ေဖၚျပ၏ ကာမဓာတု (ကာမဘ၀ ကာမဘုံ) ၌ျဖစ္ေသာ ေက်ာက္ထြင္း ရုပ္လုံး ရုပ္ၾကြမ်ားကုိ ေဗာေရာဗုေဓာဘုရား၏ ေအာက္ေျခ နံရံတြင္ ထြင္း၍ ေဖၚျပခဲ႔၏ Kamawibangga (ကာမ၀ိဘာဂ)မွ ဇာတ္၀င္ခန္း ဗုဒၶ၀င္မ်ားကုိ အက်ဳိးႏွင့္ အျပစ္ ျမင္သာေအာင္ ေဖၚျပခဲ႔၏ ထုိကာမဓာတု အဆင့္သည္ ေဗာေရာဗုေဓာဘုရား၏ ပလႅင္ေတာ္ (သုိ႔) ဖနပ္ေတာ္ ေအာက္ေျခနံရံကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။
The Rapadhatu ရူပဓာတု (ရူပဘ၀ ရူပဘုံ) အဆင့္တြင္ (၄) အာစိသမတိ(သို႔)ပညာဒီပ၊ (၅) သုဒုဇၨယ (၆) အဘိမုခိ (၇) ဒူရဂၤမ -တုိ႔ပါ၀င္၏ ထုိအဆင့္တြင္ အေျခခံ စိတ္ဆႏၵမ်ားသည္ ျငင္းခုံဖြယ္ရာျဖစ္ျပီး ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ဆႏၵေပၚထြန္း
ရန္ စတင္လာျခင္းျဖစ္၏ သုိ႔ေပမဲ႔ လူမ်ားကုိစံျပဳထုိက္ေသာ ၀ိေသသလကၡဏာမ်ားႏွင့္ လူမ်ား၏ ဖြဲ႔စည္းမႈ ပုံသ႑ာန္မ်ား
က သက္ေရာက္အက်ဳိးရွိဆဲျဖစ္၏။
ေဗာေရာဗုေဓာ၏ Pupadhatu ရူပဓာတု (ရူပဘ၀-ရူပဘုံ) အဆင့္ေလးပုိင္းျဖင့္ ပုံ၀တၳဳဖြဲ႔ထား၏ balustrades ၀ရန္တာ လက္ရန္းမ်ားေပၚတြင္ ျခံစီးရုိးပုံစံ အျပင္ဘက္ျခမ္း၌ အနားသတ္ပုံျဖင့္ထြင္းထား၏ ထိပ္ဆုံးတြင္ ေစတီအေသး တခုျဖင့္ balustrade ၀ရန္တာ လက္ရန္းအေပၚပုိင္း (ထိပ္ပုိင္း) မ်က္ႏွာျပင္ကုိ ေက်ာက္ထြင္း ရုပ္လုံး ရုပ္ၾကြမ်ားျဖင့္ ဆက္ဆပ္စြာ (အဆက္အဆပ္)ေဖၚျပထား၏။
နံရံကုိထြင္ထားေသာ ေက်ာက္ထြင္း ရုပ္လုံး ရုပ္ၾကြမ်ားတြင္ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ပါ၀င္ေသာ နံရံမ်ားလည္းရွိ၏ ေစတီ ေတာ္ၾကီးႏွင့္ Balitawistara (ဘာလီတာ၀စ္တရာ) Jakata (ဂ်ာကာတာ) Awadana (အ၀ါဒနာ) ႏွင့္ Gandawyuda (ဂန္ေဒၚယုဟ) ၏ သမုိင္းေၾကာင္းမ်ားကုိ ေဖၚျပထား၏ ထုိအရာမ်ားသည္ Sanskrit (ဆန္စခရစ္) manuscripts မူရင္း မွတ္တမ္းကုိ အေျခခံ၍ တင္ျပျခင္းျဖစ္၏ ထုိရူပဓာတုအဆင့္သည္ ေဗာေရာဗုေဓာဘုရား၏ စတုရန္းပုံ အဆင့္ေလးဆင့္ ကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။
The Arupadhatu အရူပဓာတု (အရူပဘ၀-အရူပဘုံ) အဆင့္သည္ (၈) အစလ (၉) သာဓုမတိ (၁၀) ဓမၼေမဃ တ႔ုိျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထား၏ ထုိအဆင့္တြင္ နာမ္မ်ား စုေပါင္းထားေသာ ေနရာျဖစ္၏ ၄င္းအဆင့္တြင္ ေလာဘ ေမာဟ စေသာ ပုံသ႑ာန္မ်ား လုံး၀မရွိေပ။
ဤအဆင့္တြင္ စတုရန္းပုံသ႑ာန္သည္ ေျပာင္းလဲျခင္းသေဘာေဆာင္၏ အဓိကနံရံအဆင့္သည္ အ၀ုိင္းပုံသ႑ာန္ ျဖစ္၍ အဆုံးမရွိ အစမရွိ ဆုိသည့္ ျပယုဂ္ကုိေဖၚေဆာင္၏ ေနာက္ဆုံးအဆင့္တြင္ balustrade ၀ရန္တာလက္ရန္း မပါရွိ သည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရ၏ နံရံတြင္ ေက်ာက္ထြင္းပန္းခ်ီကား အဆင္းတန္ဆာမ်ားမရွိ ပကတိလုံး၀န္းေသာ ပုံသ႑ာန္သာျဖစ္
၏ သဘာ၀ေက်ာက္ တုံးမ်ားျဖင့္ ညီညီညာညာ စီထားေသာ စၾကၤန္ပတ္လမ္းကုိသာ ေတြ႔ျမင္ရ၏။
ထုိ Arupadhatu အရူပဓာတု (အရူပဘ၀-အရူပဘုံ) အဆင့္သည္ တရားထုိင္ျခင္းေလာကႏွင့္ ၀ိပႆနာႏွင့္ ပတ္ သက္ေသာ လူမ်ားအဆင့္ျဖစ္၏ ထုိအရူပဓာတု အဆင့္သည္ ေစတီေတာ္၏ အထက္ပုိင္း အရံေစတီေတာ္ေတြ ၀ုိင္း၍ တည္ေဆာက္ထားေသာ အဆင့္သုံးဆင့္ကုိဆုိ၏ ထုိေစတီေတာ္မ်ားသည္ အေခါင္းေပါက္ (အေပါက္ပါေသာ) ေခါင္း ေလာင္းပုံသ႑ာန္ ေစတီငယ္မ်ားျဖစ္၏။
ထုိေစတီမ်ား၏ အေရအတြက္သည္ ေအာက္ေျခအဆင့္တြင္ ၃၂-ဆူ၊ အလယ္အဆင့္တြင္ ၂၄-ဆူ၊ အထက္အဆင့္ တြင္ ၁၆-ဆူရွိ၏ ေစတီပလႅင္ေတာ္ အ၀ုိင္းေပၚတြင္ စနစ္တက် အဆင့္လုိက္စုစည္းထား၏ ထိပ္ဆုံးတြင္ အၾကီးဆုံးေစတီ
(ပင္မေစတီ) သုိ႔မဟုတ္ ေဗာေရာဗုေဓာ၏ အဓိက ပင္မေစတီေတာ္ကုိ တည္ထား၏။
ပထမဆင့္ ေစတီငယ္ ၃၂-ဆူႏွင့္ ဒုတိယဆင့္ ေစတီငယ္ ၂၄-ဆူသည္ စိန္ပုံသ႑ာန္ အေခါင္းေပါက္(လႈိဏ္ေခါင္း)

Type your summary here.Type the rest of your post here.

No comments: