သုႆာန္ဓူတင္ေဆာင္ရဟန္းေတာ္ေတြလည္း
သုႆာန္ေရာက္လာသည့္ အသုဘအေကာင္ပုတ္ကုိ
အသုဘ
ကမၼ႒ာန္းစီျဖန္းတာကုိလည္း အသုဘရႈသည္ဟုဆုိၾက၏။ အေလာင္းေကာင္ အရုိးစုျဖစ္ေပၚ လာလွ်င္လည္း၊
အရုိးစု ကမၼ႒ာန္းကုိ စီးျဖန္းတာကုိလည္း၊ အသုဘရႈသည္ဟု ဆုိၾက၏၊ ရဟန္းေတာ္ေတြ အသုဘရႈ
ဆင္ျခင္ပုံျဖစ္၏။
ေရွးေခတ္ျမန္မာၾကီးေတြ၏အဆုိမွာ မသာတေခါက္
ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ဟု ဆုိရုိးစကားျပဳထားတာ ေတြ႔ရ၏။ အသုဘရႈဆုိသည့္စကားလုံးသည္၊
ေရွးျမန္မာၾကီးေတြ သုံးႏႈံးခဲ႔ေသာစကားျဖစ္၏။ သူတုိ႔ေခတ္ အခါက အသုဘရႈျခင္းသည္၊
ေရွးကအသုဘခ်တာကုိ ေနာက္ကေန ေသျခင္းတရားဆင္ျခင္ရန္ျဖစ္၏။
ဤပုဂၢဳိလ္ ရုပ္နာမ္ဆုိသည့္ ခႏၶာၾကီးကုိ
ရရွိထားလုိ႔ မျမဲေသာအနိစၥသေဘာ ေသျခင္းႏွင့္ရင္ဆုိင္ရသလုိ၊ ငါတုိ႔မွာလည္း
ရုပ္နာမ္ဆုိသည့္ ဤခႏၶာကုိယ္ၾကီး ရွိေနသည့္အတြက္ သူ႔လုိဘဲ မျမဲျခင္းအနိစၥသေဘာ
ေသရျခင္းတရားႏွင့္ မုခ်ၾကဳံေတြ႔ရမွာဘဲလုိ႔
ေသျခင္းတရားကုိဆင္ျခင္တတ္ေသာ မရဏာႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းျပီး လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္
သူေတြကုိ အသုဘရႈသူဟုဆုိျခင္းျဖစ္၏။
အဲဒီလုိ မရဏာႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္း ဆင္ျခင္ျပီး
အသုဘရႈသူသာ မသာတေခါက္လုိက္ပုိ႔ျခင္းသည္၊ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ေရာက္တာႏွင့္
တူတယ္ဟုဆုိျခင္းျဖစ္၏။
ယခုေခတ္ အသုဘပုိ႔သူေတြကုိေတာ့ မသာဆယ္ေခါက္
ေက်ာင္းတေခါက္ဟု ေျပာင္းျပန္ဆုိရမလုိ ျဖစ္ေန၏။ ဆုိသည့္စကားကုိက၊
အသုဘပုိ႔ဟုဆုိေသာေၾကာင့္၊ အသုဘရႈသူ မဟုတ္ဆုိတာေပၚလြင္ေန၏။ သူေသသလုိ ငါလည္းေသမွာဘဲဟု
ဆင္ျခင္တတ္သူ ပါေကာင္းပါႏုိင္ပါ၏။
သုိ႔ေသာ္ မဆင္ျခင္သူကေတာ့ အမ်ားစုျဖစ္ေနတာ
ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ၏။ ေသျခင္းတရားကုိ ေမ႔ဟန္ ေဆာင္ျပီး၊ မၾကားျခင္သူေတြႏွင့္၊
ေသရမွာကုိေၾကာက္ေနသူေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနတာေတြ႔ရပါ၏။ ေသျခင္းတရားကုိ ဆင္ျခင္ဖုိ႔ေ၀းစြ၊
တခ်ဳိ႕အသုဘပုိ႔သူေတြသည္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးႏွင့္ ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္ လာသလားဟု ထင္ရ၏။
တခ်ဳိ႕ၾကေတာ့လည္း၊ သားသမီးအေၾကာင္း၊
လင္အေၾကာင္း၊ မယားအေၾကာင္း၊ မိသားစုေဆြမ်ဳိး အေၾကာင္း၊ စပ္မိစပ္ရာ အေၾကာင္းမ်ဳိးစုံေျပာဆုိကာ
လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္တာကုိလည္း ေတြ႔ျမင္ရ၏။ တခ်ဳိ႕ၾကေတာ့လည္း၊ အသုဘပုိ႔မွ၊
အလွျပိဳင္သူကျပိဳင္၊ ဓနျပိဳင္သူကျပိဳင္၊ တသက္လုံးမေသေတာ့မည့္
ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိလည္း ေတြ႔ျမင္ရ၏။
တခ်ဳိ႕ကလဲ ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာနဲ႔
မရွိသည့္ဂုဏ္ကုိ ရွိေအာင္ လူအထင္ၾကီးေအာင္၊ မသာကုိခုတုံး လုပ္ျပီး၊ ၾကံဖန္ၾကြား၀ါေနေသာ
လူမ်ားစြာကုိလည္း ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ၏။ တခ်ဳိ႕ၾကေတာ့လဲ အလုပ္ထဲမွာ ပင္းပန္းသမွ်၊
အသုဘပုိ႔ ကားေပၚၾကမွ တေခါေခါနဲ႔အိပ္ျပီး၊ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္တာေတြ႔ရ၏၊ မသာကုိ မသာက
လုိက္ပုိ႔တာႏွင့္တူေတာ့၏။ ဤလုိပုံစံမ်ဳိးေတြျဖင့္၊ အသုဘပုိ႔ေဆာင္သူေတြသည္၊ မသာဆယ္ ေခါက္လုိက္ပုိ႔မွ၊
ေက်ာင္းတေခါက္ေရာက္တာႏွင့္ ညီမွ်ေတာ့၏။
အသုဘပုိ႔သူမဟုတ္ဘဲ၊ အသုဘရႈသူျဖစ္ေအာင္၊
ေသျခင္းတရားကုိ ဆင္ျခင္တတ္ဖုိ႔အတြက္ သတိ ေပးႏႈိးေဆာ္ ရျခင္းျဖစ္၏။ ေလာကတြင္
မသိလုိ႔ လုပ္မိျခင္းသည္၊ ခြင့္လြတ္ႏုိင္စရာ အေၾကာင္းရွိပါ၏။ သိလွ်က္ႏွင့္၊ အသိတရား
မရဘဲ မဆင္ျခင္ျခင္းသည္၊ မုိက္မဲျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။
ပညာရွိဟူသည္၊ မိမိမွားေနတာကုိ၊
မွာမွန္းသိျပီး၊ ၀န္ခံသည့္ေန႔၊ ျပင္ဆင္သည့္ေန႔သည္၊ ပညာရွိဟု ေခၚဆုိရပါ၏။
မိမိမွားမွန္းသိပါလွ်က္ႏွင့္၊ ဆက္လက္မွားေနမယ္ဆုိလွ်င္ေတာ့၊ ပညာရွိဟု
ေခၚဆုိႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ၊ မုိက္ကန္းကန္း ၾကီးမုိက္ေတြသာ ျဖစ္ႏုိင္၏။
Type your summary here. Type the rest of your post here.
No comments:
Post a Comment