အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Tuesday, October 28, 2014

ႏုိ႔ေၾကြးဆပ္သူ-အာဂလူ(၂၃)



    သီလေတြခ်ဳိ႕ယြင္းေနသည့္မိဘေတြကုိသီလေတြ ျပည့္စုံေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္သားသမီးေတြလည္း အေမ႔ႏုိ႔ ဖုိးဆပ္ႏုိင္သူဟု ဆုိထားပါ၏။
     သီလဆုိတာ၊ လူသားေတြအတြက္၊ ဂုဏ္သိကၡာအရွိဆုံး၊ အက်င့္သိကၡာတခုပါ၊ သီလျပည့္စုံေလ၊ ဘ၀ဟာ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ၊ ပုိျပီးလွပလာမွာပါ၊ တန္ဘုိးရွိတဲ႔၊ ရတနာစိန္ေက်ာက္ေတြ၊ မိမိခႏၶာကုိယ္မွာ၊ အျပည့္၀တ္ဆင္ထား
သည့္ လူတေယာက္သည္၊ ပတ္၀န္းက်င္အျမင္မွာ၊ က်က္သေရရွိသည္၊ ဂုဏ္ရွိသည္၊ လွပတင့္တယ္သည္ဟု ဆုိၾကမွာျဖစ္၏။
   သုိ႔ေသာ္ ထုိပုဂၢဳိလ္၏၊ အတြင္းသ႑ာန္တြင္၊ သီလကင္းမဲ႔ေနခဲ႔ေသာ္၊ အျပင္တြင္ နီနီရဲရဲေတာက္ပျပီး၊ လွပေန သည့္ ၾကီးအာသီးၾကီးကုိ၊ခြဲၾကည့္လုိက္သည့္အခါ၊အသီးထဲတြင္၊ ရြံစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္၊ ေတြ႔ျမင္ရသလုိ၊ သီလကင္းမဲ႔ေနသည့္၊ ပုဂၢဳိလ္ေတြထံမွာလည္း၊ အဆင္းသာလွျပီး၊ အတြင္းမွာေတာ့၊ၾကီးအာသီး ပုံစံေပါက္ ေနမွာ ေသခ်ာ၏။
      ကမၻာေလာကၾကီး၏၊ သဘာ၀နိယာမတရားျဖစ္ေသာ၊ ေလာကပါလ-ေလာကကုိ ေစာင့္ေရွာက္တတ္သည့္ ငါးပါးသီလတရားကုိ၊ ကမၻာလူသားေတြသည္၊ ကမၻာဦးအစထဲက၊ လက္ခံက်င့္သုံးလာတာေတြ႔ရ၏။ ကမႅာဦးလူ သားေတြ လက္ခံက်င့္သုံးခဲ႔သည့္၊ လူသားေတြ၏၊ အေျခခံအက်ဆုံး၊ ဤငါးပါးသီလသည္၊ လူသားေတြအတြက္၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလက္ေဆာင္ၾကီးျဖစ္၏။
    ငါးပါးသီလကုိ၊ အသိနဲ႔အက်င့္၊ တထပ္တည္း တသားတည္းက်ေအာင္၊ က်င္သုံးႏုိင္မယ္ဆုိလွ်င္၊ေလာကၾကီး မျငိမ္းခ်မ္းႏုိင္စရာအေၾကာင္းမရွိ၊ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ ေလာကၾကီး ျဖစ္မွာေသခ်ာ၏။ အသိကတျခား၊အက်င့္ တျခားဆုိလွ်င္ေတာ့၊ေလာကၾကီးျငိမ္းခ်မ္းဖုိ႔မလြယ္၊သိသလုိ က်င့္ႏုိင္မွသာလွ်င္၊ေလာကျငိမ္းခ်မ္းလာမွာျဖစ္၏။
    ထုိငါးပါးသီလတြင္၊ ပါဏာတိပါတအရ၊သတၱ၀ါတုိ႔၏ အသက္ကုိ၊ညွင္းပန္းႏွိပ္ဆက္ သတ္ျဖတ္ျခင္းမွ၊ ေရွာင္ ၾကဥ္ျခင္းသည္၊လူပီသေသာ၊လူသားတေယာက္၏၊ သဘာ၀အသိျဖစ္၏။ စာနာစိတ္ရွိေသာ သူေတာ္စဥ္ေတြ၏၊ မြန္ျမတ္ေသာအသိ ျဖစ္၏။ လူပီသေသာ လူသားတေယာက္၏၊ အသိတခုထဲနဲ႔၊ပါဏာတိပါတအေပၚ၊ျပည့္စုံလုံ ေလာက္ျပီဟု မဆုိႏုိင္ေသးပါ၊ ထုိ႔ထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ႔ ကိုယ္တုိင္က်င့္သုံးဖုိ႔၊ အက်င့္ျမတ္ေတြလည္းရွိေသး၏။
       ပါဏာတိပါတကုိ၊လက္ေတြ႔က်င့္သုံး လုိက္နာရမွာကေတာ့၊သတၱ၀ါေတြ အသက္ရွည္ေအာင္၊က်ဳိးစားအား ထုတ္ေပးရအုံးမွာျဖစ္၏။ေရွးေခတ္လူသားေတြသည္၊ေလာကပါလတရားျဖစ္ေသာ၊ငါးပါးသီလျဖင့္သာ တုိင္းျပည္ ကုိ ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႔ၾကသည္ဟု၊ ေရွးစာေပေတြအရ သိရွိခဲဲ႔ရပါ၏။ သတၱ၀ါေတြ အသက္ရွည္ေအာင္၊ က်ဳိးစားအားထုတ္ရမဲ႔အက်င့္သည္၊ ထူးျခားေသာအက်င့္ျဖစ္၏။ လက္ေတြ႔က်င့္သုံးႏုိင္မွသာလွ်င္၊ အႏွစ္သာရ ပုိင္းဆုိင္ရာ၊ က်င့္သုံးရာေရာက္၏။
     ဥပမာအားျဖင့္၊ နာဂစ္ေလေဘးေၾကာင့္၊ ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြကုိလည္း၊ ပရဟိတသမားေတြ၊ သတၱ၀ါေတြ အသက္ရွည္ေအာင္၊ ၀ုိင္း၀န္းကူညီတာေတြ႔ရ၏။ ပဲခူးေရေဘး၊ လွဲကူးေရေဘး စသည္ျဖင့္၊ သဘာ၀ေဘး အႏၱ ရာယ္ ၾကေရာက္ေနေသာ၊ဘယ္အရပ္မဆုိ၊ပရဟိတသမားေတြ၊သတၱ၀ါေတြ အသက္ရွည္ေရး၊၀ုိင္း၀န္းကူညီတာ ေတြ႔ရ၏။
    သုိ႔ေသာ္၊ ထုိသူတုိ႔သ႑ာန္တြင္၊ထင္ေပၚေၾကာ္ၾကားခ်င္လုိ႔ လုပ္ေနတာလား။ သတင္းမီဒီယာ၊ အင္တာနက္
ေပၚတြင္၊ ေပၚျပဴလာျဖစ္ခ်င္လုိ႔လုပ္ေနတာလားဆုိတာကေတာ့၊ ပရဟိတသမားေတြ၊သူတုိ႔စိတ္ကုိ သူတုိ႔ကုိယ္ တုိင္သာ၊ အသိဆုံးျဖစ္၏။ ထင္ေပၚေၾကာ္ၾကားခ်င္လုိ႔၊ ေပၚျပဴလာျဖစ္ခ်င္လုိ႔၊ ပရဟိတလုပ္တယ္ဆုိလွ်င္ေတာ့၊ အသိနဲ႔ အက်င့္က၊တျခားစီျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္၊သတၱ၀ါေတြအသက္ရွည္ေရးအတြက္၊ပါဏာတိပါတကုိ၊အႏွစ္ သာရပုိင္းဆုိင္ရာ၊ က်င့္သုံးရာမေရာက္ဘဲ၊ အေယာင္ေဆာင္၊ ပရဟိတသမားေတြဟုသာ၊ ဆုိရမွာျဖစ္၏။
 

Type your summary here. Type the rest of your post here.

No comments: