အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Thursday, December 4, 2014

ႏုိ႔ေၾကြးဆပ္သူ-အာဂလူ(၄၄)





  မုသာ၀ါဒဆုိသည္မွာ       
        မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။
    မုသာ၀ါဒါ -မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေၿပာဆိုၿခင္းမွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္း ၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ - စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
    မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကုိ ဟုတ္မွန္ေသာအားၿဖင့္သိေစၿခင္းကို မုသာ၀ါဒလို႔ေခၚပါ၏။ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ဟုတ္မွန္ေသာအားၿဖင့္ သူတပါးကို ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏွဳတ္အမူအရာကို ၿဖစ္ေစတတ္ေသာ ေစတနာ ကို ေကာက္ယူရပါမည္၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားလို႔ ဆိုေပမယ့္ ႏႈတ္ၿဖင့္ ေၿပာမွသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ စာၿဖင့္ေရး တာ၊ ကိုယ္လက္စသည္ လႈပ္ၿပတာလဲ မုသာ၀ါဒ ပါပဲ။ သူတစ္ပါး အကိ်ဳးပ်က္ေအာင္ လိမ္ညာတဲ့ မုသား မ်ိဳးဟာ အပါယ္ေရာက္ေစႏိုင္ပါ၏။
        မုသားေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ ဟူ၍ဆိုရာ၌ မုသားဆိုသည္မွာ လိမ္၍ ေျပာျခင္းႏွင့္ ေျပာသည့္အတိုင္း မလုပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ လိမ္၍ ေျပာျခင္းႏွင့္ ေျပာသည့္အတုိင္းမလုပ္ျခင္းသည္ သူတစ္ဖက္သားကုိ အထင္မွားေအာင္ လွည့္စားျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ကိုျဖစ္ေစ၊ လူအမ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ အထင္မမွား ရေလေအာင္ ၾကြား၀ါျခင္း မျပဳဘဲ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာဆုိျခင္းႏွင့္ ေျပာသည့္အတိုင္း လုုပ္ျခင္းသည္ မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိအရ မုသားေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္သည္မည္၏။
     ေလာကတြင္ လူဟူသည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မလြဲမေသြ ဆက္ဆံရ၏။ ထိုသို႔ ဆက္ဆံရာတြင္ စကားသည္ ပဓာနက်ေသာ က႑မွပါ၀င္၏။ စကားကုိ အားကုိး၍ ယံုထိုက္ မယုံထိုက္ဆံုးျဖတ္ကာ ဆက္ဆံရျခင္း ျဖစ္ေလ
ရာ မမွန္ကန္ေသာ စကားကုိ အားကုိးၿပီး ဆက္ဆံမိပါက ေလာကသည္ ကေမာက္ကမ ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။
   ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးဆက္ဆံရာတြင္ ေလာက၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ျဖစ္ထြန္းေရးအတြက္ မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာဆုိၿပီး ဆက္ဆံဖို႔လို၏။ ထိုကဲ့သုိ႔ ေျပာဆိုၿပီး ဆက္ဆံျခင္းအား ျဖင့္ ေလာက၌ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာမႈကို ျဖစ္ထြန္းေစႏုိင္၏။
       ႏႈတ္တစ္ရာ စာတစ္လံုးဟူေသာ ဆုိရိုးစကား ရွိ၏။ အမွန္အားျဖင့္ စာဟူသည္မွာလည္း စကား၏ အုပ္စုဝင္ ပင္ျဖစ္၏။ သုိ႔ျဖစ္ေလရာ ဝစီကံသည္ သစၥာႏွင့္ ယွဥ္ပါက ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္၏။ သစၥာႏွင့္ မယွဥ္ပါ က ေလာကကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာက၏ ေကာင္းက်ိဳးဆုိးျပစ္သည္ ဝစီကံအေပၚ၌ တည္၏။
  မုသာ၀ါဒါ ေဝရမဏိအရ မုသားကုိ မဆိုျခင္းသည္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိေျဖာင့္မတ္ျခင္းသည္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ သာမန္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းႏွင့္ အလြန္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾက၏။ သာမန္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ပါဠိေ၀ါဟာရအားျဖင့္ ဥဇုဟုေခၚ၏။ အလြန္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို သုဟုဇုဟုေခၚ၏။ သာမန္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းအရ ကိုယ္ႏွင့္ႏႈတ္ေရွ႕ေနာက္ ညီညြတ္ျခင္း ျဖစ္ပါက မုသာ၀ါဒါ ေဝရမဏိ သိကၡာပုဒ္ကုိ အသြင္သ႑ာန္အားျဖင့္ ေစာင့္ထိန္းရာေရာက္၏။
 


Type your summary here. Type the rest of your post here.

No comments: