အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။

Wednesday, November 4, 2015

အသုဘႏွင့္ရႈသူ-ပုိ႔သူ(၂၄)





      အကုသုိလ္ကံဟူသည္၊ သတၱ၀ါေတြရဲ႔ အသက္ကုိ သတ္ျဖတ္သူ၊ သူတပါးပစၥည္း ခုိးယူသူ၊ သူ႔သား မယားကုိ ျပစ္မွားသူ၊ လိမ္ညာေျပာဆုိသူ၊ မူးယစ္ေဆးႏွင့္ ေသရည္ေသရက္ကုိ မွီ၀ဲသုံးေဆာင္သူ၊ ကုိယ္ အားျဖင့္ မစင္ၾကယ္သူ၊ ႏႈတ္အားျဖင့္ မစင္ၾကယ္သူ၊ စိတ္အားျဖင့္ မစင္ၾကယ္သူတုိ႔သည္ အကုသုိလ္ကံ ေတြ ျပဳလုပ္ေနသူေတြျဖစ္၏။
      ထုိအကုသုိလ္ကံေတြလည္း ေသသူေနာက္သုိ႔ အရိပ္ပမာ လုိက္လာမွာျဖစ္၏။ ထုိအကုသုိလ္ကံ ေၾကာင့္ ေသသူသည္ အကုသုိလ္ကံၾကီးလွ်င္ ၾကီးသည့္အေလွ်ာက္ ငရဲသုိ႔လည္းေရာက္ရွိႏုိင္ပါ၏။ အမွ်ေ၀လုိ႔ မရႏုိင္ပါ။ အကုသုိလ္ကံ ၾကီးသည့္အေလွ်ာက္၊ တိရစၦာန္ဘ၀သို႔လည္းေရာက္သြားႏုိင္၏၊ အမွ်ေ၀လုိ႔မရပါ။ အကုသုိလ္ကံၾကီးသည့္အေလွ်ာက္၊ အသူရကယ္ဘ၀သုိ႔လည္း ေရာက္ႏုိင္ပါ၏၊ အမွ်ေ၀လုိ႔မရႏုိင္ပါ။
     အကုသုိလ္ကံအေသးစား၊ သား သမီး ဇနီး ခင္ပြန္း မိတ္ေဆြႏွင့္ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔ကုိ တြယ္တာျပီး ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ႔ေသာ္ ဤအကုသုိလ္ကံ အေသးစားသည္၊ ျပိတၱာဘ၀ကုိ ေရာက္ရွိႏုိင္၏။ ခုေခတ္ေတာ့ တေစၦသရဲ လုိ႔ေခၚတာေပါ့၊ အဲဒီလုိ ဘ၀မ်ဳိးကုိ ေရာက္ခဲ႔လွ်င္ လူ႔ျပည္က ေပးေ၀တဲ႔အမွ်ကုိ သာဓုေခၚ ဆုိႏုိင္လွ်င္ ေကာင္းသည့္ဘ၀ကုိ ရရွိႏုိင္ပါ၏။
     အကုသုိလ္ကံမ်ားသူေတြလည္း ေသရမွာေၾကာက္တတ္၏၊ ပစၥည္းဥစၥာစြဲလန္းသူေတြလည္း ေသရမွာ ေၾကာက္တတ္၏။ ဇနီး၊ ခင္ပြန္း၊ႏွင့္ သား၊ သမီး၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားကုိ စြဲလန္းသူေတြလည္း၊ ေသရမွာ ေၾကာက္ တတ္၏။ ဤအေၾကာင္းအရာ တခုခုကုိ စြဲလန္းျပီး ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္သြားလွ်င္လည္း၊ ဤပုဂၢဳိလ္သည္၊ ႏွလုံး သြင္းမွားေသာေၾကာင့္၊ မေကာင္းေသာဘ၀ကုိ ေရာက္ရွိသြားႏုိင္ပါ၏။
     အကုသုိလ္ကံသည္ ယခုဘ၀မွာပင္၊ မေကာင္းက်ဳိးခံစားရသလုိ၊ ေနာင္ဘ၀အတြက္လည္း၊ မေကာင္း က်ဳိးေတြ ခံစားရမယ္ဆုိတာ၊ စာဖတ္သူသိထားသင့္၏။
    ေသသူ၏ လူ႔ဘ၀ ေနာက္ဆုံးခရီးစဥ္သည္၊ မရဏာႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္း၍ ဓမၼသံေ၀ဂျဖင့္သာ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္အညီ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေဆာင္ရြက္သင့္ပါ၏။
   မျငိမ္းခ်မ္းသည့္ ဆူပူကစားသည့္ အက်င့္ဆုိးေတြ၊ ေသာက္စားမူးယစ္ျပီး လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္သည့္ အက်င့္ ဆုိးေတြသည္၊ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ၌ ဘယ္လုိအဖြဲ႔ စည္းမ်ဳိးမွ ႏွစ္သက္သေဘာၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ၀မ္းနည္း ေသာကေရာက္ေနေသာ ေသသူမိသားစုကုိ ပုိျပီးေသာကေရာက္ေစတတ္ေသာ ေၾကာင့္ ဆင္ျခင္သင့္ပါ၏။
အသုဘပုိ႔သူႏွင္ရႈသူ
    အသုဘပုိ႔သူႏွင့္ အသုဘရႈသူ အေခၚအေ၀ၚသည္၊ ယခုေခတ္၌ အသုဘရႈသူဆုိသည့္စကားကုိ လူေတြ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ သုံးႏႈံးတာ သိပ္မေတြ႔ရပါ၊ အသုဘပုိ႔သည္ဆုိသည့္ စကားလုံးကုိသာ တြင္တြင္ၾကယ္ၾကယ္ သုံး ေနတာေတြ႔ရ၏။ ေခတ္ႏွင့္အညီ လုိက္ေလွ်ာညီေထြ သုံးႏႈံးလာေသာ စကားျဖစ္လာဟန္ရွိ၏။
   ေရွးေခတ္က အသုဘရႈသည္ဟု သံေ၀ဂ အသံျဖင့္ သုံးႏႈံးတာေတြ႔ရ၏။ ယခုေခတ္ကေတာ့ အသုဘ လုိက္ပုိ႔သည္ ဆုိတာ ေဆြမ်ဳိးမုိ႔ လုိက္ပုိ႔တာ၊ မိတ္ေဆြမုိ႔ မပုိ႔ မေကာင္းလုိ႔ လုိက္ပုိ႔တာ၊ အလုပ္ရုံျခင္းတူတာ မုိ႔ တာ၀န္အရ လုိက္ပုိ႔တာ ျမိဳ႕ျခင္းစပ္၊ နယ္ျခင္းစပ္၊ ရြာျခင္းစပ္၊ ရပ္ေဆြရပ္မ်ဳိးမုိ႔ မပုိ႔မျဖစ္လုိ႔ လုိက္ပုိ႔သည့္ ေလသံျဖင့္ ေျပာဆုိသုံးႏႈံးတာ ေတြ႔ရ၏။ ေရွးေခတ္ႏွင့္ ယခုေခတ္ အမူအရာေကာ အသုံးအႏႈံးပါ ကြာျခား တာ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ၏။
    ဤလုိအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္သာ အသုဘကုိ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယခုေခတ္ အသုဘပုိ႔သည္ ဆုိသည့္စကား တြင္ၾကယ္လာျခင္းျဖစ္၏။
 


Type your summary here. Type the rest of your post here.

No comments: